Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ehmmm. Ik ben zegmaar, zoals de tweede reageerder, ook een heel sociaal persoon, ook al was dit vroeger niet zo. En heb wel eens een sociale vaardigheidstraining gevolgd, zoals een ander hier voorstelde, al moet ik persoonlijk zeggen dat ik denk dat ik daar weinig van opgestoken heb..
Wat belangrijk is in een contact, ook met close vrienden, is dat jullie beiden gesprekken beginnen en onderwerpen aansnijden. Niet dat jij een paar weken achter elkaar steeds maar het gesprek moet beginnen. Ik zou bijvoorbeeld dan een tijdje niet tegen die persoon praten totdat die zelf aankomt met iets. Zo is het ook makkelijker omdat diegene zelf meestal gespreksstof heeft. En verder, tja.. Ik denk dat je gewoon steeds nieuwe onderwerpen moet zoeken. Interesses die jullie delen, en kleine dingetjes daarin (even een stom voorbeeldje van mijzelf: als jullie allebei houden van Grand Theft Auto: de GTA 5-boxart is net uit, dat is al gespreksstof). En dat kortaf reageren.. Ik herken wel dat je op sociale media beter praat dan in het echt, maar dat heb ik nu een soort van omgekeerd. Dus ik zou liever dan echt met mensen afspreken ofzo, een keertje wat gaan drinken, etc. En misschien ook gewoon nieuwe mensen leren kennen. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het is een kille wereld Verwijderd | 79 | 03-08-2014 22:09 | |
Psychologie |
Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa e-hazeleger | 12 | 18-05-2011 17:09 | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
Psychologie |
Problemen met mezelf, de wereld, studie en nog veel meer. SpaRood | 28 | 19-08-2004 02:11 | |
Liefde & Relatie |
Eerste stap Verwijderd | 25 | 30-03-2003 21:22 | |
Liefde & Relatie |
Een gesprek beginnen Dotcom | 12 | 05-12-2002 11:57 |