Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-06-2013, 18:59
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb een neplerenjasje waar een aantal vlekken in zitten. Het is een zalmroze jasje met nu dus een aantal zwarte strepen erop. Ik weet niet precies waar het van is, denk dat er iets op heeft afgegeven. Hoe dan ook, ik krijg de vlekken er niet meer uit en dat vind ik zonde. Ik heb het vanavond geprobeerd met een vochtige doek maar dan wrijf je het eigenlijk alleen maar meer uit waardoor het nog lelijker wordt. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Oud 05-06-2013, 19:41
Verwijderd
Stomerij?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2013, 19:46
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb hem pas een week dus wil hem niet nu al wassen of naar de stomerij brengen eigenlijk want dan blijf ik bezig.
Oud 05-06-2013, 19:49
Verwijderd
Mja, als je het net een week hebt, zou ik het wel nú naar de stomerij brengen, dan heb je tenminste nog de kans dat je er iets van hebt zo kort nadat je het hebt gekocht. Als je zelf gaat proberen en prutsen, is de kans groter dat je het helemaal verpest. Als ze hem nu nog schoon krijgen, kun je er in het vervolg voorzichtiger mee zijn en misschien zelfs aan de stomerij vragen wat je ermee moet doen.

Wat staat er in het etiket van wasvoorschriften enzo en van welk materiaal is het gemaakt?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2013, 19:59
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het materiaal is 100% polyurethaan. Volgens het voorschrift kan ik hem wassen op 30 graden, niet bleken, niet in de droger en niet strijken en zo'n bolletje met een P met een kruis (niet chemisch reinigen, is dat volgens mij) dus dan zou ik hem niet naar de stomerij kunnen brengen?
Oud 05-06-2013, 20:09
Verwijderd
Je hebt een P in een rondje met een kruis erdoor? Als het niet chemisch gereinigd zou mogen worden, zou het enkel een rondje met een kruis door zijn. P betekent dat het enkel met die specifieke chemische dingen mag, P met een kruis zou dan betekenen, niet met die dingen, maar ik kan nergens zo'n bolletje vinden dat me zekerheid geeft ^^

Heb je hem al in de wasmachine gedaan?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2013, 20:11
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het is idd een P in een rondje met een streep eronder en een kruis erdoor. Ik heb hem nog niet in de wasmachine gedaan. Ik lees op internet nu ook dat je het met shampoo kan schoonmaken maar wel eerst testen op een onopvallend plekje.
Oud 05-06-2013, 20:14
Verwijderd
Is het dit? http://www.zalando.nl/only-sui-leren...1g04s-417.html

Daar staat machinewas tot 30 graden, dus dan zou je dat moeten kunnen proberen.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2013, 20:15
Verwijderd
Ligt waarschijnlijk ook aan de shampoo, Head&Shoulders zou ik niet doen, andere dingen met chemische werkende stoffen ook niet. Eerder iets neutraals als Zwitsal dan.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2013, 20:17
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het is deze
Oud 05-06-2013, 20:18
Verwijderd
Zelfde idee, zelfde wasvoorschriften, dus het valt te proberen ^^
Met citaat reageren
Oud 07-06-2013, 01:04
Verwijderd
je hebt ook van die speciale vlekkenspuldingen voor dit soort stoffen. te koop bij de drogist. (natuurlijk altijd eerst testen op een onopvallende plek)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten