Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2013, 21:11
Verwijderd
Klik.

Citaat:
Freeman believed that his procedure would sort out the problems with overcrowded mental institutions. So, in a strange similitude with stories of vigilantes, mad preachers or snake-oil sellers, Freeman wandered around the country, in a van named the Lobotomobile, practising endless lobotomies.
DE LOBOTOMOBILE.
Advertentie
Oud 10-04-2013, 21:13
Verwijderd
ze vullen de vakken meestal niet voor de winkel open gaat, maar gewoon terwijl de winkel open is
Verwijderd
En in de Jumbo struikel ik altijd over de vakkenvullers en aanvulvoorraden, maar dat is dan aangenamer dan elke keer voor een leeg rek te staan, weet ik nu.
Verwijderd
Citaat:
ze vullen de vakken meestal niet voor de winkel open gaat, maar gewoon terwijl de winkel open is
Nou ja, dan is het gewoon een faalAH, dat kan ook.
Verwijderd
Supermarkten die altijd alles op voorraad hebben, moeten ook tantoeveel eten weer weggooien. Zo'n ramp is het nou ook weer niet om een keer geen zalm te eten.
Oud 10-04-2013, 21:14
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Met een ijspriem in je neus. Oh ik ben zo blij dat ik niet 100 jaar geleden leefde.
Oud 10-04-2013, 21:16
Verwijderd
Verder denk ik sowieso dat je liever geen zalm eet dan met salmonella besmette zalm.
Oud 10-04-2013, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Met een ijspriem in je neus. Oh ik ben zo blij dat ik niet 100 jaar geleden leefde.
60 jaar geleden!
Oud 10-04-2013, 21:17
Carn
Carn is offline
Citaat:
Idd. Tijdstip van levering is ook een factor.
Oud 10-04-2013, 21:22
Verwijderd
Ik vind het altijd grappig als knuffeldiertjes en baby's namen hebben die je verwacht bij een zestigjarige stratenmaker.
Zo heet deze cavia Boris:
Oud 10-04-2013, 21:23
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
60 jaar geleden!
Ja inderdaad, maar het ontstond wel iets eerder (ok, geen 100 jaar geleden). De sport was om zo snel mogelijk de lobotomie te voltooien *ril* Of ECT zonder verdoving *ril*
Oud 10-04-2013, 21:23
Verwijderd
Citaat:
Supermarkten die altijd alles op voorraad hebben, moeten ook tantoeveel eten weer weggooien. Zo'n ramp is het nou ook weer niet om een keer geen zalm te eten.
Nou ja, als het echt elke keer gebeurt, op verschillende dagen en tijdstippen, wordt het wel irritant, en niet alleen met de zalm. Misschien moeten ze dan eens bedenken of ze niet beter wat minder verschillende soort zalm moeten aanbieden die toch blijft liggen omdat hij onbetaalbaar is (of ongezouten roomboter of de Aardbeiversie van Fruitontbijt moeten weglaten of minderen).
Het valt me gewoon op dat ik bij die specifieke AH altijd tegen dingen aanloop waar ik in een andere winkel misschien een enkele keer last van heb, dus tja. En ik ga niet op een standaard dag op tijdstip, ik ben onvoorspelbaar wat dat betreft.
Oud 10-04-2013, 21:25
Verwijderd
Citaat:
In OPZ Rekem hebben ze een museum over hoe het vroeger was, toen was ik ook wel heeeeeel erg blij dat ik niet in die tijd leefde.
Verwijderd
Citaat:
Ja inderdaad, maar het ontstond wel iets eerder (ok, geen 100 jaar geleden). De sport was om zo snel mogelijk de lobotomie te voltooien *ril* Of ECT zonder verdoving *ril*
en ECT niet om iemand met een therapieresistente depressie vrede met het leven te geven, maar meer om een lastige patient rustig te houden...

maar ik bedoelde meer dat het schokkend is dat het nog zo kort geleden werd gedaan!
Verwijderd
Citaat:
Klik.

DE LOBOTOMOBILE.
HAHHAHAHAHAHHAHAHHAHAHA <3 prachtig
Oud 10-04-2013, 21:27
Verwijderd
Citaat:
en ECT niet om iemand met een therapieresistente depressie vrede met het leven te geven, maar meer om een lastige patient rustig te houden...

maar ik bedoelde meer dat het schokkend is dat het nog zo kort geleden werd gedaan!
Ja nou, het vastzetten in een bad, is ook nog niet zo lang geleden. En pijntherapie waarbij onhandelbare mensen werden ingespoten met een middel dat akelige, pijnlijke bulten veroorzaakte om ze onder controle te houden ook niet. En shocktherapie.
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
In OPZ Rekem hebben ze een museum over hoe het vroeger was, toen was ik ook wel heeeeeel erg blij dat ik niet in die tijd leefde.
In Amsterdam heb je museum het Dolhuys, wil ik nog steeds een keer heen, maar idd. De docent psychopathologie vond het heel tof om over die dingen te vertellen. Wel interessant, maar ook huiveringwekkend.
Verwijderd
'Een museum over hoe het vroeger was'. Een film over mensen. Een restaurant over eten dat in je mond hoort.
Oud 10-04-2013, 21:28
Verwijderd
Citaat:

Ja, en ook bizar dat er in '49 nog een Nobelprijs voor is uitgereikt.
Oud 10-04-2013, 21:29
Verwijderd
Ja, eh in die psychiatrie natuurlijk, maar misschien is OPZ Rekem niet helemaal duidelijk, psychiatrisch ziekenhuis dus. Die hebben nog wat dingen over hoe de psychiatrie een tijd geleden werkte. Foto's, spelletjes, papieren, medische instrumenten, geld dat de opgesloten mensen kregen dat ze niet uit konden geven buiten het centrum...
Oud 10-04-2013, 21:31
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, als het echt elke keer gebeurt, op verschillende dagen en tijdstippen, wordt het wel irritant, en niet alleen met de zalm. Misschien moeten ze dan eens bedenken of ze niet beter wat minder verschillende soort zalm moeten aanbieden die toch blijft liggen omdat hij onbetaalbaar is (of ongezouten roomboter of de Aardbeiversie van Fruitontbijt moeten weglaten of minderen).
Het valt me gewoon op dat ik bij die specifieke AH altijd tegen dingen aanloop waar ik in een andere winkel misschien een enkele keer last van heb, dus tja. En ik ga niet op een standaard dag op tijdstip, ik ben onvoorspelbaar wat dat betreft.
Ik zocht er een keer aioli. Hadden ze niet. Gewoon echt niet in het assortiment. Wtf
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
'Een museum over hoe het vroeger was'. Een film over mensen. Een restaurant over eten dat in je mond hoort.

On that note: ik luister nu naar muziek met klanken.
Verwijderd
Citaat:
HAHHAHAHAHAHHAHAHHAHAHA <3 prachtig

Oud 10-04-2013, 21:32
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:

Schokkend, hihihi... Maar dat is inderdaad schokkend. Ik ken wel mensen die nu ECT hebben gehad en gelukkig gaat het er nu heel anders aan toe. Ik heb mensen echt verbazingwekkend zien genezen, maar helaas ook mensen gezien bij wie het niet hielp en wiens geheugen en concentratievermogen een enorme klap (huhu klap, huhu) hebben gehad.
Oud 10-04-2013, 21:33
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Waarom is .nu 't duurst?
Oud 10-04-2013, 21:33
Verwijderd
de psychiatrie heeft sowieso ernstig achtergelopen op andere medische gebieden wat betreft evidence-based werken en nouja, dingen. Nog wel, al is er de afgelopen dertig jaar hard gewerkt aan de inhaalslag. Je kunt hersenen ook zo moeilijk echt fysiologisch onderzoeken. Je kunt wel dode hersenen in plakjes snijden, maar daar kom je niet zo ver mee.
Oud 10-04-2013, 21:36
pixie
pixie is offline
Ik hou van lekker eten, leuke dingen doen met gezellige mensen, goeie muziek en hobby's.
Oud 10-04-2013, 21:38
Verwijderd
Heb je de .com ook gecheckt? ik kon er wel om grinniken.
Oud 10-04-2013, 21:38
Verwijderd
Citaat:
Ja, eh in die psychiatrie natuurlijk, maar misschien is OPZ Rekem niet helemaal duidelijk, psychiatrisch ziekenhuis dus. Die hebben nog wat dingen over hoe de psychiatrie een tijd geleden werkte. Foto's, spelletjes, papieren, medische instrumenten, geld dat de opgesloten mensen kregen dat ze niet uit konden geven buiten het centrum...
Ah, ja, dat is wel interessant. Doet me denken aan dit, koffers uit de opslag van een oud gekkenhuis.
Oud 10-04-2013, 21:39
Verwijderd

<3
Oud 10-04-2013, 21:39
Verwijderd
Citaat:
Ik hou van lekker eten, leuke dingen doen met gezellige mensen, goeie muziek en hobby's.
Oud 10-04-2013, 21:40
Verwijderd
Citaat:
Schokkend, hihihi... Maar dat is inderdaad schokkend. Ik ken wel mensen die nu ECT hebben gehad en gelukkig gaat het er nu heel anders aan toe. Ik heb mensen echt verbazingwekkend zien genezen, maar helaas ook mensen gezien bij wie het niet hielp en wiens geheugen en concentratievermogen een enorme klap (huhu klap, huhu) hebben gehad.
Heb jij al gehoord van een experiment met dingen die in de hersenen zijn geplaatst die positief en negatief kunnen bijgesteld worden? Een vrouw in Rekem had dat. Ik leerde die kennen in een bepaalde periode dat ze echt niets deed, heel depressief was, geen woord zei. Toen moesten die dingen bijgesteld worden en de volgende dag verscheen die als een ander mens. Opgewekt, rondrennend, super actief, haar mond stond niet stil... Dat was zo'n wereld van verschil, ongelofelijk. Dat werd ook teveel weer, want nu kon ze niet stoppen met dingen doen terwijl haar lichaam dat niet trok, dan stortte ze in en viel in slaap.

Maar ik was verbijsterd toen ik dat zag, het is een experiment waar ze in Leuven mee bezig zijn. Ze hadden haar gewaarschuwd dat ze kon sterven bij het installeren, maar ze zag geen andere uitweg meer.
Oud 10-04-2013, 21:42
Verwijderd
Citaat:
Ah, ja, dat is wel interessant. Doet me denken aan dit, koffers uit de opslag van een oud gekkenhuis.
Oh daar ga ik even aandacht aan besteden.

Maar het was inderdaad heel interessant! Sommigen konden het echter niet verdragen. Ze hadden ook de maaginhoud van een patiënt met pica, zoiets dus:

Ik geloof dat er een scheermesje tussen zat.
Oud 10-04-2013, 21:46
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Heb jij al gehoord van een experiment met dingen die in de hersenen zijn geplaatst die positief en negatief kunnen bijgesteld worden? Een vrouw in Rekem had dat. Ik leerde die kennen in een bepaalde periode dat ze echt niets deed, heel depressief was, geen woord zei. Toen moesten die dingen bijgesteld worden en de volgende dag verscheen die als een ander mens. Opgewekt, rondrennend, super actief, haar mond stond niet stil... Dat was zo'n wereld van verschil, ongelofelijk. Dat werd ook teveel weer, want nu kon ze niet stoppen met dingen doen terwijl haar lichaam dat niet trok, dan stortte ze in en viel in slaap.

Maar ik was verbijsterd toen ik dat zag, het is een experiment waar ze in Leuven mee bezig zijn. Ze hadden haar gewaarschuwd dat ze kon sterven bij het installeren, maar ze zag geen andere uitweg meer.
Deep brain stimulation bedoel je denk ik? Veel over gelezen maar ik heb nog nooit iemand ontmoet die dat heeft. Wel ken ik mensen die TMS hebben gehad. Dat is verder niet gevaarlijk, maar lijkt wel heel effectief te zijn, maar staat nog in de kinderschoenen.
Oud 10-04-2013, 21:46
Verwijderd
Citaat:
Heb je de .com ook gecheckt? ik kon er wel om grinniken.
Nee, ik verloor de interesse toen bleek dat Lobotomobile Inc niet mijn bedrijfsnaam zal kunnen worden. Maar wel glimlachwaardig, ja.
Oud 10-04-2013, 21:52
Verwijderd
Citaat:
Oh daar ga ik even aandacht aan besteden.

Maar het was inderdaad heel interessant! Sommigen konden het echter niet verdragen. Ze hadden ook de maaginhoud van een patiënt met pica, zoiets dus:
[afbeelding]

Ik geloof dat er een scheermesje tussen zat.
Zijn dat spijkers?

Ik zou wel een keer naar dat museum willen. Liever dan naar het Dolhuys, dat is volgens mij wat minder gericht op rauwe geschiedenis en curiosa en wat meer op 'IEDEREEN IS WEL EEN BEETJE RAAR, OF NIET DAN!!!11!!'.
Oud 10-04-2013, 21:53
Verwijderd
Citaat:
Deep brain stimulation bedoel je denk ik? Veel over gelezen maar ik heb nog nooit iemand ontmoet die dat heeft. Wel ken ik mensen die TMS hebben gehad. Dat is verder niet gevaarlijk, maar lijkt wel heel effectief te zijn, maar staat nog in de kinderschoenen.
Dat zou het kunnen zijn. Die Deep brain stimulation, dat klinkt allemaal wel als wat zij had. Naar wat ik mij herinner had zij 4 dingen in haar hersenen, kabels via haar hals naar een apparaatje in de buik waar ze de batterijen konden vervangen en ook de aanpassingen instellen. Maar het is echt een hele tijd geleden en mijn geheugen is zelf niet meer zo denderend.

Maar als ze dat kunnen perfectioneren, man, volgens mij is het dan afgelopen met de psychiatrie! Als je met wat instellingen een mens zo compleet kunt veranderen, dat is echt gewoon wow. Ik had toen zoiets van, als ze dat een beetje beter op punt hebben, doe het mij onmiddellijk!
Oud 10-04-2013, 21:55
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Overigens schijnt het bij mij ook zo'n verschil van dag en nacht te zijn geweest toen ik een infuus prednison kreeg. Ik werd erg angstig en verward opgenomen, ik kreeg het infuus en ik weet nog dat ik toen eerst een heel lang telefoongesprek heel hard jankend met mijn moeder had en na het tweede infuus kon ik niet meer stoppen met praten en lachen. Daarna werd ik nog ontzettend boos om bijna niets (ik liet het niet heel erg merken, maar ik had me nog nooit zó woedend gevoeld, was in staat om van alles kapot te maken maar ik kon me gelukkig nog inhouden) en daarna normaliseerde het zich en mocht ik naar huis.
Oud 10-04-2013, 21:57
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Dat zou het kunnen zijn. Die Deep brain stimulation, dat klinkt allemaal wel als wat zij had. Naar wat ik mij herinner had zij 4 dingen in haar hersenen, kabels via haar hals naar een apparaatje in de buik waar ze de batterijen konden vervangen en ook de aanpassingen instellen. Maar het is echt een hele tijd geleden en mijn geheugen is zelf niet meer zo denderend.

Maar als ze dat kunnen perfectioneren, man, volgens mij is het dan afgelopen met de psychiatrie! Als je met wat instellingen een mens zo compleet kunt veranderen, dat is echt gewoon wow. Ik had toen zoiets van, als ze dat een beetje beter op punt hebben, doe het mij onmiddellijk!
Ja maar het blijft waarschijnlijk altijd een erg gevaarlijke ingreep, aangezien ze het ver in het brein moeten plaatsen.
Oud 10-04-2013, 21:58
Verwijderd
Citaat:
Zijn dat spijkers?

Ik zou wel een keer naar dat museum willen. Liever dan naar het Dolhuys, dat is volgens mij wat minder gericht op rauwe geschiedenis en curiosa en wat meer op 'IEDEREEN IS WEL EEN BEETJE RAAR, OF NIET DAN!!!11!!'.
Op die foto? Ik denk het wel, die wat ik zelf heb gezien, bevatte ook een behoorlijke hoeveelheid daarvan.
Oud 10-04-2013, 21:59
Verwijderd
Citaat:
Ja maar het blijft waarschijnlijk altijd een erg gevaarlijke ingreep, aangezien ze het ver in het brein moeten plaatsen.
Mja, maar gezien ik ook iemand ken die euthanasie heeft mogen laten doen omdat zijn lijden te ernstig was om nog langer door te blijven gaan, denk ik wel dat er mensen zouden zijn die hiervoor zouden kiezen. Of je blijft er in, wat je op dat moment niet kan schelen, of je wordt beter en dan maakt het niet meer uit.
Oud 10-04-2013, 22:05
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Mja, maar gezien ik ook iemand ken die euthanasie heeft mogen laten doen omdat zijn lijden te ernstig was om nog langer door te blijven gaan, denk ik wel dat er mensen zouden zijn die hiervoor zouden kiezen. Of je blijft er in, wat je op dat moment niet kan schelen, of je wordt beter en dan maakt het niet meer uit.
Uiteraard, als iemand zo ziek is is het absoluut een uitkomst. Ik bedoel meer te zeggen dat het niet voor iedereen de oplossing is.
Oud 10-04-2013, 22:08
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Overigens vind ik het wel goed te horen dat er soms wel wordt overgegaan op euthanasie. Ik dacht dat het werkelijk nooit gebeurde, terwijl het wel is toegestaan!
Oud 10-04-2013, 22:10
Verwijderd
True, ik overdreef een beetje ^^ psychologen zullen altijd wel hun werk hebben met alle rariteiten die de mens in zijn hoofd kan halen wat niet ernstig genoeg is om dat soort dingen te gaan toepassen.
Oud 10-04-2013, 22:10
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Maar ik ga slapen. Ik heb nu zoveel pillen dat het wel moet lukken en ik verheug me er al op dat ik me morgen wat uitgeruster zal voelen en misschien wat beter functioneer.
Oud 10-04-2013, 22:11
Verwijderd
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy!
Oud 10-04-2013, 22:11
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Oud 10-04-2013, 22:14
Verwijderd
Citaat:
Overigens vind ik het wel goed te horen dat er soms wel wordt overgegaan op euthanasie. Ik dacht dat het werkelijk nooit gebeurde, terwijl het wel is toegestaan!
Iemand in mijn groep heeft dat laten doen, was best wel heftig, wij wisten van niks, we kregen de volgende dag die mededeling. Hij had zich nog enkele weken laten opnemen in de afwachting van de dag dat het zou gebeuren. Eén iemand wist het, maar die moest zwijgen, maar dat had zijn weerslag ook natuurlijk. Heeft wel jaren en jaren gekost natuurlijk.
Oud 10-04-2013, 22:14
Verwijderd
Ik kende alleen die pretentieuze Met het Oog op Morgen-versie.
Oud 10-04-2013, 22:18
Verwijderd
Citaat:
Maar ik ga slapen. Ik heb nu zoveel pillen dat het wel moet lukken en ik verheug me er al op dat ik me morgen wat uitgeruster zal voelen en misschien wat beter functioneer.
Truste ^^

Ik ga ook, ik heb het boek dat ik wil lezen eindelijk weer hier.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten