Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-08-2012, 01:23
pieter10
pieter10 is offline
Hallo,
Ik ben 12 en zou dolgraag één oorbel aan de linkerkant willen.
Maar ik mag het ni van mijn ouders.
Weten jullie "smoesjes" om mijn ouders over te halen?

Alvast bedankt

Ps: begin niet over ik vind het lelijk,het is gay ,...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-08-2012, 07:25
Verwijderd
Wat mijn ouders schenen te denken toen ik een navelpiercing wilde, is dat het wel weer over zou gaan. Dus misschien is het een idee als je tegen je ouders zegt dat je het écht heel graag wil, en of het dan misschien bij je volgende verjaardag mag?

Wat voor reden geven ze zelf dat het niet mag?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2012, 08:45
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Of je wacht tot je oud genoeg bent om het zelf te beslissen. Als je het na zo lang nog wil vinden ze het waarschijnlijk nog goed ook.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2012, 10:48
Slome Kameel
Slome Kameel is offline
Haha. Ik mocht ook heel veel niet van mijn ouders, en ik deed het gewoon allemaal lekker toch. Dat wil niet zeggen dat dat de beste oplossing is, maar dan is het voor jou achter de rug en moeten zij er maar gewoon aan wennen

In jouw geval zou ik er toch over blijven praten.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2012, 10:57
Em.
Em. is offline
Waarom mag het niet van je ouders? Als je weet waarom ze tegen zijn, is het makkelijker om ze over te halen/iets te verzinnen waardoor het wel mag!
Oud 03-08-2012, 11:26
*oma*
*oma* is offline
Ik mocht vroeger ook geen oorbellen van mijn ouders, want mijn moeder is soms een beetje een zweefteef en dacht dat mijn energiebanen dan verstoord zouden worden. Als ik oorbellen nam, dan zouden ze me uit huis zetten. Dus toen heb ik gaatjes laten schieten toen ik uit huis ging (en nu heb ik in elke lellebel twee gaatjes en nog een tragus en eentje dwars door mijn oorschelp)
Oud 03-08-2012, 11:27
*oma*
*oma* is offline
Oh en halverwege mijn oor nog een vogeltje
Oud 03-08-2012, 12:09
Slome Kameel
Slome Kameel is offline
Citaat:
Ik mocht vroeger ook geen oorbellen van mijn ouders, want mijn moeder is soms een beetje een zweefteef en dacht dat mijn energiebanen dan verstoord zouden worden. Als ik oorbellen nam, dan zouden ze me uit huis zetten. Dus toen heb ik gaatjes laten schieten toen ik uit huis ging (en nu heb ik in elke lellebel twee gaatjes en nog een tragus en eentje dwars door mijn oorschelp)
Een conch <3 ?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2012, 12:40
Verwijderd
Je ouders hebben gelijk en ik zou mijn kind er ook niet uit willen laten zien als een clown.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2012, 13:00
igfy
igfy is offline
Als je een oorbel in je oorlel wilt, dan is de schade niet heel groot als je hem over een jaar niet meer mooi vindt. Het gaatje groeit gewoon vanzelf dicht en je ziet er bijna niets van. Misschien kun je dat tegen je ouders zeggen?
Oud 03-08-2012, 14:23
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Gaatjes in de oorlel groeien juist het minst dicht van allemaal.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2012, 15:17
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
Een conch <3 ?
Ja, maar wel subtiel, met een klein bolletje. Ik wil er niet uit zien als een kerstboom
Oud 04-08-2012, 10:07
Slome Kameel
Slome Kameel is offline
Citaat:
Ja, maar wel subtiel, met een klein bolletje. Ik wil er niet uit zien als een kerstboom
Ik vind een conch vrij ver gaan, voor mezelf dan, ik heb nu een tragus, septum en ik wil nog iets leuks in mijn andere oor... Liefst een rook met een heel klein staafje, maar een industrial lijkt me ook wel wat... Piercings zijn zo verslavend! (sorry voor offtopic)
Met citaat reageren
Oud 05-08-2012, 01:00
ThisIsMyName
ThisIsMyName is offline
Ik vind een oorbel ook wel cool, 2 diamantjes zijn ruig
alleen weet ik nii of het bij me staat, en of ik t wel moet doen....tips...??
Met citaat reageren
Oud 05-08-2012, 09:48
Verwijderd
Tip om te kijken of het je staat: photoshop (gimp kan ook). Maak een foto van je hoofd en plaats er in photoshop oorbellen in.
Ik vind zelf oorbellen bij mannen niet staan, misschien is het een associatie met het altijd dezelfde alphamale (diamond-earring-wearing-douchbag). Maarja als je het echt wil moet je gewoon doorvragen naar hun argument hiervoor.

Mogelijkheden:
Je bent te jong - Onzin er veranderd niets aan je lichaam waardoor je opeens een goede leeftijd ervoor zal hebben.
Dit wil je tijdelijk - Zoja wacht een tijdje, zonee dan zeg je dat.
Je weet helemaal niet of je dit zal staan - Dan moet je door het stof en ze de foto laten zien.

Veel succes
Met citaat reageren
Oud 05-08-2012, 16:15
Slome Kameel
Slome Kameel is offline
Citaat:
Je kunt het altijd weer dicht laten groeien
Oud 05-08-2012, 17:40
Verwijderd
Citaat:
Doe het nii. Het staat bij niimand goed.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2012, 18:54
huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Doe t nii. t staat bij niimand goed.
offtopic: zo klopt hij wat meer

ontopic: je zou het kunnen voorstellen of je het over een jaar mag. of je wacht gewoon tot je oud genoeg bent het zelf te doen. ik denk dat er constant over lopen zeuren een tegenovergesteld effect zal hebben met hoe snel ze het toe laten
Oud 05-08-2012, 19:21
Prospect
Prospect is offline
Ik wou dit al sinds groep 3, wat ben ik nu ongelofelijk blij dat mijn ouders dit niet hebben laten doen toen
Uiteindelijk zo lang doorgezeurd tot ik halverwege de brugklas een diamantje in mijn linkeroor mocht, mijn tweede oor was absoluut een taboe totdat ik hem er zo'n anderhalf jaar terug gewoon heb laten zetten, geen straf/preek om gehad uiteindelijk.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2012, 21:49
Verwijderd
faith in humanity:
de grond in geboord!
Met citaat reageren
Oud 03-09-2012, 17:37
Verwijderd
Ik heb 2 diamantjes.. Waarom zou het niet mogen, genoeg kleine meisjes van 6 zelfs met oorbelletjes.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2012, 13:25
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Hallo,
Ik ben 12 en zou dolgraag één oorbel aan de linkerkant willen.
Maar ik mag het ni van mijn ouders.
Weten jullie "smoesjes" om mijn ouders over te halen?

Alvast bedankt

Ps: begin niet over ik vind het lelijk,het is gay ,...
Toen ik 14 was wilde ik PER SE mijn navel laten piercen, of was ik toen zestien? Hoe dan ook, ik heb het toen gewoon gedaan en het daarna lang verborgen weten te houden. Toen mijn ouders er uiteindelijk achter kwamen was er weinig meer aan te doen, al dreigde mijn vader wel dat hij zijn tang ging halen. Anyway; in retrospect zou ik nog heel even wachten of proberen met je ouders te praten over waarom het niet mag. Maar je kunt nog je hele leven gaten in je lichaam laten maken , dus maak je geen zorgen.
Oud 28-05-2013, 17:57
pieter10
pieter10 is offline
Citaat:
Ik heb 2 diamantjes.. Waarom zou het niet mogen, genoeg kleine meisjes van 6 zelfs met oorbelletjes.
Ik ben een jongen
Met citaat reageren
Oud 28-05-2013, 18:02
pieter10
pieter10 is offline
Hallo
Ik ben Pieter en zou graag een oorbel willen ik heb 1 jaar geleden al gevraagd of ik het mocht en het antwoord was TOEN nee
Nu 1jaar later durf ik het niet meer te vragen
Dus hebben jullie tips om het op een subtiele manier en met veel kans op een ja te vragen?

Alvast bedankt

Pieter
Met citaat reageren
Oud 28-05-2013, 18:24
Martiño
Martiño is offline
Dit is meer iets voor lifestyle
Oud 28-05-2013, 18:27
OVAP
OVAP is offline
Vraag is wat ze er op tegen hebben dat je een oorbel Wilt en een andere vraag is of je leeftijd er wel hoog genoeg voor is want als je 18 bent mag je volgens de wet wel doen
Met citaat reageren
Oud 28-05-2013, 18:30
Verwijderd
Citaat:
Dit is meer iets voor lifestyle
En hier stond al een topic, dus samengevoegd.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2013, 22:34
Verwijderd
Citaat:
Hallo
Ik ben Pieter en zou graag een oorbel willen ik heb 1 jaar geleden al gevraagd of ik het mocht en het antwoord was TOEN nee
Nu 1jaar later durf ik het niet meer te vragen
Dus hebben jullie tips om het op een subtiele manier en met veel kans op een ja te vragen?

Alvast bedankt

Pieter
Wil je erbij lopen als een pauper? Luister naar je ouders.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2013, 18:03
Verwijderd
wat stefenootje zegt.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2013, 14:01
Verwijderd
Er is niks ruigs aan die glazige diamantjes, maar goed, ieder z'n ding.

Ik zou het gewoon doen. Boeiend, het zijn maar oren.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2013, 00:56
Prospect
Prospect is offline
Juist nu moet je het nog eens vragen. Dan weten je ouders dat je het écht graag wilt.
Anders kun je ze natuurlijk altijd gewoon laten zetten, volgens mij kan dat gewoon op elke leeftijd. Tenminste, ik heb op m'n 13e zonder ouders erbij mijn oorbellen laten schieten.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2013, 00:29
Patataap
Patataap is offline
Citaat:
Wil je erbij lopen als een pauper? Luister naar je ouders.
Precies mijn gedachte
Met citaat reageren
Oud 01-06-2013, 18:27
Silvano08
Silvano08 is offline
Nee, doe maar gewoon niet.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2013, 15:16
xYasmin
xYasmin is offline
Precies hetzelfde bij mijn broertje. Die wilde op zijn tiende ook heel graag een oorbel in een oor. Mijn ouders vonden het ook niks. Toch bleef hij steeds 'doorzeuren' en op zijn twaalfde mocht het eindelijk. Nu is hij 13 en iedereen vind het nog steeds hartstikke leuk staan
Het is ook helemaal niet 'gay' ofzo wat sommige mensen zeggen. Ik vind het juist wel stoer.

Maar mijn tip is dus: Hou gewoon vol! En als je het echt nu al wilt, zeg dan gewoon dat het er zo uit kan, en als je er spijt van krijgt (wat echt niet gebeurd om een oorbel) dat het dan gewoon je eigen schuld is. Het is maar een oorbel. Hij kan er zo uit en het gaatje groeit dan vanzelf dicht. Je ouders hoeven er echt geen punt van te maken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten