Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-05-2013, 22:39
thedannyy
thedannyy is offline
voor/tegen

en kom maar op met de argumenten.!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-05-2013, 22:51
Verwijderd
Wat zijn je eigen argumenten? We gaan natuurlijk jouw debat niet schrijven.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2013, 23:03
Stomme Klont
Stomme Klont is offline
Tegen. Ze worden prima ingelicht (ten minste dat werd ik op mijn school). Het maakt waarschijnlijk geen reet uit hoe goed je ze inlicht, als ze willen drinken doen ze het toch wel.
Oud 01-06-2013, 00:27
Patataap
Patataap is offline
Citaat:
Tegen. Ze worden prima ingelicht (ten minste dat werd ik op mijn school). Het maakt waarschijnlijk geen reet uit hoe goed je ze inlicht, als ze willen drinken doen ze het toch wel.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2013, 00:36
huntingyade
huntingyade is offline
ik ben niet perse voor. ik ben wel voor betere voorlichting over drugs in het algemeen en dan niet de voorlichting die ze nu krijgen van drugs are bad mmm'kay. maar een objectievere voorlichting waarin er verteld wordt wat het precies is en wat het met je doet. maar ook hoe je er mee om moet gaan.
Oud 01-06-2013, 11:02
Verwijderd
Dat moeten ouders lekker zelf weten.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2013, 18:37
Synaps
Synaps is offline
Ja sowieso wat huntingyade zegt. Voorlichting over drank is zeker voldoende aanwezig (meer mag altijd, als het niet zeikerig wordt), maar drugs voorlichting hoor je ze haast nooit over. Alleen maar bullshit van hoe slecht het is terwijl er in de klas jongens beginnen te giechelen als ze het woord dronken horen, omdat één van hun maatjes laatst helemaal de weg kwijt was......
Beetje krom vind ik het. Er moet zeker duidelijk worden wat de gevaren zijn van drugs, maar je moet wel reëel zijn en uitleggen wat verstandig gebruik is.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2013, 19:36
OVAP
OVAP is offline
Ik ben het er mee eens er moet meer aandacht aan worden geschonken
Met citaat reageren
Oud 05-06-2013, 19:36
OVAP
OVAP is offline
En dan is het uiteindelijk de keus aan de kinderen wat ze met de informatie doen
Met citaat reageren
Oud 12-06-2013, 14:48
hanky123
hanky123 is offline
Haha wat een schanheilige manier om aan stof te komen voor je betoog. Maargoed ik ben voor omdat problemen met alcohol meestal komen door een te kort aan kennis. Net als seksuele voorlichting. Veel ouders vertikken het hun kind voor te lichten of aan de pil te laten gaan en vervolgens raakt ze zwanger.

Hoe kan je een kind kwalijk nemen dat hij/zij zich in coma zuipt als hij/zij niet weet wat de gevolgen zijn van een overdosis alcohol. Heb altijd medelijden met kinderen die zulke trieste mensen als ouders hebben.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2013, 15:40
Stomme Klont
Stomme Klont is offline
Citaat:
Haha wat een schanheilige manier om aan stof te komen voor je betoog. Maargoed ik ben voor omdat problemen met alcohol meestal komen door een te kort aan kennis. Net als seksuele voorlichting. Veel ouders vertikken het hun kind voor te lichten of aan de pil te laten gaan en vervolgens raakt ze zwanger.

Hoe kan je een kind kwalijk nemen dat hij/zij zich in coma zuipt als hij/zij niet weet wat de gevolgen zijn van een overdosis alcohol. Heb altijd medelijden met kinderen die zulke trieste mensen als ouders hebben.
Denk je echt dat onvoldoende kennis het probleem is?
Oud 12-06-2013, 15:46
Verwijderd
Ik denk dat het ze niet boeit. Als je in de huidige tijd niets over alcohol en nicotine (en ook de pil) weet, dan word je wel heel beschermd opgevoed en dan gok ik dat je je niet genoeg vrij geworsteld krijgt om je een keer in coma te zuipen, laat staan ergens seks te hebben. Tieners hebben vaak schijt aan wat hun ouders en de school vertellen, dat was vroeger en dat is nu en dat zal zo blijven in de toekomst.

Ik denk dat iets als dit meer effect heeft:

Al zouden ze wel een ambulance kunnen klaarzetten voor alle hartaanvallen die ze veroorzaken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten