Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-04-2013, 20:26
Lipsius
Lipsius is offline
Beste forumleden,

Ik zit op het VWO en mag eindelijk, na een paar keer te doubleren, een profiel kiezen. Ik weet al zeker dat ik Economie & Maatschappij wil kiezen, maar twijfel nog over de samenstelling van de vakken. Naast het gemeenschappelijk deel en de profielvakken wil ik in ieder geval Frans als tweede moderne vreemde taal en Filosofie in het vrije deel kiezen. Daarmee heb ik al zeven vakken, maar daar wil ik nog een achtste vak bij. Ik twijfel tussen Duits en Maatschappijwetenschappen. Waar heb je meer aan? Ik wil waarschijnlijk Politicologie en/of Filosofie studeren.
Reacties zouden erg gewaardeerd worden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-04-2013, 20:39
Verwijderd
Ja met die vervolgstudies is het vrij simpel
Met citaat reageren
Oud 14-04-2013, 20:52
Lipsius
Lipsius is offline
Citaat:
Ja met die vervolgstudies is het vrij simpel
Maatschappijwetenschappen? De reden dat ik overweeg Duits te kiezen is dat veel filosofische werken in deze taal zijn geschreven.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2013, 20:56
Verwijderd
Ik denk dat je dan inderdaad meer hebt aan Duits. Ik studeer nu filosofie (in Nijmegen) en ik merk dat het toch behoorlijk handig was geweest als ik Duits had gekozen, want er wordt toch wel van je verwacht dat je teksten van filosofen zelf gaat uitpluizen en er ook nog iets van begrijpt.

Mocht je trouwens nog vragen hebben over de studie, dan mag je me altijd een PM sturen!
Met citaat reageren
Oud 14-04-2013, 21:08
Lipsius
Lipsius is offline
Tja, Duits is niet mijn favoriete taal, hoewel ik er op dit moment wel een 8,7 op sta. Maatschappijwetenschappen lijkt me een erg interessant vak, maar ja, negen vakken wordt een beetje veel. Een andere vraag is of het volgen van vier talen niet te zwaar is...
Met citaat reageren
Oud 20-04-2013, 19:55
Lipsius
Lipsius is offline
Uiteindelijk heb ik besloten om zowel Duits als Frans te kiezen, maar ook Maatschappijwetenschappen. Mijn pakket bestaat daarmee uit Economie, Geschiedenis, Wiskunde A, Nederlands, Engels, Duits, Frans, Maatschappijwetenschappen en Filosofie.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten