Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2013, 22:44
Verwijderd
Advertentie
Oud 09-04-2013, 22:44
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
deze is eerder
Oud 09-04-2013, 22:45
Carn
Carn is offline
Zijn er noemenswaardige agendapunten dan?
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Chick Rock 70
Paranoide 43
Etmakas 39
fizzle-fluffy 32
Pip 30
Sigmund 26
Sarah 25
Mutant 22
Snebbeltje 20
.sann 20
Little Phoebe 19
Carn 18
Trimm Trabb 18
Quis 3.0 18
Osmose 15
E_Y_E 12
Lusi 11
Noedelhap 8
Lieveheersbeest 7
Frayne 7
Sadye 6
Geality 6
Klaverhap 5
kid606 5
indigo 4
Uomi 4
umberto 4
Quintiano 3
Miekje* 2
Lorelei 1
Andijvie 1
Verwijderd
Citaat:
Je hebt op TLC soms zo'n programma over een patholoog anatoom
Deadly Women, Scorned, True Crime Scene of Nightmare Next Door?
Chick Rock
Chick Rock is offline
Oh fuck
Oud 09-04-2013, 22:46
Verwijderd
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1876576

Eh huh?
Oud 09-04-2013, 22:49
Verwijderd
wtf.. meisje van 6 is door haar oom zo hard misbruikt dat ze overleden is.. =S

kopfkrank
Verwijderd
sacre blue wat een lange tenen!
Carn
Carn is offline
babymaad?babyhomo?babyfagot? aparte nickname.
Oud 09-04-2013, 22:50
Chick Rock
Chick Rock is offline
Bedtijd voor mij, adios!
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
wow defensief much
Verwijderd
Kinderen zijn echt kut.
Verwijderd
Citaat:
Bedtijd voor mij, adios!
slaaplachend
Oud 09-04-2013, 22:51
Verwijderd
Welterusten mevrouw steen!
Verwijderd
Citaat:
Kinderen zijn echt kut.
we zijn het allemaal geweest
Verwijderd
Ik moest wel lachen om haar laatste post
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Welterusten mevrouw steen!
Danku danku!
Verwijderd
Citaat:
Ik moest wel lachen om haar laatste post
Ja ik ook
Verwijderd
Citaat:
Bedtijd voor mij, adios!
Slaap lekker!

Citaat:
Kinderen zijn echt kut.
Nee.
Oud 09-04-2013, 22:52
Verwijderd
Zijn jullie wel eens bang om in slaap te vallen?
Oud 09-04-2013, 22:52
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Goh, gezellig
Oud 09-04-2013, 22:53
Verwijderd
Verwijderd
Citaat:
Zijn jullie wel eens bang om in slaap te vallen?
jep.. hypnofobie
Verwijderd
Van dat andere topic op v&a doe ik echt tt een vraagje ofzo.
Advertentie
Oud 09-04-2013, 22:55
Verwijderd
Citaat:
jep.. hypnofobie
Bedoel je nu dat je dat hebt? Zo ja, waar ben je dan precies bang voor en wat doe je eraan?
Oud 09-04-2013, 22:55
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Deadly Women, Scorned, True Crime Scene of Nightmare Next Door?
Nee, wat Pip zei, Dokter G.
Oud 09-04-2013, 22:56
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Wow Zeer licht ontvlambaar
Oud 09-04-2013, 22:58
Verwijderd
Citaat:
Bedoel je nu dat je dat hebt? Zo ja, waar ben je dan precies bang voor en wat doe je eraan?
Ik heb het _actief_ gekregen toen ik geopereerd werd aan mijn hand. Ik moest onder narcose en het idee dat je dan 'ineens' weg bent vond ik heel eng. Ik heb informatie opgezocht daarover, en op een forum zei iemand dat een narcose hetzelfde is als slapen. Dus ik kon vanaf dat moment ook niet meer slapen omdat ik bang werd ineens 'weg' te raken.

Ik ben bang voor het moment van 'bewust' naar 'slapen' ook de tijdsprong die je ineens maakt.. ineens ben je wakker en lig je in bed, het andere moment wordt je wakker van de wekker en ben je een paar uur verder. Waar de angst hem precies in zit weet ik niet. Maar het heeft te maken met het bewust zijn te verliezen en de tijdsprong.
Oud 09-04-2013, 22:59
Verwijderd
Citaat:
Nee, wat Pip zei, Dokter G.
aah ok, dat ken ik volgens mij niet.. TLC staat hier elke nacht aan ik kijk altijd die moordreportages
Oud 09-04-2013, 23:00
Carn
Carn is offline
ik vond narcose best awesome eigenlijk
Oud 09-04-2013, 23:00
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
we zijn het allemaal geweest
Ik ben nog nooit een vervelend kutkind geweest.
Oud 09-04-2013, 23:01
Verwijderd
Wat doe je er dan aan, Eye? Ik ben meestal nogal bang om in slaap te vallen omdat ik heel bang ben dat er 's nachts iets met me gebeurd (dat ik niet meer wakker wordt, dat ik mezelf ineens niet meer kan bewegen en dat soort dingen) en dat er dan niemand is die dat op tijd opmerkt. Ik schrik heel vaak wakker op het moment dat ik zeg maar merk dat ik aan het wegvallen ben.
Oud 09-04-2013, 23:01
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Mutant heeft me narcose uitgelegd. Lijkt me heerlijk om er even niet te zijn. Gewoon even weg, nergens aan denken

Niet dat ik er echt op zit te wachten, maar ik zou er niet van wakker liggen (huhu) als het nodig zou zijn.
Oud 09-04-2013, 23:02
Carn
Carn is offline
Citaat:
Gewoon even weg, nergens aan denken
Ware het niet dat je daar niets van meekrijgt
Oud 09-04-2013, 23:03
Carn
Carn is offline
Maar dat van die tijdsprong kan ik me wel herinneren; als je gaat slapen gaat je gevoel voor tijd gewoon "door" (bij de een wat correcter dan bij de andere), bij narcose was het echt oogjesdichtoogjesopen.
Oud 09-04-2013, 23:03
Verwijderd
Narcose lijkt me niet zo erg, omdat je dan in een ziekenhuis bent en alles gecontroleerd wordt, enzo. Tenminste, dat is mijn idee.
Oud 09-04-2013, 23:05
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Wat doe je er dan aan, Eye? Ik ben meestal nogal bang om in slaap te vallen omdat ik heel bang ben dat er 's nachts iets met me gebeurd (dat ik niet meer wakker wordt, dat ik mezelf ineens niet meer kan bewegen en dat soort dingen) en dat er dan niemand is die dat op tijd opmerkt. Ik schrik heel vaak wakker op het moment dat ik zeg maar merk dat ik aan het wegvallen ben.
Ik had dat vooral toen mijn pa in Hongkong was. Ik dacht dat, als ik ineens in zou storten met een hersenbloeding of iets anders engs en niemand me (op tijd) zou vinden. En soms als ik tot 3 uur in bed lig en niemand komt kijken of ik nog wel leef, ben ik ook bang dat dat echt gebeurt, maar ach. Niet wakker worden maak je toch niet mee, dus daar hoef je je niet zo druk over te maken waarom durf je niet te slapen dan? Heb je dat altijd of alleen nu?
Oud 09-04-2013, 23:05
Carn
Carn is offline
Nou ja, volledige narcose heeft ook zo zn gevaren, volgens mij doet men dat alleen als het echt noodzakelijk is voor de ingreep.
Oud 09-04-2013, 23:07
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ware het niet dat je daar niets van meekrijgt
Ja, dat is de prijs die je betaalt om even weg te zijn
Carn
Carn is offline
Dat doet me denken aan toen ik mn rugblessure had en er n avond was dat niemand thuis was en ik moest ik plassen; toen ben ik vanuit mn bed naar de badkamer gekropen/getijgerd over de grond, al semi-hilarisch lachend, deels door de pijn en ook deels door het besef dat het er waarschijnlijk ontzettend debiel uit moest zien.
Verwijderd
Citaat:
Ik probeer mezelf 'positief' en 'rustig' te denken. Een negatieve gedachten te vervangen door een positievere gedachten.

Gedachte: Ik ben bang dat ik niet wakker word. Mijn hart kan er ineens mee ophouden, of ik kan ineens stoppen met ademen.

Tegengedachte: Ik ben al 26 jaar, ik ben nog elke ochtend wakker geworden. Ik ben 'gezond' er is geen actieve reden waarom mijn hart er vannacht ineens mee ophoud, ademen doe ik ook al jaren, dus dat zal ook wel door blijven gaan.

--
Mocht het echt zo erg zijn, dat ik ga zweten of mijn gedachten echt te ver gaan, dan ga ik ff uit bed, en dan ga ik even op de bank zitten (geen TV oid aan) maar gewoon ff ergens anders zijn. na een kwartier/half uu probeer ik het weer opnieuw.

verder probeer ik vaak nog iets anders wat bij mij heel goed werkt, maar het klinkt heel maf. Als je wilt weten kan ik je wel een PM sturen
Oud 09-04-2013, 23:08
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ja, dat is de prijs die je betaalt om even weg te zijn
Ik doel meer dat processen in je hersenen die normaal in tijdens je slaap gebeuren onder narcose (zover ik weet) niet plaatsvinden; het is dus niet dat je uitrust ofzo.
Oud 09-04-2013, 23:09
Carn
Carn is offline
Citaat:
verder probeer ik vaak nog iets anders wat bij mij heel goed werkt, maar het klinkt heel maf. Als je wilt weten kan ik je wel een PM sturen
Oud 09-04-2013, 23:10
Verwijderd
en nee, dat is het niet
Oud 09-04-2013, 23:11
Verwijderd
Citaat:
Ik had dat vooral toen mijn pa in Hongkong was. Ik dacht dat, als ik ineens in zou storten met een hersenbloeding of iets anders engs en niemand me (op tijd) zou vinden. En soms als ik tot 3 uur in bed lig en niemand komt kijken of ik nog wel leef, ben ik ook bang dat dat echt gebeurt, maar ach. Niet wakker worden maak je toch niet mee, dus daar hoef je je niet zo druk over te maken waarom durf je niet te slapen dan? Heb je dat altijd of alleen nu?
Ik heb het vrij regelmatig, maar nu vanavond is het best wel extreem. Ik heb mijn deur van het slot gehaald, mijn raam open gezet, de ontgrendeling van mijn telefoon gehaald en het telefoonnummer van mijn ouders op sneltoets 1 gezet (al heb ik geen idee wat zij kunnen doen, maar ik wist niet wie ik anders zou moeten bellen). Ik lig nu ook met de tablet in bed, maar ik wil hem niet echt wegleggen, want dan moet ik gaan slapen. En wie zegt dat je het niet merkt als je niet wakker wordt?
Oud 09-04-2013, 23:11
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik doel meer dat processen in je hersenen die normaal in tijdens je slaap gebeuren onder narcose (zover ik weet) niet plaatsvinden; het is dus niet dat je uitrust ofzo.
Ja, Muut zei ook dat je wakker werd geschud terwijl je het idee had dat je net weg was
Oud 09-04-2013, 23:13
Carn
Carn is offline
Citaat:
En wie zegt dat je het niet merkt als je niet wakker wordt?
http://nos.nl/artikel/99144-comapati...ewustzijn.html

Oud 09-04-2013, 23:14
Verwijderd
pizza pepperoni, pizza hawaii pizza salami

ik kan niet kiezen
Oud 09-04-2013, 23:15
Verwijderd
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten