Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-06-2013, 20:51
Fearion
Fearion is offline
Beste scholieren,

zoals de titel al aangeeft heb ik informatie nodig over Verwoestijning. Ik heb een praktische opdracht voor AK opgekregen die voor maarliefst 20% mee telt en er voor gaat zorgen of ik over ga of niet dus deze is ontzettend belangrijk voor mij. Nou ben ik dom geweest en heb ik een onderwerp gekozen waar (blijkbaar..) relatief weinig over te vinden is.
Ik heb uren gegoogled maar ik kan maar geen projecten vinden die bezig zijn of geplanned staan om desertificatie tegen te gaan.
Daarom mijn roep om hulp.

Ik heb 5/6 deelvragen nodig en 1 hoofdvraag
Ik heb:
• Is desertificatie (gedeeltelijk) een gevolg van praktijken die de mens heeft veroorzaakt?
• Wat kunnen wij als mensen doen om desertificatie te voorkomen?
• Welk project staat er op dit moment gepland om desertificatie tegen te gaan of zelfs terug te draaien?
• Zijn er positieve gevolgen van desertificatie?
• Wat merken de inwoners van deze landen van verwoestijning?

En mijn hoofdvraag zal zijn:

• Wat zal er gebeuren met het land als wij niets doen aan desertificatie?

Nu kan ik dus gewoon niks over de laatste 2 deelvragen en de hoofdvraag vinden.. Gigantisch probleem, hopelijk kan iemand mij hier mee helpen!
Ook de ''Welk project staat er gepland..'' heb ik veranderd aangezien het eerst welke projecten was, dus als iemand een ander project weet dat desertificatie tegengaat kent op '' De Grote Groene Muur'' na zou dat echt heel fijn zijn!

Mijn vraag is dus of jullie misschien die laatste 2 deelvragen kunnen vervangen + de hoofdvraag door nieuwe goede vragen of info kunnen vinden ergens en mij deze kunnen doorlinken.

Bij voorbaat dank!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-06-2013, 20:56
Verwijderd
Google eens in het Engels. Ik durf het bijna niet te zeggen want Wikipedia is geen bron, maar lees de Engelstalige wiki over dit onderwerp eens, staat vol met manieren om dit tegen te gaan, die allemaal in verschillende "projecten" worden uitgevoerd. Je hebt wel heel raar gezocht als je met droge ogen beweert dat je niets kan vinden.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2013, 20:59
Fearion
Fearion is offline
Sorry had ik er bij moeten vermelden, heb alles zowel in het Nederlands als in het Engels gegoogled. Heb ook vrij veel info voor de eerste 2 deelvragen van die wiki afgehaald, en ja echt ik kan niets vinden behalve the great green wall. \
Nogmaals ik heb het over de laatste 2/3 deelvragen en hoofdvraag. De eerste 3 deelvragen heb ik gevuld met 1700woorden en 8 pagina's, 12 pagina's is het minimum.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2013, 06:45
Lenskop
Lenskop is offline
Mijn eerste 4 hits waren raak, heb gezocht op: positive desertification
Zag zelfs een hele alinea over je hoofdvraag voorbij komen.
Probeer nog eens in het engels te zoeken met andere zoektermen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten