Terugkijkend...
Zou ik zeggen dat de doelen waarvan ik dacht dat ze het belangrijkst waren (en die ook zeker nut hebben), achteraf bezien emotioneel geen waarde blijken te hebben.
het verleden heeft je dingen geleerd die je vandaag kan toepassen, je zegt dat de waarden die je vroeger had geen emotionele waarde blijken te hebben. Dat betekend dat je die waarden hebt vervangen door waarden die dat wel hebben nietwaar?
Terugkijkend waren de slechtste momenten uit mijn leven misschien ook wel de momenten waar ik het meest van geleerd heb en die me gevormd hebben tot wie ik nu ben.
Nee, hartstilstand. Al ben ik sinds toen ook wel clean op een heleboel gebieden. En vóór en na is een behoorlijk verschil geworden, dus vandaar dat ik het als een lichamelijke en geestelijke stop en nieuw begin zie. Ik hoop dat het zo blijft en ga daar ook alles aan doen om het zo te houden, want ik wil nooit meer terug naar wat het was.