Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-06-2013, 14:29
scholiertje351
scholiertje351 is offline
Weet iemand hoe het Kunlungebergte is ontstaan? Ik kan het echt nergens vinden op google, heb uren gezocht. Zou fijn zijn als iemand me hiermee kon helpen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-06-2013, 19:31
Tink*
Tink* is offline
Is dat niet gewoon op dezelfde manier als andere gebergten zijn ontstaan?
Oud 12-06-2013, 06:32
Lenskop
Lenskop is offline
Als je in het engels zoekt is er van alles te vinden. Engelse wikipedia heeft wat informatie en de bronnen van die wikipedia zijn ook bruikbaar.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2013, 11:12
Em.
Em. is offline
Als ik google op 'origin of kunlun mountains' vind ik in één van de hits de regel 'Tianshan and Kunlun Mountains owe their origin to arc-arc collisions.' (Ik kan er verder niet bij, in verband met dat je een wachtwoord en alles moet hebben om meer te lezen, maar goed.) Verder staat op de Engelse wikipedia: 'The mountain range formed at the northern edges of the Cimmerian Plate during its collision, in the Late Triassic, with Siberia, which resulted in the closing of the Paleo-Tethys Ocean.' Dan kun je weer googlen op bijvoorbeeld Paleo Tethys Ocean of op Cimmerian Plate.
Oud 12-06-2013, 11:16
bloodyb
bloodyb is offline
Deze vraag heb je ook al op Exacte Vakken gesteld en er 2 antwoorden op gekregen! Heb je daar niks mee gedaan?
Reageren

Regels voor berichten