Hi guys,
Ik wist niet zo goed waar ik dit moest plaatsen, mede omdat t een beetje apart probleempje is. Niet eens een probleem, maar gewoon iets wat ik niet helemaal chill vind.
Het zit zo: op mijn school heb je vele clubs en groepen. Dan bedoel ik niet vriendenclubs (die zijn er ook), maar dingen als de toneelgroep, schoolkrant, etc. Ik zit sinds vorig jaar al een beetje, en sinds dit jaar al helemaal in vrij veel dingen: namelijk de schoolkrant, de toneelproductiegroep en de leerlingenraad. En daarbij heb ik een verkiezing gewonnen van de medezeggenschapsraad, dus daar zit ik nu ook in waardoor ik zo nu en dan 's avonds met personeel vergader over leerlingenbelangen enzo. Heel veel mensen kennen me en dat vind ik ook wel fijn. Nu denk je: succesverhaal. Nou nee, want naast veel positieve aandacht die ik weliswaar krijg, krijg ik ook wel negatieve aandacht, van bijvoorbeeld mensen die dan weer dingen van mij verwachten omdat ik een soort van leerlingvertegenwoordiger ben. Mensen komen met hun issues ("ik heb teveel tussenuren", "het eten in de kantine smaakt niet",...) bij mij en daar heb ik niet zo veel behoefte aan. Ik vind de functie enzo heel leuk, sowieso het "politieke" en sociale wat erin zit trekt me aan, maar het is soms iets teveel drukte.
Ik heb bijvoorbeeld soms dan een week met veel toetsen, en dan nog daarnaast een schoolkrant deadline, twee van die LR/MR-vergaderingen, een toneel bijeenkomst en weer een random issue in de klas die ik op moet lossen omdat ik als leerlingenraadpersoon ook klassenvertegenwoordiger ben, tja. En dus daarnaast nog een sociaal leven dat best oke is, maar ook ups en downs kent.
Soms moet ik ook mijn sociaal leven op een hold zetten omdat ik veel vergaderingen in een week heb of zo. Het begint voor mij een beetje moeilijk te worden om het steeds bij te houden. Ik ben al bijna uit de toneeldinges gekicked omdat ik er een paar bijeenkomsten niet kon zijn, maar gelukkig is er een overeenkomst dat ik de dingen omtrent toneel vanuit huis kan regelen. Maar door al deze bezigheden die toch min of meer steeds met school te maken hebben, heb ik, terwijl ik het wel leuk vind, soms dus weinig tijd meer over voor een sociaal leven en al amper tijd meer over voor een andere vereniging of een sport (wat ik vroeger wel deed).
Kortom: zou ik misschien afstand moeten nemen van een of meerdere dingetjes? Oh en sorry voor een lang verhaal wat t weer is geworden, ik hoop dat jullie t kunnen begrijpen.
|