Nette broeken zitten wat hoger dan de broeken die je waarschijnlijk gewend bent, omdat je boxer er niet zo modieus bovenuit moet steken. Qua lengte is hij vaak goed als de broek, wanneer je staat, nét tot op de schoenen komt. Je ziet dat ook bij mannen in pak, als die gaan zitten zit de broek bij hun benen vrij hoog, maar dat is dus zodat hij niet half over de schoenen heen hangt als ze staan. Ik geloof niet dat er zo'n soort vuistregel is voor de bovenkant, maar hij moet wel duidelijk over je heupen heen gaan.
Maar je hebt natuurlijk een nette broek en echt nette broeken. Zodra je een spijkerbroek hebt heb je het eigenlijk al snel over casual en eigenlijk niet meer zo snel over netjes (en al nooit meer over formeel).
Bij zulke hoge broeken vind ik trouwens het wel zo netjes er een jasje bij aan te doen, want inderdaad een hoog opgetrokken broek, zeker bij jongens, is niet echt mooi (al is dat mijn smaak). Zo erg, van die 'kakkers' die uitgaan, spijkerbroek hoog opgetrokken, riem erbij en dan een bloesje in hun broek gestopt. Verschrikkelijk.
|