Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2002, 18:33
Verwijderd
ik had een vraagje
ik lust namelijk geen water,maar water is gezon en daar val je vanaf.maar als ik nu eens zo van die siroop in mijn water doe (aardbei if citroen ofzo) is dat dan nog altijd redelijk gezond?
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 18:48
Verwijderd
Je valt niet af van water. Water zorgt er voor dat de afvalstoffen in je lichaam afgevoerd worden. Wanneer dat niet gebeurt worden ze omgezet in (oa) vet en dan kom dus je aan, dat klopt wel. Je moet ongeveer 2 liter per dag drinken, het best is om water te drinken, wanneer je dat echt niet wilt drinken, dan is al het andere natuurlijk ook goed, tis iig beter dan niks.

Misschien is het een idee om er diksap door heen te doen ipv gewone siroop. In siroop zit nl vrij veel suiker, terwijl diksap vrijwel altijd ongezoet is. Je kunt natuurlijk ook nog thee drinken, als je dat lust.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 18:53
DarkCat
DarkCat is offline
Het spijt me, maar hoe kun je nu geen water lusten? Om heel eerlijk te zijn, het klinkt nogal verwend.

Maargoed, je kunt ook thee drinken of light frisdranken, of spa met bubbeltjes.. of je doet er idd van dat diksap doorheen..

Cat
Oud 29-08-2002, 20:00
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
als je geen water lust dan heb je blijkbaar nooit dorst gehad
ik neem zelf altijd een 0.5L flesje mee naar school met water, tegen hoofdpijn enzo (of 1.5 als ik ga skaten).
Maar ff serieus, waarom zou je geen water lusten? Het is een vrij neutrale smaak en vult goed....
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 20:08
Verwijderd
als ik heel erg dorst heb drink ik wel water, en als t heel warm is (en op vakantie) dan ook , maar ik vind het ook niet zo heel lekker
ik vind trouwens water van de super wel lekkerder dan uit de kraan
(klinkt misschien ook verwend, maar bij ons zit heel veel kalk in t water en ik vind 'zacht' water lekkerder)
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 20:09
alpha
alpha is offline
Natuurlijk is dat nog wel goed! Thee is al beter dan cola ofzo, laat staan ranja of water met een heel klein beetje siroop.
Ik denk dat ik zelf ook maar citroensap door mijn water ga doen, dan drink ik denk ik nog meer.

En inderdaad, water is goed omdat er geen afvalstoffen inzitten en daardoor je lichaam optimaal wordt gereinigd. Hoe meer afvalstoffen (smaakstoffen) hoe minder reiniging. Dus als jij er ranja ofzo lekkerder vind moet je dat vooral doen! Drinkt vooral veel, dat is het belangrijkste!
Oud 30-08-2002, 09:55
ESCO
ESCO is offline
Boeehhhoooooo boeeh hhooooooooooooeeeeeeeee ik lust geen water tering wat is dit zielig sorry hoor,maar elke lul moet gewoon water kunnen drinken.
Als je ook thee lust zou ik zeggen ga meteen naar t ziekenhuis of ga naar de tandarts om een kuntstgebit te halen.
Tering wat ben jij een verwend kreng zeg ik lust geen water.
Oud 30-08-2002, 13:49
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Boeehhhoooooo boeeh hhooooooooooooeeeeeeeee ik lust geen water tering wat is dit zielig sorry hoor,maar elke lul moet gewoon water kunnen drinken. Als je ook thee lust zou ik zeggen ga meteen naar t ziekenhuis of ga naar de tandarts om een kuntstgebit te halen.
Tering, laat d'r nou, als zij nou geen water lust??
Geef dan ook geen antwoord joh, zeikerd
En wtf heeft thee met een kunstgebit te maken?
Oud 30-08-2002, 13:51
Quiana
Quiana is offline
Siroop lijkt me trouwens wel redelijk gezond ja..
Tis iig bter dan cola etc.
Oud 30-08-2002, 14:07
ESCO
ESCO is offline
Tering, laat d'r nou, als zij nou geen water lust??
Geef dan ook geen antwoord joh, zeikerd
En wtf heeft thee met een kunstgebit te maken?

ik bedoelde als je ook geen thee lust koop dan een kunstgebit.
Als je dat dan niet lust pers dan sinaasappels of neem siroop maar dan niet te veel siroop.
Oud 30-08-2002, 14:13
Quiana
Quiana is offline
Kunstgebit, kunstgebit, noem me maar dom, maar ik snap je nog steeds niet

Volgens mij ging het erom dat ze de smaak van water niet zow lekker vond, als je een kunstgebit neemt, heb je nog steeds last van die smaak hoor..

Mja, lama zitten..
Oud 30-08-2002, 15:10
Verwijderd
Citaat:
Betamethason schreef:
Kunstgebit, kunstgebit, noem me maar dom, maar ik snap je nog steeds niet

Volgens mij ging het erom dat ze de smaak van water niet zow lekker vond, als je een kunstgebit neemt, heb je nog steeds last van die smaak hoor..

Mja, lama zitten..
volgens mij bedoelt ie dat in andere dranken suiker zit, en dat suiker slecht is voor je gebit, en dat je dan een kunstgebid moet nemen ofzo Maar das natuurlijk ook weer zeer overdreven
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 15:46
Quiana
Quiana is offline
*uitleg dringt langzaam tot slaperige hersentjes door*
oooow tnx vleermuissie
Oud 30-08-2002, 16:26
Nomen-nescio
Nomen-nescio is offline
Ik lust ook geen water. . . en doe er daarom ook meestal wel siroop in, soms drink ik et wel als er ff niks anders te drinken is, of om m'n flesje bij te vullen.. maar anders vin ik et echt niet lekker ofzo.. niet dat ik denk 'goh ik wil meer'..
Oud 30-08-2002, 17:18
PV
PV is offline
Citaat:
DarkCat schreef:
Het spijt me, maar hoe kun je nu geen water lusten? Om heel eerlijk te zijn, het klinkt nogal verwend.
water heeft nu niet echt een lekkere 'smaak'..
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 21:48
~Golvend Badeendje~
~Golvend Badeendje~ is offline
Nou ik kan het begrijpen want ik vind die Spa blauw dus echt niet te zuipen he...vies zoet smaakje eraan.

Drink liever uit de kraan,of Sources,dat is ook lekker...
Oud 30-08-2002, 22:26
Verwijderd
Citaat:
Betamethason schreef:
*uitleg dringt langzaam tot slaperige hersentjes door*
oooow tnx vleermuissie
ik ben ook niet altijd even wakker hoor

maar voor al die mensen die niet kunnen begrijpen dat je geen water lust... ik kan het heel goed begrijpen. Ik lustte ook heel lang geen water Maar toen ben ik het toch maar gewoon gaan drinken, en ik lust het nu wel gewoon
Dus misschien nog een tip voor je, miss_vicious, je kan idd siroop door je water doen, en dan elke dag ofzo steeds een beetje minder siroop erdoor, tot je op een gegeven moment helemaal geen siroop meer door je water doet. Geloof me, het went op een gegeven moment echt wel om 'puur' water te drinken
En mocht het echt niet wennen, als je niet superveel siroop door je water doet, kan het nooit slecht zijn
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 19:39
Verwijderd
Citaat:
ESCO schreef:
Boeehhhoooooo boeeh hhooooooooooooeeeeeeeee ik lust geen water tering wat is dit zielig sorry hoor,maar elke lul moet gewoon water kunnen drinken.
Als je ook thee lust zou ik zeggen ga meteen naar t ziekenhuis of ga naar de tandarts om een kuntstgebit te halen.
fuck off!wat the fuck heeft dat rouwens met verwend te maken?ik heb oook niet graag melk,maar dat kan ik nog drinken.het is gewoon vanaf het moment dat ik een slok water drink dat moet ik overgeven en das niet overdreven.ik heb het nooit gemoeten en mijn ouders hebben er vroeger niet de moeite voor gedaan om het me terug leren te drinken.als ik het gewoon niet lekker vond maar wle te drinken dan dronk ik het,maar het maakt me gewoon misselijk.
dus hou uwe commentaar voor uw eigen.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 21:40
Verwijderd
als ik me m'n scheikunde lessen van vorig jaar nog herinner is water geurloos, kleurloos en smaakloos ...

Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 22:14
Elysium Dream
Citaat:
snoepie!!! schreef:
als ik heel erg dorst heb drink ik wel water, en als t heel warm is (en op vakantie) dan ook , maar ik vind het ook niet zo heel lekker
ik vind trouwens water van de super wel lekkerder dan uit de kraan
(klinkt misschien ook verwend, maar bij ons zit heel veel kalk in t water en ik vind 'zacht' water lekkerder)
Ja.. m'n tante (uit Utrecht) neemt altijd d'r eigen water hier mee naar toe omdat ze het hier zo ranzig vindt Dat zachte water van daar smaakt dan ook wel stukken beter dan dat van hier, kan ik niet ontkennen.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 07:20
Verwijderd
Citaat:
hAckEr69 schreef:
als ik me m'n scheikunde lessen van vorig jaar nog herinner is water geurloos, kleurloos en smaakloos ...

H2O, de scheikundige formule voor water is geur- kleur- en smaakloos ja, maar dat 'water' uit de kraan, daar zit nog kalk en andere dingen in.
Met scheikunde hebben we daar nog een proef mee gedaan (2 jaar geleden ofzo) kraanwater verwamen tot 100 graden en... er bleef nog iets over, kalk dus
en die kalk... dat proef je in je water
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 08:43
Souris
Souris is offline
ik ben ook niet gek op water maar spa is weer wel ok
Oud 04-09-2002, 09:08
Verwijderd
Hier is het water uit de kraan ook niet echt super lekker, maar vies, of misselijkmakend is iets anders. Ik vul altijd een 1,5 liter fles met water, zet die in de koelkast en probeer hem in de loop van de dag leeg te drinken.
Je kan er ook roosvicee doorgooien, is super lekker en nog gezond ook
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten