Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2013, 19:05
Verwijderd
Zijn er dingen die je vroeger absoluut niet lustte en intussen wel? Heb je daar moeite voor moeten doen of is het gewoon vanzelf gegaan, vertel!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-06-2013, 19:12
Verwijderd
Als kind lustte ik echt geen vis, dat was met geen mogelijkheid bij me naar binnen te krijgen. Als baby/peuter/kleuter (geen idee op welke leeftijd ze papjes gaan geven) at ik alle papjes tenzij er vis onder zat. Als mijn moeder dezelfde mix met vis maakte, spuugde ik het gewoon terug uit met een vies gezicht, dus het was niet alsof ik besefte dat ze me vis probeerde te voeren, ik vond de smaak echt niks blijkbaar.
Lange tijd heb ik enkel vissticks kunnen wegwerken. Hier en daar al eens een stukje kabeljauw zonder paneermeel, maar pas toen ik de twintig gepasseerd was, ben ik echt vis gaan proberen. Eerst gerookte zalm (op kot bij een vriendin, toastjes met kruidenkaas en gerookte zalm en dat smaakte beter dan verwacht ), daarna gekookte en gebakken zalm. Andere makkelijke vissoorten als pangasius kwamen daarna. En sinds kort weet ik dat tonijn smaakt als een soort vissenbiefstuk en niet naar die viezige drab op olie uit blik ^^ Scampi's lust ik nu ook, al hou ik niet echt van de structuur, maar mosselen en andere weekdieren krijg ik nog steeds niet weg. Inktvis ook niet. Kreeft heb ik geproefd, maar ik hou niet van dabwerk voor je kunt eten (ik eet ook bijna nooit kluifkip) En ik heb zelfs zure haring geproefd laatst en het was best ok
Met citaat reageren
Oud 22-06-2013, 19:27
Verwijderd
Ik kende garnalen alleen als garnalencocktail en vond daarom dat ik geen garnalen lustte, tot ik ze gebakken met veel knoflook kreeg.

Zalm kende ik alleen gerookt op een salade, maar dat vond ik te vissig. Gegrillde zalmfilet met mosterdzaad bleek heel lekker te zijn en vanuit daar heb ik mijn zalmrepetoire uitgebreid en nu vind ik ook gerookte zalm op een salade lekker.

Een tijdje hield ik niet van macaroni en nasi, omdat ik beide elke week te eten kreeg, zonder kruiden of specerijen, met grote stukken wortel en prei erin. Maar dat lag dus meer aan de frequentie en de bereidingswijze
Met citaat reageren
Oud 23-06-2013, 10:50
Verwijderd
Knoflook is er ook zo eentje, vroeger moest ik daar niet veel van hebben. Paar jaar geleden dan een paar goeie dingen gegeten met knoflook en sinds vorig jaar kook ik er zelf heel veel mee. Ik heb zelfs verse teentjes in huis nu Maar sowieso is mijn kruidenrekje nu veel uitgebreider, vroeger was cayennepeper of nootmuskaat wel het meest exotische denk ik ^^ Tegenwoordig heb ik zelfs gember! Jaja.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2013, 14:59
igfy
igfy is offline
Olijven vond ik vroeger heel vies, maar nu heel lekker. Champignons vod ik vroeger vies, en nu vind ik ze wel gaan, maar niet echt heel bijzonder. Andere paddestoelen vond ik ook niet lekker, maar nu wel.

En dan is er ook nog een hele categorie van eten waarvan ik dacht dat ik het vies vond, maar toen ik ging studeren en het bij andere mensen te eten kreeg bleek dat wel mee te vallen. Ik denk dat dit komt door de manier waarop mijn moeder het klaarmaakte (doorgekookt). Zo vond ik boerenkool echt vreselijk, maar het bleek dus helemaal niet zo vies te zijn, tenzij je het echt veel te lang kookt. Hetzelfde geldt voor sperziebonen, wortels, broccoli en vast nog wel een paar andere dingen.
Oud 23-06-2013, 18:06
Anne794
Anne794 is offline
Ik lustte eerder geen saucijzenbroodjes, nou vind ik ze echt lekker. ^^
Met citaat reageren
Oud 25-06-2013, 16:13
Miekje*
Miekje* is offline
Olijven, pesto, tomaten, champignons, wortels, yoghurt, druiven, zachtgekookte eieren, eidooiers, ontbijtkoek en verder weet ik het even niet.
Oud 25-06-2013, 18:47
Hawahaai
Hawahaai is offline
Zuurkool. Maar dat bleek vooral te liggen aan hoe je dat klaar maakt.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2013, 19:21
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Standaarddingen zoals wijn, bier, koffie en thee. Boerenkool, maar dat lag idd aan hoe mijn moeder het klaarmaakte, (warme) chocolademelk en ik heb een tijd geen eieren en sperziebonen gelusten,

Zijn er ook mensen die het andersom hebben, dingen die je vroeger wel lustte maar nu niet meer?
Oud 25-06-2013, 22:24
Verwijderd
Ik heb jarenlang geen mokka crème-au-beurre kunnen ruiken nadat ik me er als kind kotsziek aan heb gegeten omdat ik er zo verzot op was Af en toe overvalt me dat nog wel eens.

Er zijn wel een heleboel dingen waar ik geen drang meer heb na de operatie (en een hele tijd dat ik ook dingen echt niet vond smaken) en het proeven van een hamburger uit de Burgerking heeft me wel genezen van het lekker vinden. Misschien dat ik het ooit nog eet als er geen andere mogelijkheid is, maar pfff. Chocolade kan hier nu weken liggen, soms vergeet ik dat het er is, ik herinner me nu dat ik nog ergens van dat kersensnoep heb liggen, wat binnenkort een jaar oud is. Red Bull vind ik echt helemaal niks meer, veel te zoet en ook de light versies zonder suiker kunnen me niet meer bekoren terwijl ik dat vroeger met de liters kon zuipen.
Twix en Mars enzo lust ik in principe nog wel, maar eet ik niet meer (tenzij ik van mijn stokje ben aan het gaan en er is niets anders), ik vind ze niet lekker en zijn dus niet meer mijn eerste keuze en ik eet niet meer om te eten.

Verder kan ik eigenlijk niks bedenken, ik lust meer dan vroeger, maar ik eet wel minder
Met citaat reageren
Oud 06-07-2013, 11:44
lisanne1994
lisanne1994 is offline
Eerder lustte ik geen pizza.
Maar nu vind ik het juist heel lekker.. Echt heel gek!
Met citaat reageren
Oud 06-07-2013, 13:20
Verwijderd
Olijven, asperges, pesto, schimmelkazen, koffie, wijn, bier en dat soort dingen. Alle soorten vis, behalve vissticks lustte ik ook niet. Dat begint nu een beetje bij te trekken, ik heb laatst voor het eerst zelf een hoofdgerecht met zalm klaargemaakt en dat was een hele overwinning

Ik vond vroeger ontbijtkoek erg lekker, maar mijn moeder heeft me ooit per ongeluk een bedorven stukje gegeven. Dat vond ik zó smerig dat ik vrijwel nooit meer ontbijtkoek eet.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2013, 15:33
Volk
Volk is offline
Het enige dat ik kan bedenken is rijst. En dat lag niet echt aan de smaak maar meer omdat ik na letterlijk 600+ dagen aaneen rijst te eten ik het echt niet kon opbrengen nog maar 1 hap ervan te eten. Nu vind ik het lekker, maar het menu is nu ook gevarieerder.

Ik houd niet van zoet en chocola, nooit van gehouden. Maar al het andere ging en gaat er met gemak in.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2013, 22:00
Anoniemxx
Anoniemxx is offline
Heeeyyy ik haatte vis vroeger ook heel erg& volgens mijn moeder moest ik de eerste keer toen ik vis at ook gelijk kotsen ;p nu ben ik ook geen enorme fan van vis.. maar sardientjes & kreeft vind ik in spanje wel lekker, waarschijnlijk omdat het daar zo vers is want in nl vind ik t hartstikke vies
Met citaat reageren
Oud 26-08-2013, 12:19
DAH
DAH is offline
Ik zet me tegenwoordig vaker over aversies heen. Zo doe ik nu niet/minder moeilijk over garnalen en champignons.
Oud 26-08-2013, 14:01
Elin3
Elin3 is offline
Champignon-soep! Ik had nooit gedacht dat ik dat zou lusten, maar het viel eigenlijk hartstikke mee
Reageren

Regels voor berichten