Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-07-2013, 13:14
PNSTUDENTE
PNSTUDENTE is offline
Hey,

Aankomend jaar ga ik starten met de opleiding PABO.
Ik vroeg me eigenlijk af of iemand me kon me vertellen wat handig is om nu al aan te schaffen op het gebied van schoolspullen en spullen voor stage. Ik heb namelijk geen idee wat nu écht belangrijk is en wat later nog aangeschaft kan worden.

Daarbij ook nog de vraag wat nu precies handig is om te doen met het kopen van de studieboeken. Ze zijn namelijk erg duur en ik las hier en daar dat je niet alle boeken van de boekenlijst nodig zult hebben.

Kan iemand mij vertellen wat verstandig is? Het leek me namelijk een beetje klungelig overkomen om direct de eerste paar dagen de klas binnen te komen zonder boeken ..

Hopelijk kan iemand me helpen, alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-07-2013, 21:48
ThomasJu
ThomasJu is offline
Bij mijn opleiding was er over de boeken nog niets bekend voor dat't semester begon. Toen zelf ging zoeken vond ik ergens een (onofficiele lijst van vorig jaar).

Heeft jou studie een studievereniging? Zo ja, waarschijnlijk zullen zij iets geregeld hebben voor het inkopen van boeken. (Dat je de benodigde boeken gewoon de eerste paar weken bij hun kan kopen)
Met citaat reageren
Oud 05-07-2013, 08:58
Tink*
Tink* is offline
Je moet in ieder geval niet alle boeken kopen, want sommige zijn helemaal niet nuttig. Ik wil je boekenlijst wel even bekijken als je die hier post of pmt. Er zijn namelijk boeken die worden beschouwd als een soort bijbel en sommige boeken heb ik amper gebruikt. Het kan natuurlijk zijn dat je iets andere boeken hebt, maar het lijkt me qua belangrijke boeken/boeken voor bepaalde soorten vakken wel ongeveer gelijk.

Qua schoolspullen had ik een collegeblok en een etui met pennen mee, meer niet. Je moet meer tussendoor dingen kopen voor een opdracht of een les die je op stage uit wilt voeren.
Reageren

Regels voor berichten