Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-08-2013, 09:42
Elin3
Elin3 is offline
Ik ben nu in Engeland en ik kwam er achter dat de haarverf hier stukken goedkoper is dan in Nederland (ongeveer 5 pond per pakje). maar helaas verkopen ze hier niet de verf die ik altijd gebruik (Poly Color nr. 71 Mahonie Acajou).

Maar ze hebben wel een verf die er heel veel op lijkt: Poly Color Tint 71 Mahogany. Deze verf kost nog geen 2 pond, maar er zitten wel gewoon normale hoeveelheden product in. (Het eventuele kleurverschil vind ik niet zo erg, maar de lage prijs is nogal vreemd.)

Door de zon en een redelijk onzorgvuldige verfbeurt de vorige keer is mijn haar weer hard aan een verfbeurt toe. Mijn "normale" verf heb ik niet bij me, en ik durf niet zo één twee drie op een ander merk over te stappen (heb ooit Syoss gehad en dat pakte helemaal niet) en ik wil mijn haar ook niet veel extra beschadigen.
Ik twijfel dus nogal of ik deze verf moet proberen. Iemand enig idee wat het verschil is tussen de gewone verf hier in NL en de Tint die ze in de UK verkopen? En waarom deze laatste zo goedkoop is...

Voor de liefhebber; plaatjes van de soorten haarverf:
Spoiler
Oud 02-08-2013, 21:56
Verwijderd
In principe is het van hetzelde merk als wat je al gebruikte dus denk ik dat het kwaliteitverschil niet veel anders zal zijn
Met citaat reageren
Oud 03-08-2013, 06:38
Verwijderd
Misschien is het een minder dekkende kleuring omdat er zo groot tint op staat. Maar voor twee pond lijkt t me het proberen waard. Zeker als het toch over dezelfde kleur heen gaat.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2013, 09:34
Oezem
Oezem is offline
Of ze hebben in engeland gewoon een andere verpakking dan in nederland.
Oud 03-08-2013, 09:36
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Ik weet niet of je van plan bent om ze ook in voorraad te kopen ofzo voor terug in nederland, maar als dat zo is zou ik wel even checken wat de regels zijn voor vloeibare stoffen vervoeren in het vliegtuig, soms zijn ze nl best streng.
Oud 03-08-2013, 10:46
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Misschien is het een minder dekkende kleuring omdat er zo groot tint op staat. Maar voor twee pond lijkt t me het proberen waard. Zeker als het toch over dezelfde kleur heen gaat.
Dat minder dekkend zou wel vervelend zijn. Op het moment is 15-20% van mijn haar mahonie en de rest een soort donkerblond met oranje accent (mijn haar is behoorlijk verkleurd in de zon), als deze Tint dan niet voldoende dekt blijft mijn haar een mengelmoes van kleuren...
(Voor het geld hoe ik het idd niet te laten, twee pakjes van twee pond is prima te betalen, ik ben alleen bang dat het niet goed pakt en ik kort daarna mijn haar opnieuw moet verven en het daarmee weer extra beschadig.)

Citaat:
Ik weet niet of je van plan bent om ze ook in voorraad te kopen ofzo voor terug in nederland, maar als dat zo is zou ik wel even checken wat de regels zijn voor vloeibare stoffen vervoeren in het vliegtuig, soms zijn ze nl best streng.
Ik ga terug met de boot, dus dat is in elk geval geen probleem. (Mocht ik verf vinden die bevalt en daar vanwege de lage prijs gelijk een hele voorraad van inslaan.)
Oud 07-08-2013, 10:29
Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Ik haal mijn haarkleur altijd in Duitsland. In Nederland betaal ik 13 a 14 euro voor de kleur, in Duitsland is mijn kleur een tentje goedkoper. Alleen is het wel zo dat de verpakking hetzelfde is.

Ik zie niet in wat het probleem is. Als ik jouw was zou ik het kopen en gelijk uitproberen. Je bent er nu toch. En als je goed kan zien welke kleur het uitpakt, neem je een zooi mee. En anders.. tja, dan gooi je er nog een kleur doorheen. Probleem opgelost. Ik denk niet dat het zoveel verschil uitmaakt...
De tijd dat je je haar beschadigd of dat het verkleurt is wel over. Die producten zijn echt stukken veiliger geworden. Zitten ook geen metalen meer in of ammoniak. Ikzelf heb mijn haren ook een keer gebleekt om mijn zwarte kleur sneller te laten verdwijnen. Daarna gelijk rood er overheen gegooid.. niks aan de hand!

Nederland is sowieso duur met dingen hoor. Voor andere beauty producten moeten wij in Nederland 21 procent BTW betalen (zogenaamd omdat het luxe is), terwijl in andere landen je gewoon 6 procent betaald.

Laatst gewijzigd op 07-08-2013 om 10:33. Reden: even er wat dingetjes bijzetten
Met citaat reageren
Oud 07-08-2013, 12:08
Vice
Vice is offline
Haarverf in Nederland is gewoon heel duur, dus als je de kans hebt om goedkoop een voorraadje mee te nemen, zou ik dat zeker doen.
Reageren

Regels voor berichten