Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-01-2013, 16:12
stefano12
stefano12 is offline
Hallo mensen,

Ik zit nu in het eindexamenjaar van vwo en de 'examenstress' begint al wat te komen. Mijn slechtste vakken Biologie en Scheikunde zijn vooral de pijnpunten. Bij biologie vind er geen touw aan vast te knopen, dus ik heb me meteen ingeschreven in Leiden voor een driedaagse cursus.
Voor scheikunde heb ik dit nog niet gedaan omdat ik daar net wat meer logica in zie, maar na toch weer een tegenvallend cijfer heb ik besloten er toch iets aan te doen.

Maar wat kan ik het beste doen? Een driedaagse cursus in Leiden of eendaagse Examentraining van de makers van de Examenbundel? Afstand geeft in ieder geval niet de doorslag.

Ik heb trouwens het idee dat Examencursussen voor talen (op nederlands na) relatief weinig nut hebben. Klopt dit?

Bedankt voor de reacties alvast! Groetjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-01-2013, 22:38
Verwijderd
Hmm en een periode bijles? En dan als huiswerk examens maken en die bespreken? Dat lijkt mij écht de beste oplossing. Elke keer een of twee uur is beter dan een slopende lange dag. Dan pik je veel minder op. En ja, ook je examen is lang, maar nieuwe dingen leren is anders dan vragen beantwoorden.

Moet je kiezen uit deze twee en geld en tijd spelen geen rol, dan maar zolang mogelijk. Maar waarom niet beide?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2013, 06:47
Silvano08
Silvano08 is offline
Gewoon goed je huiswerk bijhouden en inderdaad misschien wat bijles op je school proberen te volgen. Bij de vakken die als pijnpunten voor je gelden veel omgaan met leerlingen die het goed snappen, daar leer je ook nog veel van. Verder veel examens oefenen voor het eindexamen.

Slechts enkele suggesties in het geval dat je je geld niet kwijt wil raken aan van die belachelijk dure examencursussen. Het blijft je eigen keuze...
Met citaat reageren
Oud 31-01-2013, 07:49
Elin3
Elin3 is offline
Ik heb zelf in de zomervakantie een stoomcursus gedaan in Leiden (wiskunde B) en daar heb ik erg veel van opgestoken. De uitleg is erg goed, veel persoonlijke aandacht en ook veel opgaven om de stof te oefenen. Door die cursus is mijn "wiskunde-angst" helemaal verdwenen. Echt aan te raden! Maar ik weet natuurlijk niet of de Examentrainingen ook zo geweldig zijn...
Oud 31-01-2013, 13:16
stefano12
stefano12 is offline
Oke,daar hebben jullie inderdaad een punt. Maar ik vaak dat ik wat in het boek sta redelijk tot goed begrijp en tijdens de toets lukt het niet om de verbanden te leggen. Ik heb er even over nagedacht en ga toch een examencursus doen. Maar alsnog bedankt voor de reacties mensen!
Met citaat reageren
Oud 31-01-2013, 17:26
Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Oke,daar hebben jullie inderdaad een punt. Maar ik vaak dat ik wat in het boek sta redelijk tot goed begrijp en tijdens de toets lukt het niet om de verbanden te leggen. Ik heb er even over nagedacht en ga toch een examencursus doen. Maar alsnog bedankt voor de reacties mensen!
Ja, dat is nou het typische aan toetsen. In het boek is het, zeg maar, alles apart van elkaar leren en oefenen, en op toetsen is het alles gecombineerd en misschien nog wel een niveautje hoger dan dat wat in het boek staat. En daar kunnen zelfs oefenopgaven en oefentoetsen die in het boek staan niet aan tippen: zo 'n geweldig beeld van de toets geven ze eigenlijk nooit.

Maar veel succes met de examencursus en het examen
Met citaat reageren
Oud 27-04-2013, 00:52
the economist
the economist is offline
Citaat:
Hmm en een periode bijles? En dan als huiswerk examens maken en die bespreken? Dat lijkt mij écht de beste oplossing. Elke keer een of twee uur is beter dan een slopende lange dag. Dan pik je veel minder op. En ja, ook je examen is lang, maar nieuwe dingen leren is anders dan vragen beantwoorden.

Moet je kiezen uit deze twee en geld en tijd spelen geen rol, dan maar zolang mogelijk. Maar waarom niet beide?
Goh, een zeer verstandige opmerking.
Zie hier daarover een zeer interessant artikelhttp://plazilla.com/de-beste-exament...er-in-een-klas
Daarin staat o.a. precies wat je zegt. 2 uur is echt de max.
Bovendien zijn die cursussen véél duurder dan bijles, zo'n vier keer zo duur uiteindelijk.
en in bijles werk je écht een op een, dus je richt je op jouw zwakke punten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten