Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-06-2013, 00:36
hanky123
hanky123 is offline
Hee gasten,

Zijn er hier mensen die mediteren. Zoja hoe, waarom, waar, wanneer, hoelang?

Ik probeer elke dag 20 minuten te mediteren. Het gevolg hiervan is dat ik mij in het dagelijks leven veel beter kan concentreren. Daarnaast geniet ik een stuk meer van de natuur. Eerst boeide het mij niet, maar nu geniet ik echt volop van een grasveldje met bomen. Vooral als ik een dag bijvoorbeeld 3 kwartier heb gemediteerd voel ik mij de volgende dag top.

Hoe doe ik het. Ik lig op mijn rug op mijn bed. Dan doe ik mijn ogen dicht en probeer ik bewust te worden van mijn ademhaling. Daarna als ik helemaal rustig ben ga ik met mijn bewustzijn naar mijn lichaam, dan probeer ik energie in me handen te voelen. Dan voelen je handen warm enzo, daarna mijn voeten, benen en derest van mijn lichaam. Als je het uit wil proberen kan je op google erop zoeken hoe het moet enzo. Soms gebruik ik ook zen meditatie muziek erbij, die download van torrents en luister ze dan tijdens het mediteren.

Laatst gewijzigd op 10-06-2013 om 01:05.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2013, 09:36
Pluis
Pluis is offline
Jep, ik doe ook aan meditatie. Ik heb een half jaar geleden een mindfulness cursus gedaan en merk dat ik mediteren heel prettig vind. Het helpt me om de wereld meer waar te nemen zoals hij op dit moment is, in plaats van me te verliezen in zorgen over dingen die nog moeten gebeuren (en misschien wel helemaal niet gebeuren).
Ik heb er mp3tjes voor op m'n ipod. Ik mediteer meestal zittend op een meditatiebankje. Soms ook liggend, maar dan heb ik nogal eens de neiging om in slaap te vallen
Oud 11-06-2013, 10:28
Verwijderd
Ik ben helaas net wat te hetero voor meditatie.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2013, 22:02
hanky123
hanky123 is offline
Citaat:
Ik ben helaas net wat te hetero voor meditatie.
Oh dat is wel jammer. Je zou eens moeten meemaken hoe jij je voelt na 2maanden elke dag even mediteren. Ik ben blij dat ik niet zo hetero ben als jij.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2013, 22:03
Verwijderd
Citaat:
Oh dat is wel jammer. Je zou eens moeten meemaken hoe jij je voelt na 2maanden elke dag even mediteren. Ik ben blij dat ik niet zo hetero ben als jij.

Met citaat reageren
Oud 12-06-2013, 11:21
Verwijderd
Citaat:
Ik rook elke dag wiet. Dat werkt veel ontspannender en beter dan mediteren. Je zou eens moeten meemaken hoe jij je voelt na 2 maanden elke dag smoken!

Maar serieus: Mediteren is niets voor mij. Te zweverig. Als ik rust wil ga ik slapen.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2013, 22:46
Verwijderd
Citaat:
Haha geweldig, iemand die nuchter op reverents comentaar kan reageren
Met citaat reageren
Oud 13-06-2013, 10:56
Verwijderd
Ik doe niet aan mediteren, wel soms wat ademhalingsoefeningen als ik merk dat mijn lichaam reageert op stress die ik ervaar, bijvoorbeeld als ik niet kan slapen of een hogere hartslag krijg..
Met citaat reageren
Oud 18-06-2013, 17:07
-Me,
-Me, is offline
Ik doe ook aan mediteren, ik vind het echt geweldig. Bij mij werkt op z'n best als het helemaal stil is. Wel lastig met een druk broertje van 7 soms. Weet iemand trouwens ook wat over Reiki en of je dat kan leren ? Want Reiki lijkt me ook heel leuk.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten