Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-07-2013, 23:55
Verwijderd
Hee iedereen

Mijn vriend wil graag een zaakje starten om wat bij te verdienen en heeft mij gevraagd of ik dat met hem wil doen, maar we weten niet wat.
Hij heeft eerder een boekhandeltje gehad en nu zaten we te denken aan hamsters fokken, maar daar komt meer bij kijken dan je denkt, dus dat wordt hem niet.

Iemand ideeën?

Groetjes.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-07-2013, 00:12
Verwijderd
Goedkoop inkopen uit china en duur verkopen op marktplaats
Met citaat reageren
Oud 28-07-2013, 11:37
TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Als jullie ongeveer 17 jaar zijn is het denk ik handig om iets te handelen. Dus koop iets in, verkoop het iets duurder. Dat is veel makkelijker dan wanneer je een omzetting/productie moet (laten) verrichten. Je loopt gewoon minder risico.

Je kan ook diensten verlenen, maar dan ben je echt beperkt tot wat je kan en afgezien van wellicht een deur vervangen houdt dat snel op (denk ik). Doe jezelf een lol en ga niet 'websites maken' doen, dat doet ongeveer 50% van de jeugd waarvan 49,999% weinig succesvol (geen bron, just a feeling).

Het 'iets' dat je moet inkopen en verkopen is jullie ding. Verzin iets waar veel mensen baad bij zouden hebben, of andersom: waar ze zich nu aan ergeren. Bedenk wel dat vaak de simpelste dingen het meest brilliant zijn: paperclips, blikopeners, paraplu's, nietjes, enzovoorts.

Als je het gaat doen en promoten, zorg dan dat je het netjes doet, dus geen spelfouten of anderesinds lelijke dingen. Gebruik bijvoorbeeld geen "boekenbestellen@hotmail.com", een "info@boekenbestellen" kost iets van 3 euro per jaar(?) en lijkt zoveel netter/professioneler.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2013, 23:18
Verwijderd
Bedankt voor de tips, die kan ik zeker gebruiken.
Mijn vriend dacht ook aan sigaretten klikken en verkopen, maar dat is toch illegaal? Dat zei hij iig.

Ik ben wel creatief dus misschien kan ik dingen maken of pimpen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2013, 07:38
Verwijderd
Natuurlijk is dat illegaal, en mensen zullen er ook neit bijster veel geld voor over hebben (geen merk, illegaal etc). Daar is nauwelijks marge op te maken. Als je dan toch illegaal met sigaretten aan de slag wilt, zorg dan dat je ze ergens zonder accijns inkoopt zodat je hier merksigaretten kunt verkopen. Daar valt veel meer aan te verdienen.

Maar van hamsters fokken naar een boekhandeltje naar illegale sigaretten, het is duidelijk dat jullie maar wat aanklooien, dat gaat sowieso niet werken. Kom eerst maar eens terug met een goed idee waar je ook echt achter staat, dan kunnen we je veel beter helpen.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2013, 20:49
Verwijderd
Citaat:
Maar van hamsters fokken naar een boekhandeltje naar illegale sigaretten, het is duidelijk dat jullie maar wat aanklooien, dat gaat sowieso niet werken.
dit
Met citaat reageren
Oud 11-08-2013, 19:01
Verwijderd
Haha! Hamsters fokken!

Ik zou zeggen; kijk waar je een beetje goed in bent en wat je aanspreekt.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2013, 07:40
Verwijderd
Nee, nee, dat lijkt me onverstandig. Het is veel handiger om te kijken waar je slecht in bent en wat je totaal niet aanspreekt.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2013, 23:23
aim_and_fire
aim_and_fire is offline
ontbijt service. kan je in de buurt van je woonplaats doen! veel mensen hebben niet de tijd, of zin om een goed gebalanceerd ontbijt te maken. Dit heb ik zelf ook gedaan in mijn omgeving. Als je bij de juiste winkels inkopen doet ( de goedkoopste) kan je ontbijt maken voor 8 mensen voor ongeveer 5€. 8 mensen zijn ongeveer 3 gezinnen, per gezin 7,50 ofzo vragen, en jij komt op de tijd die zij aangeven een uitgebalanceerd ontbijtje brengen!

Het fijne hiervan is, is dat men altijd streeft naar een beetje luxe. En wat is nou meer luxe dan 1 keertje in de week uit je bed rollen, de deur open doen en het lekkere (warme) gezonde ontbijt voor je klaar staat !

het is vroeg beginnen, GOED TIME MANAGEMENT, en kookervaring is wel een vereiste.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2013, 01:01
funstic
funstic is offline
Ga eerst op een rijtje zitten wat je echt wilt. En doe het niet om geld te verdienen op de korte termijn. De meeste (er zijn uitzonderingen) bedrijven maken het eerste jaar geen winst.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2013, 22:18
Verwijderd
China, dat is t antwoord op alles
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten