Citaat:
OT: Sommige krijgen hun 1e vriendin pas vanaf hun 18e of zelfs nog later. Gewoon rustig blijven, het komt vanzelf wel 
|
Precies.

Ik had één vriendje gehad toen ik 15 was en dat was 2 maanden en dat leerde mij vooral dat het allemaal niet zo boeiend en belangrijk is. Sowieso ben je nog jong en hoewel iedereen op die leeftijd elkáár graag het gevoel geeft dat je een vriendje moet hebben gehad en moet hebben gezoend en je klaar moet maken voor de eerste keer seks, is dat helemaal niet zo. En je erop focussen is alleen maar zonde van je energie en je tijd en het levert je niets op. Sterker nog, het levert meer op om je er níet op te focussen en gewoon te leven.
Bij mij was het trouwens ook zo dat ik nooit echt aansluiting had bij mensen en ik in ieder geval niet weet van mensen dat ze mij leuk vonden (ik denk het ook niet, trouwens) tot ik ging studeren. Dat was nog geen jaar geleden en in die tijd zijn er meer mensen verliefd op me geworden (van wie ik het weet in ieder geval

) dan in alle jaren ervoor bij elkaar.

Puur omdat ik ineens mensen om mij heen had waarmee ik het goed kon vinden en relaxed mee kon optrekken, niet omdat ik nou ineens een totaal ander persoon ben geworden.
Dus: ga gewoon leven en lol hebben en mensen zoeken om mee op te trekken als je die nog niet hebt (dus: ga een hobby beoefenen die je met meer kan uitvoeren, ga sporen, zoiets) en stop met nadenken over dat je zou moeten zoenen/een vriendin hebben/whatever, want dat moet niet. Dat komt vanzelf, vroeger of later.

En dan kun je het de lichting 14-jarigen vertellen die dán bang is dat ze achterlopen en dingen missen.