Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-07-2013, 10:55
theblur1991
theblur1991 is offline
Goedemiddag beste mensen,

Ik heb al een aantal dagen problemen met een activiastaat. Ik snap hier niet veel van en zou graag hulp hierbij willen hebben. De activiastaat en bijbehorende documenten zijn hier te vinden: http://steenarend.stichtingpraktijkl...sweek7king.htm

Als iemand mij hierbij kan helpen zou ik dat zeer op prijs stellen? Wat ik wil weten is hoe bereken ik het aantal maanden bij (aantal mnd. afschr. dit jaar 08) bij 0114 Machines.

Mijn Dank!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-07-2013, 11:58
Verwijderd
In kolom K vul je het aantal maanden in, dat dit jaar moet worden afgeschreven.

voorbeeld 1: de Bouwlaser QL200 Quadriga, die is op 1 juli 2003 gekocht. Aangezien de opdracht op 31 december 2007 begint, is de machine dus 4,5 jaar oud ofte wel 54 maanden (zie kolom F). Wettelijk moet afgeschreven worden in 60 maanden. Er zijn dus nog 6 maanden af te schrijven en dit vul je in kolom K in.

voorbeeld 2: de Mobiele dieselcompressor, gekocht op 1 oktober 2006. De machine is dus 15 maanden oud. Er dienen dus nog 60-15 maanden = 45 maanden afgeschreven te worden. Nu moet in kolom K enkel het aantal maanden van dit jaar ingevuld worden, dus 12 maanden.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2013, 13:33
theblur1991
theblur1991 is offline
Citaat:
In kolom K vul je het aantal maanden in, dat dit jaar moet worden afgeschreven.

voorbeeld 1: de Bouwlaser QL200 Quadriga, die is op 1 juli 2003 gekocht. Aangezien de opdracht op 31 december 2007 begint, is de machine dus 4,5 jaar oud ofte wel 54 maanden (zie kolom F). Wettelijk moet afgeschreven worden in 60 maanden. Er zijn dus nog 6 maanden af te schrijven en dit vul je in kolom K in.

voorbeeld 2: de Mobiele dieselcompressor, gekocht op 1 oktober 2006. De machine is dus 15 maanden oud. Er dienen dus nog 60-15 maanden = 45 maanden afgeschreven te worden. Nu moet in kolom K enkel het aantal maanden van dit jaar ingevuld worden, dus 12 maanden.
Dank je wel Ertur voor je tijd... Ik stel dit erg zeer op prijs. Ik probeerde al dagen uit te vogelen hoe dat zat met die maanden, nu moet ik er nog achter zien te komen wat de boekingen moeten worden...

Nogmaals bedankt voor je hulp!
Met citaat reageren
Oud 09-07-2013, 16:44
brands
brands is offline
Een boeking voor afschrijving is altijd:
Afschrijvingskosten Bouwlaser
aan Afschrijving Bouwlaser (of algemene afschrijving).

Dat laatste is maar net hoe een bedrijf dat doet, op stage heb ik aan die specifieke post gedaan. Maar er zijn ook bedrijven die het op een algemene post zetten.
Oud 09-07-2013, 17:38
theblur1991
theblur1991 is offline
Citaat:
Een boeking voor afschrijving is altijd:
Afschrijvingskosten Bouwlaser
aan Afschrijving Bouwlaser (of algemene afschrijving).

Dat laatste is maar net hoe een bedrijf dat doet, op stage heb ik aan die specifieke post gedaan. Maar er zijn ook bedrijven die het op een algemene post zetten.
Dankjewel voor de informatie, dit stel ik opnieuw zeer op prijs... Weet je ook toevallig hoe ik een inkoopfactuur, waarbij een oude machine is ingeruild in een journaalpost zet ?
Met citaat reageren
Oud 09-07-2013, 17:42
Stff
Stff is offline
Ik zou de oude machine afboeken tegen de prijs die je hebt gekregen, eventuele verschil naar het resultaat en de nieuwe machine opboeken
Oud 09-07-2013, 17:44
theblur1991
theblur1991 is offline
Citaat:
Ik zou de oude machine afboeken tegen de prijs die je hebt gekregen, eventuele verschil naar het resultaat en de nieuwe machine opboeken
dankjewel, bedankt voor de snelle reactie, topforum is dit!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten