Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-06-2013, 18:15
Verwijderd
Wat is de precieze functie hiervan? Om een gesloten kringloop te maken? Zoja, hoe gaat dat dan in zijn work? Gaan de elektronen eerst van reductor staaf naar oxidator staaf en dan via de poreuze wand/zoutbrug terug naar de reductor?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-06-2013, 22:38
ThomasJu
ThomasJu is offline
Het is inderdaad voor de stroomkring.

Bij de reductor staaf worden elektronen afgestaan bij het ontstaan van een ion. Deze elektronen gaan via de verbinding tussen de staven naar de andere kant. Daar vormen ze samen met de oxidatorionen een stukje van de staaf.

Dat had je zelf ook wel door denk ik. Wat je over het hoofd ziet is dat de oxidator kant nu negatief geladen is! Er is dus een elektron over. Hierdoor zal er niet nog zo'n reactie plaats vinden. Maar de wand of brug biedt hier een oplossing. Deze transporteert ionen zodat de lading gelijk verdeeld blijft.

Laatst gewijzigd op 17-06-2013 om 22:40. Reden: stroomprijs > stroomkring
Met citaat reageren
Oud 10-06-2013, 15:51
Verwijderd
Citaat:
Het is inderdaad voor de stroomprijs.

Bij de reductor staaf worden elektronen afgestaan bij het ontstaan van een ion. Deze elektronen gaan via de verbinding tussen de staven naar de andere kant. Daar vormen ze samen met de oxidatorionen een stukje van de staaf.

Dat had je zelf ook wel door denk ik. Wat je over het hoofd ziet is dat de oxidator kant nu negatief geladen is! Er is dus een elektron over. Hierdoor zal er niet nog zo'n reactie plaats vinden. Maar de wand of brug biedt hier een oplossing. Deze transporteert ionen zodat de lading gelijk verdeeld blijft.
Dank! Dat moest ik weten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten