Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-03-2013, 13:09
UnlimitedUAV
UnlimitedUAV is offline
Sup peeps,

Ik was van plan een Gaming Pc te gaan maken (no shit). Ik ben mn PS3 een beetje zat geworden en de PC die ik nu heb kan meteen naar de schroothoop.
Maar, aangezien ik een gigantische noob ben in de PC hardware, wat heb ik allemaal nodig?
Ik ben opzoek naar een sterke PC die op z'n minst nog wel 5 jaar mee kan met de grapische-eisen.
Budget: ongeveer 3000 euro aan spaargeld

Alvast bedankt.
Oud 12-03-2013, 13:55
Verwijderd
3000,- in nieuwe hardware pompen is onzin. Wat je nu voor dat geld koopt is volgend jaar in waarde gehalveerd, terwijl het je geen drastisch verschil in gebruiksduur gaat opleveren. Beter doe je gewoon zoiets bij een winkel die 't ook in elkaar kan zetten voor je en laat je de rest lekker op je spaarrekening staan.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2013, 15:20
Verwijderd
Citaat:
3000,- in nieuwe hardware pompen is onzin. Wat je nu voor dat geld koopt is volgend jaar in waarde gehalveerd, terwijl het je geen drastisch verschil in gebruiksduur gaat opleveren. Beter doe je gewoon zoiets bij een winkel die 't ook in elkaar kan zetten voor je en laat je de rest lekker op je spaarrekening staan.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2013, 03:31
Verwijderd
3000 is heel veel ik zou er maximaal 1500 in steken
Je kunt hey altijd nog upgraden naar een hogere ram ofzo, ik wil er trouwens wel een voor je samenstellen, ik weet ik ben 12, maar ik ben besr goed hierin
Met citaat reageren
Oud 30-03-2013, 16:07
Remcom00
Remcom00 is offline
1500 is prima inderdaad, je kunt wel meer uitgeven maar dan is de prestatiewinst minimaal.
Oud 30-03-2013, 22:53
Verwijderd
Citaat:
1500 is prima inderdaad, je kunt wel meer uitgeven maar dan is de prestatiewinst minimaal.
thnx voor de bevestiging, ps ben wat onzeker, daarom
Met citaat reageren
Oud 30-03-2013, 23:05
Verwijderd
ik ben bijna klaar met de samenstelling
Met citaat reageren
Oud 30-03-2013, 23:08
Verwijderd
een processor van 4,2 ghz kun je prima mee gamen en veroudert niet snel, corsair 32 gb ram, daar lukt het wel mee...
een muisstille processorkoeler, gebruik nooit de standaard, da's een baksteen, een mooi asus moederbord, dit alles zit nog onder de 1500, ik wil kijken of je het met 1500 red met 2 monitoren erbij, je pc word usb 3.0 als het lukt groetjes
Met citaat reageren
Oud 31-03-2013, 09:34
WolterB
WolterB is offline
ik raad je aan even deze post te lezen voordat je lukraak dingen gaan samenstellen voor veel te veel geld.
Oud 31-03-2013, 11:34
Verwijderd
http://tweakers.net/gallery/476913/#tab:wenslijst

@wolterB: ik stel ultiem samen, dat is mijn ding
Met citaat reageren
Oud 31-03-2013, 11:41
Verwijderd
PS: Dit is zonder verzendkosten
Met citaat reageren
Oud 31-03-2013, 12:30
christi-uit
christi-uit is offline
Dat zou ik dan wel weer afraden.
Een 200 euro moederbord is echt van de zotte.
32GB aan ram is overdone
800W voeding voor een gtx 680?
En dan nog met een low end fx-4170 processortje. Gaat alles nog wel lekker?
Ik zou gewoon in dit topic kijken: http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1875976
en daar je build op baseren.

edit:
't was niet heel lastig om je tweakers.net accountje te achterhalen aangezien je de pc in je tweakers.net account wenslijst had gezet en als ik dan naar dit topic kijk van jouw op tweakers.net : http://gathering.tweakers.net/forum/...ages/1519376/0 zou ik als ik de TS zou zijn niet echt een enorm groot vertrouwen aan je advies hechten.

Laatst gewijzigd op 31-03-2013 om 13:26.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2013, 13:34
Remcom00
Remcom00 is offline
Citaat:
http://tweakers.net/gallery/476913/#tab:wenslijst

@wolterB: ik stel ultiem samen, dat is mijn ding
Dude, waar ben je mee bezig 8).
No offence, maar ga je eerst eens meer in dit soort dingen verdiepen voordat je zomaar een lijstje samenstelt.

- Moederbord is veel te duur, voor de helft heb je al een prima moederbord.
- 32GB ram is veel maar dan ook veel te veel, haal je geen voordeel uit. 8GB is zat voor gamen, 16GB zou misschien nog een optie zijn omdat RAM geheugen niet zo heel duur is, je dan niet meer hoeft te upgraden en het is wel handig als je zware software zoals Sony Vegas of Photoshop gaat draaien, maar voor games is het volkomen overbodig. En dan die prijs, 200 euro voor werkgeheugen .
-De processor is bijna een bottleneck voor de rest van het systeem. Het is dan wel een 4,2GHz quad-core, maar dat zegt niets.
De i5 3570K van Intel draait op 3,4GHz en is ook een quad-core maar presteert een stuk beter, is zuiniger en produceert minder warmer.
-Waarom zit er geen SSD in?
-Je kunt beter voor een voeding gaan die minder Watt lever en een beter certificaat heeft.

Rest van de onderdelen zijn ok, zou het zelf wel wat anders doen maar dat is persoonlijke voorkeur.
Deze post is trouwens geen persoonlijke aanval ofzo, ik gewoon te helpen .
Oud 01-04-2013, 16:13
Verwijderd
-ssd, te duur, maar idd een goede keus, persoonlijke voorkeur is dat er een ssd in moet maar dat is niet noodzakelijk.
-intel is onstabiel, amd niet.
-voeding kan inderdaad een beter certificaat hebben.
-moederbord kan zeker 5 jaar mee zoals de TS vroeg.
-ram is enkel zoveel omdat er over een half jaar games uitkomen die 8gb nódig hebben, ook dit moet 5 jaar mee kunnen
Met citaat reageren
Oud 01-04-2013, 16:54
Verwijderd
Citaat:
Ik heb me nooit echt verdiept in Intel vs. Amd, maar dit klinkt meer als fanboygedrag dan als een feit.

Citaat:
-ram is enkel zoveel omdat er over een half jaar games uitkomen die 8gb nódig hebben, ook dit moet 5 jaar mee kunnen
Op dit moment is 8GB aan ram meer dan genoeg voor games. 16GB is leuk als je teveel geld hebt, omdat je levels etc. sneller zullen laden, maar zeggen dat over 6 maanden games minimaal 8GB aan ram nódig hebben is echt onzin... Met 8GB kun je de komende 5 jaar zeker vooruit en met 16 nog wel langer.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2013, 18:07
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
-ssd, te duur, maar idd een goede keus, persoonlijke voorkeur is dat er een ssd in moet maar dat is niet noodzakelijk.
Onzin. Een SSD in een Game-pc is in deze tijd noodzakelijk en verkort de laadtijden aanzienlijk. Dit kan bij een game als Skyrim 2/3e van de laadtijd schelen ten opzichte van een 'traditionele' hardeschijf
Citaat:
Ook onzin. Beide merken zijn even stabiel en bij beide merken heb je miskleunen zitten en worden de processoren minder stabiel naarmate je verder overklockt. Graag wil ik een bron van je hebben waar je die instabiliteit vandaan haalt.
Citaat:
-voeding kan inderdaad een beter certificaat hebben.
Kan maar hoeft niet per sé. Ook voedingen met certificaten kunnen problemen vertonen helaas. Een goede voeding is een behoorlijke investering, maar wel deze investering waard.
Citaat:
-moederbord kan zeker 5 jaar mee zoals de TS vroeg.
Kan, maar hoeft ook weer niet. Heb helaas genoeg moederborden onder ogen gehad die het geen 5 jaar vol hebben gehouden, maar ook die na 10 jaar nog als een zonnetje lopen. Wil je een PC hebben die alle games aan blijft kunnen, dan is dit één van de onderdelen die een gemiddelde afschrijftijd van 3-4 jaar heeft, daarna moet je toch vaak weer upgraden wil je meekunnen met de laatste games.
Citaat:
Maar dan nog steeds is dit slecht advies. 8GB is en blijft de komende jaren ruim voldoende voor games en zelfs voor de games die het nodig hebben in de toekomst zoals je schetst, heb je geen 16 laat staat 32GB nodig.

Als voormalig forumbaas op dit deelforum waardeer ik jouw enthousiasme, maar ga niet in tegen mensen die al pc's bouwden toen jij nog in de luiers lag en probeer je advies ergens op te baseren in plaats van lukraak met dure componenten aan te komen die totaal niet in verhouding staan met elkaar. De kunst van een goede PC samenstellen is de PC mooi uitgebalanceerd maken en onder andere daaraan ontbreekt het bij je momenteel.
Oud 01-04-2013, 22:11
Verwijderd
Ik ben met Wolterke.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2013, 21:25
Nelvalhil
Nelvalhil is offline
Weet niet of dit topic nog actief is aangezien het laatste bericht twee weken geleden gepost is, maar ik heb zelf wat voor je samengesteld ik kwam op ongeveer dit uit, voor 55 euro extra zet alternate de pc helemaal in elkaar hier kan je de voorlopige 6jaar wel mee vooruit

http://www.alternate.nl/html/configu...icleId=1024289
Met citaat reageren
Oud 12-04-2013, 20:51
christi-uit
christi-uit is offline
niet bij alternate bestellen, die is duur. Doe bij Afuture, is veel goedkoper (levert ook in Belgenland.)
En @ kerel boven mij, dat werkt niet zo via alternate.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2013, 22:50
Verwijderd
Citaat:
Ik heb me nooit echt verdiept in Intel vs. Amd, maar dit klinkt meer als fanboygedrag dan als een feit.

Jouw mening, ik heb me er namelijk wel in verdiept...

Op dit moment is 8GB aan ram meer dan genoeg voor games. 16GB is leuk als je teveel geld hebt, omdat je levels etc. sneller zullen laden, maar zeggen dat over 6 maanden games minimaal 8GB aan ram nódig hebben is echt onzin... Met 8GB kun je de komende 5 jaar zeker vooruit en met 16 nog wel langer.
Dan moet je nog ff googlen bro....
Met citaat reageren
Oud 15-04-2013, 18:00
huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Onzin. Een SSD in een Game-pc is in deze tijd noodzakelijk en verkort de laadtijden aanzienlijk. Dit kan bij een game als Skyrim 2/3e van de laadtijd schelen ten opzichte van een 'traditionele' hardeschijf
hier ben ik het niet helemaal mee eens. ik gebruik nog steeeds een traditionele hardeschijf omdat ik zelf meer waarde hecht aan storage dan aan die halve minuut korter wachten.
en ik denk dat het ook lang duurt tot ik die overstap ga maken (als ze ergens rond de 2 TB voor een goede 100 euro zijn ) of als het echt niet anders kan omdat het laden van levels en programma's zo lang duurt dat ik rustig kan gaan poepen en sigaretje kan roken en nog op tijd terug ben.
ik denk dat het hier belangrijker is om aan je eigen te vragen wat is voor mij belangrijker. snelheid of storage.
Oud 15-04-2013, 18:30
WolterB
WolterB is offline
Daarom, een SSD voor je OS + games en traditionele hardeschijven voor de opslag. Een combinatie die mij meer dan prima bevalt en waar ik spijt van heb dat ik het niet eerder gedaan heb.

Voor opslag ga ik de komende jaren nog niet over naar SSD's inderdaad, wordt een duur grapje om 20TB te gaan vervangen.
Oud 15-04-2013, 18:59
huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Daarom, een SSD voor je OS + games en traditionele hardeschijven voor de opslag. Een combinatie die mij meer dan prima bevalt en waar ik spijt van heb dat ik het niet eerder gedaan heb.

Voor opslag ga ik de komende jaren nog niet over naar SSD's inderdaad, wordt een duur grapje om 20TB te gaan vervangen.
daar heb je dan wel weer gelijk in. maar het was meer het zeggen dat het echt noodzakelijk was waar het me meer om ging eigenlijk
Oud 17-04-2013, 16:06
christi-uit
christi-uit is offline
Citaat:
Dan moet je nog ff googlen bro....
Misschien als jij nou eens met paar leuke argumenten neemt waarom je wel voor een AMD setup moet gaan met dit budget... Je roept wel dit, dat en zus, maar er klopt geen drol van.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2013, 17:17
Zazum
Zazum is offline
Zelf ging ik voor deze samenstelling: http://tweakers.net/gallery/512715?w...#tab:wenslijst
werkt prima en kan volgens mij voorlopig nog prima mee met de tijd. Verder ook geen hoog prijskaartje voor wat het kan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-04-2013, 17:50
Verwijderd
Citaat:
Zelf ging ik voor deze samenstelling: http://tweakers.net/gallery/512715?w...#tab:wenslijst
werkt prima en kan volgens mij voorlopig nog prima mee met de tijd. Verder ook geen hoog prijskaartje voor wat het kan.
Waarom waterkoeling? Dat zou ik iemand die zelf geen configuratie kan bedenken zeker niet aanraden
Met citaat reageren
Oud 18-04-2013, 17:57
Zazum
Zazum is offline
Citaat:
Waarom waterkoeling? Dat zou ik iemand die zelf geen configuratie kan bedenken zeker niet aanraden
Oh het was bedoeld als hulpmiddel, niet als boodschappenlijstje. Maar inderdaad is het misschien niet heel slim om als "beginner" een waterkoeling te kopen. Al is met name deze koeler erg makkelijk te installeren.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2013, 09:13
christi-uit
christi-uit is offline
Ik zou ook geen mobo nemen van 190 euro en die graka gaan...
-Je kan net zo goed voor een z77 moederbord gaan van rond de 100 euro, merk je vrij weinig van.
-Voor enkel gamen zal een gigabyte hd 7970, die heeft een betere koeling en presteert een tikkeltje hoger
Ik zou iets in de buurt van dit nemen: http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/428506
Met citaat reageren
Oud 22-04-2013, 05:32
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Ik zou zelf iets meer geld besteden aan een voeding voor een systeem van 1100 euro
Oud 22-04-2013, 06:23
Verwijderd
Dat is een uitstekende voeding heur.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2013, 07:56
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Dan heb ik niets gezegd
Oud 22-04-2013, 11:25
Zazum
Zazum is offline
Tja vaak denken mensen al gauw datje een voeding van 800W nodig hebt bij zown systeem..
Met citaat reageren
Oud 22-04-2013, 12:20
Verwijderd
Citaat:
Tja vaak denken mensen al gauw datje een voeding van 800W nodig hebt bij zown systeem..
Neuh, ik denk dat Korrel het een beetje 'el cheapo' vond overkomen qua naam, omdat 't niet echt een bekend merk is (als in; Enermax/Antec/BeQuiet etcetera). Niet zozeer qua wattage.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2013, 18:22
Zazum
Zazum is offline
Citaat:
Neuh, ik denk dat Korrel het een beetje 'el cheapo' vond overkomen qua naam, omdat 't niet echt een bekend merk is (als in; Enermax/Antec/BeQuiet etcetera). Niet zozeer qua wattage.
Ah dat kan ook
Met citaat reageren
Oud 23-04-2013, 19:04
christi-uit
christi-uit is offline
Seasonic is op zich best een a merk...
Met citaat reageren
Oud 23-04-2013, 22:02
huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
ach beter te groot dan te klein eigenlijk.
ik heb zelf ook een 800 watt voeding in me systeem gegooit. deels omdat hij door een aanbieding maar een paar euro duurder was als de voeding die ik wou. en omdat het altij fijn is meer ruimte te hebben voor het geval je een zwaarder videokaart of een tweede kaart of iets in die richting er in zou stoppen.
Oud 23-04-2013, 23:58
MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Het is maar goed dat je die post op 1 april plaatste. Onstabiel is trouwens geen Nederlands, instabiel heet dat.
Oud 24-04-2013, 05:16
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Citaat:
ik heb zelf ook een 800 watt voeding in me systeem gegooit. deels omdat hij door een aanbieding maar een paar euro duurder was als de voeding die ik wou. en omdat het altij fijn is meer ruimte te hebben voor het geval je een zwaarder videokaart of een tweede kaart of iets in die richting er in zou stoppen.
Oud 24-04-2013, 06:38
Verwijderd
Citaat:
Knappe jongen als jij een configuratie hebt staan die een fatsoenlijke 600W voeding op z'n knieën krijgt. Verder moet iedereen vooral de overkill kopen die hij of zij nodig acht
Met citaat reageren
Oud 24-04-2013, 18:05
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Kom je dan met sli / crossfire soms niet in de buurt van 600? Dan ben ik een beetje over de top gegaan met mijn 700.
Reageren

Regels voor berichten