Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2013, 11:29
MTpower
MTpower is offline
Ik ben van plan een oude hobby weer eens op te gaan pakken dit seizoen; karpervissen.
Nu heb ik dat altijd illegaal gedaan en ben daar ook altijd mee weggekomen, maar dit jaar wil ik het toch eens legaal gaan proberen. Alleen kan ik niet de informatie vinden die ik zoek.

Als ik ga vissen is dat overdag (geen nachtvergunning nodig dus) met toegestaan aas en slechts 1 hengel. De locaties verschillen, maar doorgaans zijn het watergangen/slootjes in woonwijken of rondom boerenland (boerenkarper).

Heb ik nu genoeg aan een kleine vispas? Ik heb het bij een viswinkel in de buurt gevraagd, maar die sturen mij door naar een visvereniging, waar ik tegen betaling lid dien te worden. Iets waar ik niet op zit te wachten. Die paar euro voor een vispas is het mij nog wel waard, maar ik heb weinig zin om 50 tot 100 euro te moeten betalen voor een lidmaatschap waar ik nauwelijks gebruik van maak.

Diverse websites geven mij geen informatie zonder vispas nummer, maar die wil ik niet aanschaffen voordat ik weet dat ik daar genoeg aan heb, een vicieuze cirkel dus.
Iemand hier die toevallig het antwoord weet?
Oud 23-05-2013, 16:36
tomska
tomska is offline
http://www.sportvisserijnederland.nl...e=vispas_check

en ik heb zelf de normale vispas. hierbij werd ik meteen gratis lid bij een visvereniging waar ook nog eens 1 keer per jaar een (gratis) forelviswedstrijd word gehouden waarbij je de forel mee naar huis mag nemen en je ook nog prijzen kan winnen
Met citaat reageren
Oud 23-05-2013, 19:01
MTpower
MTpower is offline
Die had ik gevonden, echter kom ik niet veel verder.
Ik vis wel in andere wateren, wanneer de vispas wijzer direct aangeeft dat ik een vispas bij een hengelsportvereniging moet kopen. Echter, als ik dan op de website kijk van de lokale HSV dan staan de wateren waar ik graag vis niet onder hun beheer. Daarom lijkt het mij raar dat ik dan toch de HSV moet betalen voor zo'n vergunning, maar met een kleine vispas mag je weer niet in binnenwater vissen.

Ik vind het maar raar en omslachtig geregeld allemaal. Zal morgen de gemeente eens bellen hierover, maar ik betwijfel of ze mij daar verder kunnen helpen.
De HSV ziet mij natuurlijk graag komen als lid, maar als ik dat geld kan besparen doe ik dat graag
Oud 23-05-2013, 19:26
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Kan je die hengelsportvereniging niet alleen om advies vragen zonder lid te worden?
Reageren

Regels voor berichten