Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2013, 22:22
kaaspepsel
kaaspepsel is offline
Hoi iedereen!
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Ik zit in een band met 5 anderen, (piano, gitaar, basgitaar, drums, sax, vocals).
En wij oefenen normaal altijd in het muzieklokaal op school, maar als alles goed is gegaan dan hebben er 3 straks hun diploma gehaald en zitten ze niet meer bij ons op school.
Daarom willen we graag onze eigen oefenruimte maken.

Mijn ouders vinden het prima als dat in onze garage komt. Ik denk alleen dat de garage totaal niet geschikt is daarvoor en dat er dus veel moet gebeuren.
De schuur is 6x9x3 denk ik.
De muren zijn van die cement-achtige stenen, met 2 van die grote schuurdeuren,
de vloer klinkers.
Het plafond is hout.
Hoe gaan we daar ooit een mooie akoestiek in krijgen?
We mogen er geen aparte ruimte in maken met schotten ofzoiets.
Bovendien zitten er ook muizen, wat een van mn grootste zorgen is eigenlijk.

Dus, hoe gaat wij dit aanpakken, wat moeten we er allemaal aan doen, wat gaat zoiets kosten.
Ik hoop echt dat jullie kunnen helpen!
Oud 08-06-2013, 09:34
feniks
feniks is offline
Als er geen aparte ruimte in die garage mag komen, kun je het schudden.
Maar in principe voldoet die garage zo ook wel. Als er geen directe woningen aan die garage zitten, hoef je je qua geluidsisolatie alleen maar bezig te houden met lege eierdozen. Dat stopt het geluid wel af.

Een ruimte ombouwen tot iets waar een mooie accoustiek in komt, is duur, en tijdrovend. Ik zou eerder kijken of je geen ruimte kan huren bij een muziekschool in de buurt, of bij een cultureel centrum. Dat is met een mannetje of 5 best op te brengen. Meestal zit daar ook wel een kroeg of iets dergelijks bij, dus kun je meteen na afloop lekker een pint pakken.
Ook belangrijk. Zonder drank geen klank...
Met citaat reageren
Oud 08-06-2013, 14:46
kaaspepsel
kaaspepsel is offline
We hebben bij ons niet erg last van andere huizen, dus we willen eigenlijk alleen maar een beetje zorgen dat er een behoorlijke akoestiek in de ruimte komt...
Dat het niet echoot ofzo.
Wij willen heel graag onze eigen ruimte creeeren omdat de zomervakantie eraan komt, en wij het gewoon leuk vinden om te oefenen. De ruimte die we hier kunnen huren kost volgens mij 20 euro per 2 uur ofzo... Als het in onze schuur kan kunnen we zelf bedenken wanneer we oefenen, hoeveel we oefenen, en hoeven we er nadat we hem geschikt hebben gemaakt niet meer voor te betalen.

Ik denk trouwens dat we bijvoorbeeld wel gewoon een groot doek vanaf het midden naar beneden mogen hangen, misschien dat dat het geluid al wat kan verbeteren?
Oud 10-06-2013, 07:18
feniks
feniks is offline
Maar ik snap niet zo goed wat je met je ruimte wil.
Het gaat om een schuur. Is die schuur helemaal kaal? Met allemaal 'gladde wanden'?
Want hoe groter en hoger de ruimte is, hoe meer het galmt. Zeker als die ruimte veel steen heeft (zoals marmer, denk maar aan een kerk) hoe meer het galmt.

Als je in die schuur een aantal doeken ophangt, ben je er al wel. Ik zou niet voor hele lichte gordijnen gaan, maar voor wat zwaardere.
Als de schuur erg groot is, kun je ervoor kiezen om wat platen neer te zetten. Een soort van kamers erin te maken.

Maar dit zijn zomaar wat ideen.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2013, 07:30
kaaspepsel
kaaspepsel is offline
Zoals ik al zei, mochten we i. Ieder geval geen aparte ruimte maken met platen of wat dan ook, met een gordijn zal dat wel mogen.

Wat we met de schuur willen is gewoon eigenlijk dat een deel van die schuur door ons gebruikt kan worden om in te oefenen. En daarbij hopen we gewoon een klein beetje goed geluid te krijgen, meer vragen we niet.

Die schuur is eigenlijk gewoon gevuld met allemaal troep en fietsen, er zit aan één wand een rijtje planken.
Oud 10-06-2013, 10:35
Carn
Carn is offline
ik heb vroeger thuis ook een oefenruimte gehad. Idealiter wil je een ruimte-in-een-ruimte; maar als dat niet mogelijk is of als de middelen beperkt zijn is dit een betaalbare optie:

- haal ergens een rits pallets vandaan
- bevestig deze pallets aan de muren (van grond tot plafond mits mogelijk
- vul de pallets met foam / schuim (vast te krijgen bij een bouwmarkt)
- ga naar de supermarkt en vraag aan de groenteafdeling of ze de kartonnen inleg-units willen bewaren voor je. Beetje zelfde spul als eierdoosjes. Als je er hier genoeg van hebt kun je die weer tegen de pallets aan spijkeren om de akoestiek intern een beetje op orde te krijgen.

Als je alleen wat gordijnen hebt dan heeft dat alleen voor de interne akoestiek wat minimaal gevolg.
Oud 10-06-2013, 11:00
bloodyb
bloodyb is offline
Voor dat je dat allemaat gaat doen zou ik eerst eens met de band eens in de schuur gaan spelen en luisteren hoe het klinkt. Mss hoef je er helemaal niets aan te doen!
Oud 11-06-2013, 20:29
Issun
Issun is offline
Citaat:
Voor dat je dat allemaat gaat doen zou ik eerst eens met de band eens in de schuur gaan spelen en luisteren hoe het klinkt. Mss hoef je er helemaal niets aan te doen!
Dit ja. Ik heb ooit in een washok gespeeld en dat was ook best redelijk.
Oud 12-06-2013, 19:47
kaaspepsel
kaaspepsel is offline
Dat is misschien wel slim ja, hahaha!
Ik ging er eigenlijk gewoon automatisch vanuit dat het niet goed klinkt omdat het zo groot is en de wanden en de vloer van steen zijn, maar het is wel slim om dat in ieder geval wel ff zeker te weten.
Oud 13-06-2013, 21:20
rob1997bavel
rob1997bavel is offline
Je kan speciaal schuim kopen om akoestiek te verbeteren gwn ff googlen
Met citaat reageren
Oud 16-06-2013, 18:07
^~^
^~^ is offline
misschien d.m.v. schuimmatrassen?
Reageren

Regels voor berichten