Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-07-2013, 21:13
Abigaill
Abigaill is offline
Ik ben net over gegaan naar 4 vwo met twee onvoldoendes en ik heb als profieltekening E&M met als extra vak biology gekozen. Alleen ik sta er een 5.7 voor dus mijn mentor zei dy het mischien handiger zou zijn als ik ook in plaats van biology als extra vak Frans beter zou kunnen kiezen. Ik sta er een 6 voor Frans en mijn Frans lerares zei dat ze denkt dat ik het aan kan in de 4de

Ik heb al Duits gekozen dus ik weet niet zeker of Frans erbij moeilijker is of als biology nog moeilijker word en ik het niet kan bijhouden. Wat denken jullie dat het beste is om te kiezen van de twee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-07-2013, 21:17
London
London is offline
Biologie* We zitten nog steeds in Nederland.
Als je iets voor talen hebt, ga voor Frans.
Als je wilt knokken om toch biologie op een voldoende te houden ga daar dan voor.
Ligt helemaal aan of jij er 100% voor wilt gaan of liever rustig aan doet en het makkelijk houd.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2013, 21:30
Abigaill
Abigaill is offline
Citaat:
Biologie* We zitten nog steeds in Nederland.
Als je iets voor talen hebt, ga voor Frans.
Als je wilt knokken om toch biologie op een voldoende te houden ga daar dan voor.
Ligt helemaal aan of jij er 100% voor wilt gaan of liever rustig aan doet en het makkelijk houd.
Oops, ik zit nog steeds denk ik in mijn tweetalig mindset. Maar ik ga er even hard over nadenken. Want ik hou van andere talen maar ik weet niet of met Duits en Frans het net wat teveel gaat worden.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2013, 10:19
DAH
DAH is offline
Ik had in de eerste en tweede klas biologie, dat vond ik op zich makkelijk en eindigde met een 7. In de derde klas geen bio, en in de vierde had ik bio gekozen. Ik had nog net aan het einde van het jaar een 5.6. Ik liet het voor de vijfde.klas vallen en nam informatica.
Sommige mensen in mijn klas hebben frans en duits en vinden het makkelijk. Anderen vinden het toch wel erg veel werk, maar idem dito voor bio. Ik haalde een jaar lang onvoldoendes en anderen stonden moeiteloos een 8. Het licht maar net waar je wel/niet goed in ben.
Oud 02-07-2013, 12:15
Verwijderd
In mijn ervaring wordt de biologie in de bovenbouw meer 'bèta-gericht' dan dat het in de onderbouw was, er komt vooral een portie scheikunde bij kijken. Als je voor de rest dus geen bètavakken hebt wordt het wel even aanpoten, maar zolang je het leuk vindt om er mee bezig te blijven zou het wel goed moeten komen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten