Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2013, 10:13
Margarethe
Margarethe is offline
hallo!

Ik heb ongeveer een jaar geleden gaatjes laten schieten.
Nu heb ik in mijn rechteroor een ontsteking op de plaats van het gaatje
(rood dik en pijnlijk)
heb mijn zweerknopjes niet meer, heb nu zilver ingedaan.
Eerst gespoeld met lauw water toen met alcohol gedept en een ook met alcohol schoongemaakt zilveren oorbel ingedaan.
En nu kwestie van afblijven?

Moet ik nog iets anders doen? gaat het vanzelf over of moet ik dinsdag (ben maandag weg) ff langs de huisarts?

Alvast thnx!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2013, 10:28
Verwijderd
twee keer per dag sterilon erop druppelen en verder zo veel mogelijk van afblijven! Als echt je hele oorlel er dik van wordt of de rest van je oor wordt ook rood en warm, moet je er inderdaad wel mee naar de huisarts maandag. Of als je koorts krijgt eerder. Maar dat zal wel niet, meestal is zo'n ontsteking heel lokaal en gaat het met goed schoonhouden vanzelf over binnen een week!
Met citaat reageren
Oud 30-06-2013, 03:05
TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Toevallig ken ik een verhaal van een meisje dat een oorbel had laten schieten. Was ook wat rood geworden en gaan irriteren. Het begon op een gegeven moment zo dik te worden bij haar dat ze haar oorbel niet meer echt er uit kon halen. Toen dacht ze: ga wel even naar de dokter, creme erop en dan zakt het wel wat af.

Ze werd echter doorgestuurd naar het ziekenhuis. Ze moesten haar oor verdoven, het open snijden en de oorbel eruit halen. Dat was vervelend, want het was zo dik dat je de oorbel eigenlijk niet meer echt kon zien. Bovendien is het oor (zo bleek) moeilijk te verdoven, dus hoewel je minder voelt, merk je het snijden nog wel. Bovendien is het een vies gezicht want er zitten veel kleine bloedvaten in je oor dus het wordt een klein bloedbad, ook al is de snede niet zo groot.

Maar ik denk dat je inderdaad Sarah haar advies kan volgen. Goed schoonhouden, niet op drukken. Als het erger blijft worden, wacht dan niet te lang met actie ondernemen want dan wordt het wel echt in korte termijn stukken vervelender om weer op te moeten lossen.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2013, 09:36
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Het is het prettigst als je wel je oorbel laat zitten nu, omdat anders het gaatje heel snel dichtgroeit. Maar als het inderdaad zo dik wordt en je vermoedt een horrorscenario als dat TheWhiteOwl beschrijft, kun je ze beter uit doen

Maar meestal gaat het vanzelf over hoor
Oud 02-07-2013, 09:12
hanky123
hanky123 is offline
Beter schoonhouden. Bacterien zie je niet MAAR ZIJN ER WEL. Denk je soms dat het vanzelf ontsteekt. Twee keer per dag goed schoonmaken met een keukenrol en dan naderhand alcohol eroverheen, verder niet aanraken. Dan gaat het vanzelf weg.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2013, 10:52
Secreet
Secreet is offline
Niet aanraken klopt, je wilt niet dat de bacterien van je handen weer naar je oor gebracht worden, maar af en toe je oorbel wel eventjes heen en weer draaien in het gaatje zodat deze niet vast komt te zitten.

Regels voor berichten