Ik ga het nu even anders proberen op te lossen, omdat ik dat beest echt nu getekend wil hebben, maar ik wil het wel voor de toekomst opgelost krijgen.
Ik heb een A6 Wacom tablet, maar als ik op dat formaat teken valt het groter uit dan het formaat dat ik gebruik in Illustrator (A3 of A4).
Het is zo'n 10 jaar geleden dat ik Illustrator langer heb aangeraakt dan 5 minuten, dus ik heb geen idee waar ik dit moet zoeken, iemand die hier meer verstand van heeft en me een richting kan geven? (Noedelhap vermoed ik, naamzoek)
Advertentie
05-07-2013, 10:56
Verwijderd
Ik snap je probleem niet precies. Wat bedoel je met 'het formaat valt groter uit'?
05-07-2013, 11:15
Verwijderd
Als ik iets zou overtekenen wat op mijn tablet binnen A6 valt, komt het op het scherm buiten de grenzen van A3.
05-07-2013, 11:16
Verwijderd
Photoshop geeft hetzelfde probleem overigens.
05-07-2013, 11:51
Verwijderd
Ik heb nul ervaring met dit soort dingen, maar is het niet zo dat de resolutie in dit geval bepalend is? Waar de TWAIN-device z'n output naar schrijft, bedoel ik.
05-07-2013, 12:25
Verwijderd
Ik zat inderdaad ook met resolutie, maar het aanpassen in het programma had geen effect en ik weet niet waar ik het bij de Wacom zelf zou moeten zoeken. Ik plug het in en het werkt, dus als jij een idee hebt waar ik daar voor moet kijken en of het aan te passen zou zijn, graag.
En is dat dan Hardware, ik zat vooraf al te twijfelen
05-07-2013, 12:55
Verwijderd
Nee, dat weet ik niet uit mijn hoofd. Maar werkt tekenen gevolgd door croppen/resizen niet naar wens dan?
05-07-2013, 16:08
Verwijderd
Niet als het er niet op staat omdat het buiten het formaat valt Photoshop dan, nu weet ik even niet meer of je bij Illustrator buiten het gebied kan werken, is wel een goeie, ik onthou het voor als ik het weer ga proberen.