Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2013, 21:25
thesombrero
thesombrero is offline
Ik wist niet precies waar ik dat moet plaatsen dus ik probeer het hier.

De laatste tijd word er vaak gevraagd naar nummers van mensen en dat soort dingen. Alleen waarom is het toch zo raar als je geen mobiel hebt??
Ik heb aan mn PC genoeg. Alleen komt dit bij anderen raar over. Maar waarom?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-06-2013, 21:41
Elin3
Elin3 is offline
Omdat mensen laagdrempelig contact via een mobiele telefoon prettig vinden. Maar goed, als jij geen mobiel wilt hebben moet je dat lekker zo houden, contact bijhouden via skype, e-mail en facebook is ook prima mogelijk!
Oud 03-06-2013, 21:46
Verwijderd
Het is niet altijd even handig omdat veel dingen gericht zijn op gsm's. Tegenwoordig niet alleen meer qua bellen en smsen, maar ook steeds meer op alle functies op een smartphone. Het is niet raar dat je er geen hebt, ik ken meer mensen, het is tegenwoordig wel opvallend. En soms dus onhandig. Maar als jij er geen last van hebt, is dat pech voor de rest
Met citaat reageren
Oud 04-06-2013, 11:15
Verwijderd
Omdat iedereen een mobiel heeft. Daarom. Retorisch etc.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2013, 22:49
arPos
arPos is offline
ze vonden het destijds ook altijd raar dat ik geen pc had.
Oud 04-06-2013, 23:16
Romo_87
Romo_87 is offline
Ik zou zeggen als je op het punt staat "om nummers uit te wisselen", kun je toch ook e-mailadressen uitwisselen?

Vind het helemaal niet gek dat je geen mobieltje heb. Kan prima in deze tijd. Maar ja communicatie over mobiel is nu eenmaal makkelijker en tegenwoordig wordt dit als 'standaard' gezien.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2013, 15:20
|2/-\|)|0/-\(7|
|2/-\|)|0/-\(7| is offline
Bijna iedereen heeft er één en het lijkt wel alsof afspraken vrijwel altijd telefonisch gebeuren, veel mensen zullen het raar vinden, omdat ze dan een gevoel hebben dat je dan nooit buitenkomt ofzo, omdat hun altijd alles via Whatsapp enzo doen Ik zelf vind er niks raars aan, had een keertje twee weken geen mobiel en vond het best lekker, heerlijk rustig zo zonder al die Whatsappjes!
Met citaat reageren
Oud 11-06-2013, 15:35
Textor
Textor is offline
Citaat:
had een keertje twee weken geen mobiel en vond het best lekker, heerlijk rustig zo zonder al die Whatsappjes!
Dat had ik ook een keer, was op zich wel een hele openbaring om in te zien hoe je leven al zo digitaal is ingesteld, vond het zelf ook wel lekker om ff niet de hele tijd je telefoon in je handen te hebben.

Maar ik denk wel dat de telefoon en de smartphone zo langzamerhand wel in het hele reilen en zeilen van het sociale gebeuren in geintegreerd, dus 'je loopt gewoon achter.' Maar als je je er zelf prettig bij voelt en het niet nodig hebt is er niks aan de hand toch? Je moet je alleen aanpassen in contact met andere mensen die de telefoon wel als belangrijkste manier van communiceren beschouwen.
Oud 11-06-2013, 15:50
Verwijderd
Als je geen whatsappjes wilt ontvangen kan je ook je mobiel uitzetten.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2013, 17:38
VolvoFH750
VolvoFH750 is offline
Of je knalt Whatsapp er gewoon van af..
Oud 11-06-2013, 22:56
hanky123
hanky123 is offline
Persoonlijk vind ik what'sapp en al die andere apps luxe, maar je moet wel gewoon bereikbaar zijn vind ik. Stel dat je in een geval 112 moet bellen, of stel dat je moeder in het ziekenhuis ligt, of als je in de file staat dan is het wel fijn als je dat alvast kunt doorgeven aan je baas. Dat dingen er vroeger niet waren betekent niet dat het nu niet essencieel kan zijn.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2013, 07:12
Verwijderd
Lees Mobiel van Stephen King maar eens ^^

En essentieel, vroeger waren er ook geen gsm's en mensen gingen ook gewoon dood en kwamen te laat. En als de rest van de wereld al zo'n ding heeft, zal er vast ook iemand wel kunnen bellen als je ter aarde stort op straat Of ze het doen is een ander, maar dat is ook nooit anders geweest.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2013, 11:28
Verwijderd
Citaat:
Lees Mobiel van Stephen King maar eens ^^
Toevallig vorige week uitgelezen. Maar dan cell, geen mobiel.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2013, 12:32
Verwijderd
Citaat:
Toevallig vorige week uitgelezen. Maar dan cell, geen mobiel.
Ja, ik acht mezelf nooit goed genoeg om de originele boeken te lezen, flauwekul, maar ik zal er ook nooit beter in worden als ik het niet gewoon doe

Maar waar ik dus op doelde was dat iedereen tegenwoordig zo'n ding heeft en dat als er iets gebeurt, iedereen ook meteen naar iedereen gaat bellen. Vanzelfsprekend ook. In het boek zou ik er ook aan zijn gegaan.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2013, 13:00
Em.
Em. is offline
Ik heb wel een mobiel, maar geen smartphone en het is pas sinds minder dan een jaar dat ik dat ding niet altíjd ergens in een la heb liggen. Al heb ik af en toe wel het idee dat ik het een en ander mis door geen whatsapp te hebben, maar ergens is het ook wel rustig en niet heel verkeerd om gewoonweg niet altijd bereikbaar te zijn/internet te hebben/op dingen te kunnen/moeten/willen reageren.
Oud 12-06-2013, 13:13
Verwijderd
Ik ben in principe altijd bereikbaar als ik dat ding bij heb, maar als ik niet wil opnemen of meteen reageren, dan heeft de ander pech. Dat ik er eentje heb, wil niet zeggen dat ik verplicht oproepbaar ben voor alles en iedereen. Op een larp ligt dat ding ook 3 dagen vergeten in een tent. Wel krijg ik echt ontiegelijk het schijt van mensen die geen voicemail inspreken. Ik heb dat ding er op staan met een reden, als je inspreekt met wat er is en waarover het gaat, is de kans veel groter dat ik snel terug bel, anders denk ik dat het niet dringend is en kan het me verrotten (behalve bij mijn ouders, die spreken standaard niet in en krijgen zelf het schijt als ik niet snel genoeg terug bel Hebben zelf ook geen voicemail en dat is schurftig irritant als het dringend is). En ook niet inspreken 'Bel mij'. JA DUH! WAAROM DAN?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2013, 13:57
Verwijderd
Bel mij omdat het dringend is?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten