Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2013, 17:56
Verwijderd
Hee forum,

Over een paar maanden ga ik (waarschijnlijk ergens tussen zaterdag 23 maart en zondag 3 april) op vakantie met mijn pa. Die vakantie is een cadeau voor het slagen van VWO van vorig jaar. Ik heb alleen geen flauw idee welke landen mooi zijn... Mijn pa is al een paar keer naar Griekenland geweest en vond het behoorlijk mooi daar, maar om nog een keer te gaan is net iets té voor hem denk ik.

We houden allebei van (berg)wandelen, avontuur (zooi dat je niet in Nederland zou doen zoals duiken of rotsklimmen). Maar daarnaast ook wel wat cultuur (niet puur alleen kerkjes en gebouwtjes bezoeken, maar puur voor mooi uitzicht en 'weer eens wat anders') wanneer we een rustdag nemen.

Heeft iemand toevallig een vakantiebestemming of land waar hij/zij eerder naartoe is geweest (binnen Europa) wat leuk zou kunnen zijn voor mij en mijn pa?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-02-2013, 18:03
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb je even verplaatst naar Vrije Tijd.
Oud 19-02-2013, 18:12
Verwijderd
Oké, dankje
Met citaat reageren
Oud 19-02-2013, 18:56
KIET
KIET is offline
Het Alpengebied - regio Aosta, misschien? Daar staat nog een boel uit de Romeinse tijd, en je kunt de Mont Blanc omhoog. Als je via Zwitserland rijdt heb je een mooie route (of anders Zwitserland zelf).

Of Gorges du Verdon, schijn je ook actief dingen te kunnen doen en is een schitterend gebied.

Laatst gewijzigd op 19-02-2013 om 19:45.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2013, 19:00
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Je weet dat het Zwitserland is he?

Overigens is mijn beste vriendin naar Slovenië geweest, was ook heel veel te doen. Moet je zelf maar even Googlen of daar iets is wat je pa en jij leuk vinden
Oud 19-02-2013, 19:18
Verwijderd
Ik vond Turkije mooi. Niet zozeer de toeristische dingen, maar als je iets het binnenland ingaat, zie je prachtige natuur en mooie culturele en/of historische dingen.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2013, 19:45
KIET
KIET is offline
Citaat:
Je weet dat het Zwitserland is he?
Ik heb het de halve avond in het Engels moeten typen, dat is een beetje blijven hangen

(noord-)Slovenië was trouwens ook ontzettend mooi, ja. Ziet er ook uit als een goed vakantiegebied voor dit soort dingen.
Oud 20-02-2013, 18:09
Verwijderd
http://en.wikipedia.org/wiki/Tour_du_Mont_Blanc

Alles wat je nodig hebt.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2013, 18:44
Elin3
Elin3 is offline
Ik vind persoonlijk Schotland echt prachtig, maar daar ga je natuurlijk niet heen voor de warmte Natuur is daar erg mooi, de kastelen zijn ook zeker het bekijken waard en de steden zijn ook leuk om te bezoeken. Hadrian's wall is ook gaaf om te bezoeken als je geďnteresseerd bent in de Romeinse tijd.
Oud 21-02-2013, 12:36
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Zwitserland is leuk maar wel duur. Vooral regio Berner Oberland vond ik mooi maar ik ben niet overal geweest. Oostenrijk is betaalbaarder en daar kan je ook leuk wandelen.
Oud 22-02-2013, 15:57
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Denemarken kan ook heel leuk zijn! Vooral omdat het meestal niet zo toeristisch is. In Denemarken heb ik ook veel gewandeld, of er echt veel te beleven is op cultuurgebied betreft weet ik eerlijk gezegd niet.
Oud 22-02-2013, 21:45
Verwijderd
Oké, top, bedankt allen! Ik zal jullie ideeën zeker wel gebruiken wanneer ik een mooi land uit ga zoeken met mn pa
Met citaat reageren
Oud 23-02-2013, 00:05
tripster
tripster is offline
Annecy?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2013, 10:13
Em.
Em. is offline
Ik ben er nooit geweest, maar Noorwegen is ontzettend mooi. Wel een wat duurder land, dacht ik, maar wel heel gaaf. En het sluit aan bij avontuurlijkere dingen, lijkt me. Hoe het er met cultuur zit, weet ik niet.
Oud 23-02-2013, 12:47
KIET
KIET is offline
Noorwegen is ook heel mooi ja Vooral als je wat meer naar het noorden en de kusten/fjorden gaat. In ieder geval in de regio van de Jostedalsbreen - Europa's grootste gletsjer - zijn dacht ik wel vrij veel wandelgebieden en kan je bij sommige armen ervan ijsklimmen. Er zit naar het noorden ook een gletsjer waar en hele mooie wandeling naartoe is, maar daar ben ik de naam van vergeten Meer in de buurt van Stavanger heb je dacht ik ook mooie wandelgebieden en kan je de Preikestolen op als je daar zin in hebt. Wij zijn iets te snel door het land gereden, maar ik denk dat je je daar ook heel prima kunt vermaken in de natuur. Overigens kun je in Lillehammer nog de olympische bobsleebaan nemen met een zomerbob en een Olympisch 'driver' - wij hadden de gast die met een winterbob tegen James May van Top Gear had geracet

Cultureel moet je denk ik een stuk meer naar het noorden, naar Lapland (Saami, niet Lappen), daar zijn ze traditioneler. En Noorwegen is wel erg duur ja. Hoge prijzen en hoge wisselkoers. Ook kan je na een uur of 8 in de avond geen alcohol meer kopen

Denemarken vond ik trouwens nogal vlak en niet zo boeiend, meer om doorheen te rijden om in Zweden/Noorwegen te komen Wel een paar leuke bruggen.
Oud 16-04-2013, 16:09
keeskist
keeskist is offline
Hoi allemaal. Ja, Noorwegen is supervet. De Preikestolen vergeet ik nooit weer. Ik was met mijn zusje en mijn moeder gegaan. naar een noorse vriendin van mijn moeder. Het is best duur in Noorwegen maar wij gingen met de tent en toen viel het wel mee geloof ik. we hadden alledrie gespaart dus :-) . we waren zelfs heel luxe gaan vliegen want onze auto ging het niet helemaal trekken naar Noorwegen haha. Mijn moeder had in Belgie op www.goedkopevliegtuigtickets.be vliegtickets gevonden en al ver van te voren geboekt. Zo werd het een half luxe campingwandelvliegvakantie. Mega cool. en nou wil ik ook nog een keertje naar Finland. Wie heeft er tips voor ons?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2013, 14:20
thesombrero
thesombrero is offline
Citaat:
Hoi allemaal. Ja, Noorwegen is supervet. De Preikestolen vergeet ik nooit weer. Ik was met mijn zusje en mijn moeder gegaan. naar een noorse vriendin van mijn moeder. Het is best duur in Noorwegen maar wij gingen met de tent en toen viel het wel mee geloof ik. we hadden alledrie gespaart dus :-) . we waren zelfs heel luxe gaan vliegen want onze auto ging het niet helemaal trekken naar Noorwegen haha. Mijn moeder had in Belgie op www.goedkopevliegtuigtickets.be vliegtickets gevonden en al ver van te voren geboekt. Zo werd het een half luxe campingwandelvliegvakantie. Mega cool. en nou wil ik ook nog een keertje naar Finland. Wie heeft er tips voor ons?
Veel middelen tegen muggen en andere insecten meenemen. Het stikt daar ervan. Verder heb je in Finland heel heél erg veel meren en bsos
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten