Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-07-2013, 20:47
sonny2011
sonny2011 is offline
Ik heb vroeger toen ik een jaar of 14 was een trauma opgelopen, door ruziënde zussen. Mijn ene zus was zanger en dat zorgde ervoor dat de relatie tussen mij zussen steeds slechter. Zo bedreigde mijn zus mijn zwangere zus met een mes en dat was best spectaculair om te zien als je 14 bent. Verder weet ik het verhaal ook niet helemaal meer, aangezien het al een lange tijd geleden is.

In die tijd had ik ook meer vriendinnen dan dat ik eigenlijk vrienden had. Maar na die gebeurtenis was mijn vrienden kring een stuk kleiner geworden en ging ik ook niet meer met meiden om. Nu denk ik dat die gebeurtenis in het verleden er voor heeft gezorgd dat ik bijna niet meer normaal met meiden kan praten, ik weet gewoon niet wat ik tegen ze moet zeggen en kan het soms ook ontzetten benauwd krijgen als ik tegen een vrouw moet praten.

Op mijn school zagen ze dit probleem ook wel en moest ik een cursus assertiviteit volgen. maar dit heeft niet echt geholpen. Weet iemand iets wat ik hier tegen kan doen?
Ik wil op mijn 19 ook wel een keer een vriendin hebben en een keer normaal met een vrouw praten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-07-2013, 22:33
hookee
hookee is offline
Bedenk je alvast één ding: een vrouw is net als een man, ook maar gewoon een mens, die net als jij, ook een relatie wil met een ander mens. En nee, lang niet iedere vrouw trekt een mes als iets haar niet aanstaat...
Ik stel voor gewoon eens te proberen te praten met iemand waar je géén relatie mee wil (je hebt dan niks te verliezen) en stel je voor dat het een jongen is. Het zal je verbazen hoe ver je met een normaal gesprek kan komen.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2013, 15:42
Zoari
Zoari is offline
Ik heb door een trauma een persoonlijkheids stoornis opgelopen.
Doe nu geen ene flikker meer in het leven. Zoek snel hulp wat het kan onderbewust erger zijn dan je denkt.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2013, 11:34
winnie the pooh
winnie the pooh is offline
Ik zou met een huisarts of psycholoog gaan praten, het eerste wat in me opkomt als ik dit lees is emdr, ik denk dat je daar best veel aan kunt hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten