Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2013, 18:03
xMEM0RIES
Avatar van xMEM0RIES
xMEM0RIES is offline
-
__________________
Nothing is impossible, the word itself says ''I'm possible'' .

Laatst gewijzigd op 26-05-2013 om 15:52.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-03-2013, 20:57
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Meeleven met anderen en open zijn voor hulp zijn hele goede eigenschappen! Maar als jij er zelf ook last van hebt moet je natuurlijk wel iets doen om al die gevoelens en emoties die je van anderen overneemt ook weer kwijt te raken. Je zou bijvoorbeeld met iemand anders uit je omgeving (je ouders of goede vriendinnen) erover kunnen praten. Of schrijf het op in een dagboek. En vertel ook de vriendinnen die jou hun problemen vertellen dat jij er er mee zit. Niet dat je dan wil dat ze jou niks meer vertellen, maar soms kan het gebeuren dat jij ergens nog onwijs mee zit terwijl die vriendin denkt "zo, dat ben ik kwijt, ik voel me een stuk beter". Als jij dat dan ook hoort, kun jij het ook achter je laten.
En als het je écht te veel wordt, is er ook niks op tegen om zo af en toe tegen je vriendinnen te zeggen "sorry, mijn hoofd zit vol vandaag, zullen we er morgen over verder praten?"
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 11-03-2013, 21:03
xMEM0RIES
Avatar van xMEM0RIES
xMEM0RIES is offline
-
__________________
Nothing is impossible, the word itself says ''I'm possible'' .

Laatst gewijzigd op 26-05-2013 om 15:52.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2013, 12:26
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Misschien moet je proberen het juist minder op te schrijven en er minder over te praten, tenzij het met de desbetreffende vriendin is. Zo ben je er ook minder mee bezig als je niet in de buurt van diegene die problemen heeft bent.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2013, 21:14
Thebestofgirl96
Thebestofgirl96 is offline
Herkenbaar probleem dat heb ik ook ik wil me vriendin echt helpen maar ik heb zelf ook genoeg aan me hoofd. En ik bn niet zo iemand die zegt van nee sorry nu ff niet ookal zit me hoofd echt vol.. En mijn vriend die heeft ook noet zo best thuis en die komt oom tegen me aan praten erover. Maar ik heb ook dat ik mensen te graag wil hebben en als het niet kan vind ik het lastig om te accepteren.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2013, 21:41
Verwijderd
Citaat:
Herkenbaar probleem dat heb ik ook ik wil me vriendin echt helpen maar ik heb zelf ook genoeg aan me hoofd. En ik bn niet zo iemand die zegt van nee sorry nu ff niet ookal zit me hoofd echt vol.. En mijn vriend die heeft ook noet zo best thuis en die komt oom tegen me aan praten erover. Maar ik heb ook dat ik mensen te graag wil hebben en als het niet kan vind ik het lastig om te accepteren.
Dit dus. Alleen heb ik geen vriend haha
Met citaat reageren
Oud 20-04-2013, 13:40
WhiteBlossom
Avatar van WhiteBlossom
WhiteBlossom is offline
Weet je wat mij vaak geholpen heeft? Een boek lezen
Als je een boek leest (werkt alleen bij boeken met een gesloten einde), krijg je meer ervaring met bepaalde situaties en hoe ze verlopen. Je begint patronen te zien en kan je vriend(innen) beter helpen.
Ook kan je even met dat boek bezig zijn, in plaats van met hun problemen.
En tenslotte weet je hoe het boek afloopt, en dat het (hopelijk) weer goed komt met die personages, of dat ze er in ieder geval mee om leren gaan.
Een goede televisie serie kan ook helpen, maar die duren vaak zo lang dat het laatste punt wat ik net gaf niet meer zo aan de orde is

Hopelijk heb je er wat aan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:13.