Advertentie | |
|
![]() |
|
Wordt hier nou serieus over het oprichten van een naamloze vennootschap gepraat?
Een N.V. is alleen van belang voor grootschalige aandeelhouders als bijvoorbeeld je bedrijf beursgenoteerd is. Daarnaast moet je een kapitaal van minimaal 61.500 euro storten voor een N.V.
|
''Dan zou ik maar voor een eenmanszaak gaan''. Tegenwoordig kan je zonder opstartkosten een B.V. oprichten maar ik meen wel dat je 4.000? euro netto/bruto maandelijks eruit moet halen. Om nou te gaan roepen om dan een N.V. te gaan oprichten dan kan je beter niet reageren want zoals ik eerder al zei is die rechtsvorm alleen van toepassing als er op grote schaal aandelen worden verkocht, dus als je bedrijf beursgenoteerd staat.
Je webshop wordt dan een eenmanszaak. Je dient je aan te melden bij de Kvk en dit kan pas vanaf 18 jaar. Het is dus van toepassing dat één van jou ouders het bedrijf op zijn of haar naam zou zetten. Dit betekent wel dat als jou ouders daarmee instemmen hun aansprakelijk worden gesteld voor de eventuele financiële gevolgen die jij maakt. Aangezien ik nergens uit op kon maken wat voor een producten je wilt verkopen raad ik je sowieso al af om überhaupt een webshop te beginnen. Jij wilt graag geld verdienen en denkt: ''Een webshop is misschien iets''. Ja dat is leuk maar je hebt geen concept. Bedenkt dat eerst maar eens. Hierboven wordt ook gezegd dat alle mensen die jou tegenspreken erop tegen zijn dat jonge mensen een bedrijf opstarten. Dit klopt in mijn geval niet. Ik wil, zodra ik mijn opleidingen heb afgerond, een eigen transportbedrijf beginnen. Maar ik heb een concept en heb al een bedrijfsplan uitgewerkt. Jij hebt (nog) niets.
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens veel belangrijker voor iedereen die bliojft doorzaniken over BV vanwege aansprakelijkheid: het is niet zo simpel dat als je een BV opricht, je nooit meer persoonlijk aansprakelijk bent. Als je bijvoorbeeld een lening bij de bank wilt, gebeurt het vaak bij BV's waarbij de aandelen in handen van één persoon/familie zijn en deze persoon/familie tevens de leiding voert over de BV, dat de bank eist dat deze persoon/familie ook op persoonlijke titel meetekent. In dit geval ben je een 13jarig knulletje, de bank zal zeker willen dat je ouders ook op persoonlijke titel meetekenen. Daarnaast zijn er diverse zaken die ik even onder de noemer slecht bestuur vang, die er voor kunnen zorgen dat je alsnog persoonlijk aansprakelijk bent in geval het misloopt bij een BV. Ik kan je nu al vertellen dat een rechter daar bij een BV waarbij de feitelijke leiding bij een 13-jarige ligt, niet lang over na hoeft te denken. Alleen al hierom ben ik er 100% zeker van dat ook bij het oprichten van een BV, je ouders volledig aansprakelijk zullen blijven. Het is een zinloze missie om op deze wijze aansprakelijkheid te ontlopen. Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Wat je zegt is inhoudelijk niet juist, al is de praktische implicatie van de nieuwe wet die in oktober 2012 in werking trad, wel op die manier samen te vatten. Maar los daarvan: het is in de verste verte geen onderbouwing voor de onzinstelling die je deed. Er zijn meer opstartkosten voor een BV dan enkel de - overigens nog immer verplichte en slechts fenomenaal verlaagde - kapitaalstorting.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Ja, dat is een van de weinige modellen die later in de praktijk echt nuttig blijken te zijn en steeds weer terugkomen ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja, en nu? Wat wil je horen? Dat je opmerking kant noch wal raakte, maar dat als je iets compleet anders zegt, je toch gelijk hebt?
![]() Voor zover de TS hier nog komt (meer dan een maand niet meer gereageerd) is het ook helemaal niet nuttig om te weten. Een BV is geen oplossing voor aansprakelijkheid omdat iedere rechter bij een BV die is opgezet voor een minderjarige zal oordelen dat de ouders alsnog persoonlijk aansprakelijk zijn. Ze hadden beter moeten weten dan een BV op te richten en het beheer aan hun zoontje over te laten. Daar hoef je geen rechten voor gestudeerd te hebben, dat is gezond verstand. Laatst gewijzigd op 22-03-2013 om 14:27. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
en wat dan bedoel je onder fabriekfouten?Qua webshop je moet niet eigen goederen hebben ,jij kan verkopen goederen van andere ,dus geen centen uitgeven.... ![]()
|
![]() |
|
![]() |
Een webshop moet je niet beginnen als je snel geld wilt verdienen. Als je snel geld wilt verdienen ga je maar de drugsbusiness in.
Als je nou een niche had gevonden (broeken en telefoonaccessoires zijn typisch dingen die overal al te koop zijn) of als je nou echt een passie had (een passie voor mode bijvoorbeeld) dan had ik het aangemoedigd. Want motivatie is één van de belangrijkste dingen bij het beginnen van een eigen bedrijf. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Bedrijf starten, hoe? ADO070 | 22 | 08-04-2012 20:21 | |
Werk, Geld & Recht |
hoe geld verdienen via internet? sasha-veen | 7 | 02-04-2012 14:25 | |
Studeren |
Studiekeuze snahboy | 1 | 21-02-2012 22:05 | |
Werk, Geld & Recht |
Minderjarig en toch annuleringskosten vakantie betalen? nuclearwarfare | 29 | 20-07-2011 20:23 | |
De Kantine |
Wat sneeuw zeg! #1248 Verwijderd | 500 | 17-12-2010 22:45 |