Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-06-2013, 15:05
IrisUSA
IrisUSA is offline
Volgende week heb ik mijn laatste proefwerkweek en ik vind het voorbereiden hierop erg moeilijk. Ik sta nu net een zesje voor wiskunde en wil graag een goed punt halen, maar hoe kan ik me het best voorbereiden? Ik heb nog 5 dagen tijd om te leren en we krijgen een proefwerk over 3 hoofdstukken. Op zich moet dit makkelijk lukken, maar ik weet niet hoe ik wiskunde het best kan leren. Iedereen zegt altijd veel oefenen, maar wat oefenen jullie dan precies: de moeilijkste opgaven? of gewoon een paar willekeurige? Verder hebben ik nog een vraag over jullie voorbereiding op een biologie proefwerk. We moeten 6 hoofdstukken kennen en ik begrijp er helemaal niets van! We hebben een heel slechte leraar, dus daar heb ik niets aan

p.s. ik zit in 2 vwo.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-06-2013, 17:58
JVV079
JVV079 is offline
Ten eerste; niet zo stressen ;-) ...

Ten tweede; Ik zou als ik jou was beginnen met Biologie (Dat is veel werk zo te zien). Je kan altijd voor samenvattingen kijken op www.scholieren.com -Kijk naar de hoogtes van de cijfers- Samenvattingen zijn veel handiger dan uit het boek leren want in het boek staat altijd veel onbelangrijke tekst. Het best zou zelfs nog zijn als je een eigen samenvatting SCHRIJFT -Ja, dat duurt lang MAAR je leert er wel wat van want je slaat alles al een beetje op-

Voor wiskunde; Elk boek heeft wel diagnostische toetsen of oefen proefwerken. Die zou ik maken - Die opgaven zijn altijd een soort samenvatting van wat je moet weten van dat hoofdstuk. Misschien kan je vragen of je leraar een oefen proefwerk wilt maken? Dat je er geen cijfer voor krijgt maar dat je het gewoon thuis kan maken.

Als je nog meer vragen hebt kan je me altijd een PB sturen.. Als je iets niet snapt van wiskunde wil ik je wel helpen :-) Biologie was niet mijn sterkste vak. Ik hoop dat ik je een beetje geholpen hebt

Alvast succes met leren! - Jeffrey
Met citaat reageren
Oud 05-06-2013, 18:26
ThomasJu
ThomasJu is offline
Bij Wiskunde moet je gewoon veel oefenen. Gewoon alles netjes bij houden(Dus huiswerk maken) en zorgen dat je alles snapt. Als je dan zorgt dat je alle opdrachten uit het boek zelf kan maken, dus zonder antwoorden, zal je redelijk voorbereid zijn voor een toets. En dan heb je nog niet eens geleerd!! (alleen maar vaardigheden opgedaan. en daar gaat het om bij wiskunde)
Met citaat reageren
Oud 07-06-2013, 20:48
Maritt
Maritt is offline
Bij wiskunde zou ik (zoals hierboven al gezegd) proberen ergens een diagnostische toets oid vandaan te halen. En wat ik altijd doe: probeer zoveel mogelijk formules uit het boek/hoofdstuk te halen, en die te begrijpen. Want als je voor (bijna) elke vaardigheid een formule weet, is het een kwestie van getallen invullen en klaar.

Wat biologie betreft, ook daar zou ik veel oefenen met d-toetsen ed erg aan kunnen bevelen. Zelf vond ik bio ook heel moeilijk vorig jaar, maar nadat mijn docent me een oefensite had gegeven haalde ik veel betere punten. Geen tienen, maar het was voor mij en hele vooruitgang.

Succes met je proefwerkweek!
Reageren

Regels voor berichten