Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2013, 18:29
faithfully
faithfully is offline
Ik zit nu in 4vwo en doe N&T met een aantal extra vakken, waaronder economie. Ik heb een hekel aan de lessen en vind de economiedocenten bij mij op school van slecht niveau. Het vak zelf vind ik mwah, ik sta er zonder veel moeite een 8 voor. Eigenlijk heb ik het alleen om enige economische kennis te krijgen.

Vanaf de vijfde kan je bij ons wiskunde D kiezen. Als ik dit kies, moet ik economie laten vallen. Het lijkt me een leuk en interessant vak, maar tegelijkertijd vraag ik me af of het niet lastig wordt en veel extra werk. Daarnaast wil ik mijn eindexamencijfer graag hoog houden voor mogelijke selectie bij vervolgopleidingen en ik weet niet zeker of dat met wiD gaat lukken.

Heeft iemand ervaring met wiD (moeilijkheidsgraad) en wat raden jullie me aan om te doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-03-2013, 18:49
rkooiker
rkooiker is offline
Ik heb zelf wiskunde D en ik vind het niet veel moeilijker dan wiskunde B. Het zijn gewoon andere onderwerpen. Dus, wat sta je nu voor wiskunde B?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2013, 21:04
eefiepeefie
eefiepeefie is offline
Dit ligt aan de vervolgopleiding en jou voorkeur...

Stel je wil een technische studie doen, dan staat wiD erg goed... Maar wil je tog pshycholoog worden(ja dit kan met een nt profiel) hoeft dit juist niet.

WiD is een verbreding van wiB dus meer hoofdstukken.
Sta je goed voor wiB? Dan is het handig om dit te kiezen.
Oud 04-03-2013, 09:58
faithfully
faithfully is offline
Ik sta een 9 voor wiB dus ik zal het wel aankunnen. Maar is wiD echt een pre boven economie?
Ik heb nog geen idee wat ik wil studeren, zit nu na te denken over geneeskunde of university college maar zou ook zomaar heel wat anders kunnen worden...
Met citaat reageren
Oud 04-03-2013, 15:14
rkooiker
rkooiker is offline
Geen van beide vakken is verplicht voor een opleiding. Met wiskunde D ben je wel unieker en laat je meer van je vaardigheden zien dan bij economie. Maar de belangrijkste vraag is: wat lijkt je leuker?
Met citaat reageren
Oud 04-03-2013, 17:04
faithfully
faithfully is offline
WID lijkt me leuker, maar de vraag is of ik daarmee nog cum laude kan slagen. Lastig!
Met citaat reageren
Oud 04-03-2013, 17:31
christi-uit
christi-uit is offline
Zie het als een uitdaging en ga er voor!
Met citaat reageren
Oud 13-03-2013, 14:10
Endorsed
Endorsed is offline
Meeste mensen die ik ken vinden WiD net zo moeilijk als B en misschien zelfs wel makkelijker. Gewoon doen dus. Economie heb je inderdaad niks aan op de middelbare school. Je hebt ook meer aan een goeie wiskunde basis bij een economie studie dan het vak economie zelf :/
Met citaat reageren
Oud 27-03-2013, 18:12
Livestyle
Livestyle is offline
Een beetje laat, maar misschien heb je er nog wat aan. Ik zit in 4gym en doe wiskunde D. Zoals gezegd is het vooral verbreding van je kennis, bijvoorbeeld met kansrekening. Maar het is ook deels verdieping op wiskunde B. Als je door de boeken bladert, zie je al dat de theorie op bepaalde punten erg overlapt. Een ander punt is complexe getallen: dit is een wat abstracter onderwerp, maar als je een beetje aanleg hebt en goed oplet, is dat ook geen probleem.
Anyway, kies gewoon wiskunde D. Met een 9 voor wiskunde B moet D ook wel lukken. (Ik sta voor beide een 9.) Economie is nogal saai volgens de mensen die het hebben, dus de keuze lijkt me duidelijk
Oud 01-04-2013, 22:14
Schipper
Schipper is offline
Kies wiskunde D en ontdekt de wondere wereld van de wiskundetuinen en -parken! Je zult er kunnen genieten van de bijzondere flora en fauna. Succes!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten