Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-07-2013, 17:36
mr_awesome
mr_awesome is offline
Hoi allemaal,

Ik wilde even iets met jullie delen en aan jullie vragen. Ik ben een aantal maanden geleden voor het eerst in mijn leven echt heel erg verliefd geworden. We hebben nu ook een date gehad en er komt een 2e Maar ik heb sinds ik verliefd ben geworden steeds meer ''last'' van hoe ik het maar noem ''een achtbaan van emoties'' Het ene moment ben ik echt blij enzo en denk ik, wauw dit komt goed en het andere moment denk ik van, misschien wordt het niks en dat maakt me een soort van depressief. Dit wisselt zich steeds heel erg af.Waar dat door komt is misschien dat ik hier teveel over nadenk, maar ook omdat ik nog geen ervaring heb gehad met daten en een relatie enzo (zij ook niet trouwens), wat me dan weer extra onzeker maakt.
Een andere sterke emotie die ik heel erg heb is dat ik haar pas over een tijdje weer zie en dat ik daar elke seconde van de dag zo ongeveer aan denk (met positieve en negatieve gedachten) Wat natuurlijk niet te doen is, aangezien het nog zo lang duurt. Dit laatste kan natuurlijk iets positiefs zijn, maar dat het me constant bezighoudt vind ik toch best vervelend.
Nouja, een heel verhaal, ik vroeg me af wie zich hier een beetje in herkent, misschien niet alle dingen, maar gewoon al die verschillende emoties als je verliefd bent. En of iemand tips heeft.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-07-2013, 17:42
Elin3
Elin3 is offline
Die achtbaan van emoties is niet zo heel vreemd als jij tot over je oren verliefd op dit meisje bent. Positieve gedachten zijn natuurlijk heel fijn, maar de negatieve denkbeelden die je hebt kunnen je een behoorlijk naar gevoel geven. Het zou kunnen helpen om alle positieve dingen op te schrijven wanneer je aan positieve dingen en hoopvolle dingen denkt. Bijv. leuke dingen die jullie gedaan hebben of kunnen doen, redenen waarom zij zou geweldig is, redenen waarom het wel zou werken tussen jullie. Als je dan een moment hebt waarop je twijfelt kan je dat teruglezen en zou dat je twijfel weg kunnen nemen.
Oud 06-07-2013, 17:47
mr_awesome
mr_awesome is offline
Citaat:
Die achtbaan van emoties is niet zo heel vreemd als jij tot over je oren verliefd op dit meisje bent. Positieve gedachten zijn natuurlijk heel fijn, maar de negatieve denkbeelden die je hebt kunnen je een behoorlijk naar gevoel geven. Het zou kunnen helpen om alle positieve dingen op te schrijven wanneer je aan positieve dingen en hoopvolle dingen denkt. Bijv. leuke dingen die jullie gedaan hebben of kunnen doen, redenen waarom zij zou geweldig is, redenen waarom het wel zou werken tussen jullie. Als je dan een moment hebt waarop je twijfelt kan je dat teruglezen en zou dat je twijfel weg kunnen nemen.
Bedankt voor je snelle reactie, het klinkt als een goede tip (:
Met citaat reageren
Oud 07-07-2013, 02:02
Verwijderd
Nja dit is wel iets herkenbaars. Ik heb twee tips:

1. als je weer zo'n negatief gevoel krijgt van "dit gaat toch nooit lukken" of iets in die richting, denk dan aan hoe ver je al bent gekomen met die persoon, wat jullie al gedaan hebben. Probeer altijd het positieve in te zien.

2. en als dat niet lukt, zoek dan zoveel mogelijk afleiding. Ik zit nu ook middenin een verliefdheid en probeer ook wel een en ander, en soms wil dat lukken en soms niet. En als het niet lukt, dan laat ik het even een paar daagjes zitten, ga ik gewoon veel met vrienden om, veel eruit, sporten, gamen, etc., en dan denk je ook vanzelf minder aan die persoon.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2013, 12:07
mr_awesome
mr_awesome is offline
Citaat:
Nja dit is wel iets herkenbaars. Ik heb twee tips:

1. als je weer zo'n negatief gevoel krijgt van "dit gaat toch nooit lukken" of iets in die richting, denk dan aan hoe ver je al bent gekomen met die persoon, wat jullie al gedaan hebben. Probeer altijd het positieve in te zien.

2. en als dat niet lukt, zoek dan zoveel mogelijk afleiding. Ik zit nu ook middenin een verliefdheid en probeer ook wel een en ander, en soms wil dat lukken en soms niet. En als het niet lukt, dan laat ik het even een paar daagjes zitten, ga ik gewoon veel met vrienden om, veel eruit, sporten, gamen, etc., en dan denk je ook vanzelf minder aan die persoon.
1. lijkt me sowieso de best tip, ook omdat die eerder genoemd is, werkt goed tegen het negatieve denkpatroon. Afleiding kan vast ook goed werken, vooral als je er even niks aan kunt doen op het moment zelf Bij mij is het niet zozeer dat ik dingen probeer die niet lukken, maar dat het scenario in mijn hoofd verkeerd gaat.Toch heb ik er vast wel wat aan.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2013, 12:10
Elin3
Elin3 is offline
Wat jij hebt herken ik wel een beetje, maar op dat moment had ik geweldige vrienden die zowel mij als die jongen kennen en als ik zo'n paniek-moment had ging ik met hen praten en overtuigden ze me ervan dat hij dol op me was en dat het allemaal helemaal goed ging komen Op zo'n moment geloofde ik mezelf niet, maar hen wel.
Oud 07-07-2013, 12:12
mr_awesome
mr_awesome is offline
Citaat:
Wat jij hebt herken ik wel een beetje, maar op dat moment had ik geweldige vrienden die zowel mij als die jongen kennen en als ik zo'n paniek-moment had ging ik met hen praten en overtuigden ze me ervan dat hij dol op me was en dat het allemaal helemaal goed ging komen Op zo'n moment geloofde ik mezelf niet, maar hen wel.
Ja vrienden om hierover te praten is heel fijn. Vaak zeg ik ook tegen iemand, gaat het wel goed komen enzo?? en dan kan diegene me goed geruststellen, al is het maar door iets simpels te zeggen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten