Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik weet niet hoe je roommate is en of ze de hersenen/het inzicht heeft om te zien dat het ook voor jou lastig is zoiets te zeggen en dat ze er juist respect voor kan hebben en dankbaar voor kan zijn. Face to face komt het hardst maar wel het beste over, ik weet alleen niet in hoeverre jij vertrouwen in hebt dat zij het niet persoonlijk opneemt.
|
![]() |
||
Citaat:
Face to face gaat dus sowieso niet meer lukken, omdat ik geen manier heb om haar te bereiken na mijn vakantie. Dus de vraag is nu of ik er iets over moet zeggen (dus via een brief) of niet. Aan de ene kant is het beter om het van iemand persoonlijk te horen en is het eigenlijk niet meer mijn probleem. Maar aan de andere kant weet ik niet wanneer dat dan zou gebeuren en door wie. Als het pas over 3 jaar gebeurt kan ik me indenken dat ze meer gekwetst is door het feit dat niemand het haar heeft verteld, dan dat ze nu zou zijn omdat ik het via een brief zeg in plaats van persoonlijk...
|
Verwijderd
|
Wake up. Weinig mensen zijn met respect en dankbaarheid bezig op het momént dat je zoiets deelt.
Je hebt het tot nu toe niet gezegd. Dat is inderdaad egoistisch van je. Je kunt het nog half rechtzetten door het haar alsnog te vertellen, face-to-face. Boohoo, dan moet je een losse keer afspreken. Laat je nummer of mail achter met een briefje of jullie zullen afspreken. Laat ze niks horen, dan kom je er makkelijk mee weg ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik snap niet dat er nooit iemand eens heeft gezegd;'Pfoe hee, zet eens een raam open hier!' ofzo? Zelfs over haar beddengoed kun je zoiets opmerken. Als je daar woont kun je zoiets toch gewoon zéggen? Dan hoef je niet eens meteen te zeggen dat zíj stinkt, maar zeg je wel dat het dáár stinkt.
Maar goed, voor nu; ik zou geen briefjes gaan schrijven, dat is wel erg laf... dus face-to-face na je vakantie? |
![]() |
|
Verwijderd
|
De geschikte momenten om het te vertellen zijn eigenlijk al voorbij. Gemiste kansen dus. Als je het achteraf nog moet vertellen is ook een beetje lullig voor die meid. Want ze heeft geen kans meer om het met je goed te maken. Verder draag je ook geen verantwoordelijkheid voor de hygiene van die meid. Dus ga er een beetje relaxed mee om en neem het niet als een zware taak op je schouders om het perse te moeten vertellen. Maar mocht de gelegenheid zich voordoen, en je ziet het moment als geschikt, dan kan je het alsnog vertellen. En ja, als je voelt dat je het moet doen om met jezelf in het reine te komen
![]() Fijne vakantie! |
![]() |
|
Van de opties die overblijven zou ik het persoonlijk denk ik met een briefje doen. En die dan heel persoonlijk houden, dus niet andere mensen erbij betrekken.
|
Verwijderd
|
Het makkelijkste was geweest als iemand af en toe gezegd had 'goh, misschien moet je de lakens even wassen binnenkort, ze ruiken niet zo fris meer' of ' hey, vind je het erg als ik het raam opendoe? Het ruikt hier niet zo fris.' Dan geef je haar de kans dat zelf op te pikken (als je maar vaak genoeg iets zegt over dat het nu niet zo fris ruikt en complimenten geeft als ze iets doet wat het frisser laat ruiken). Kans dat ze het niet doorheeft/er niets mee doet, dan kun je alsnog iets duidelijker aangeven dat je het wel heel fijn zou vinden als ze het deed. Nu nog aankomen met 'oh ja, ik ging trouwens weg omdat je stinkt, niet normaal' is niet echt aardig en ook heel niet leuk om te doen. Helemaal niets zeggen is dan weer nog onaardiger, want ze zal inderdaad op het moment zelf niet blij zijn met de boodschap, maar als ze er iets aan kan doen is dat voor iedereen heel wat prettiger. Misschien heeft ze trouwens wel door dat mensen haar ontwijken (/niet bij haar op haar kamer willen zijn) en weet ze niet waarom, dat is waarschijnlijk ook niet fijn.
|
![]() |
|
|