Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2013, 13:56
steve01
steve01 is offline
Beste leden,

Ik wil volgend jaar graag met een vriend van mij op vakantie voor een weekje naar Tenerife of iets in die richting.
Ik zat vandaag even bij Arkefly te kijken wat het zal kosten enzo maar bij hun moet er iemand mee die minimaal 18 is.

Weet iemand een reisbero waar dat NIET hoeft?

Ik wil niet met zo jongeren groep mee of zo dus geheel zelfstandig.

Alvast bedankt,
Groetjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-08-2013, 15:04
tomska
tomska is offline
volgens mij mag je met toestemming van je ouders wel met je 16 op vakantie in buitenland
Met citaat reageren
Oud 13-08-2013, 15:07
steve01
steve01 is offline
Mijn ouders geven toestemming dus dat is geen probleem.

Iemand een idee?
Met citaat reageren
Oud 14-08-2013, 07:37
Verwijderd
Je zou ze kunnen bellen of het echt neit mag. Als ik met vrienden op vakantie ga bellen we meestal de camping/appartement waar we naartoe gaan en vragen we of het mag, en dan nemen we een brief van onze ouders mee waarin staat dat ze het goed vinden. In de trein/vliegtuig is het vaak geen probleem.

Succes!
Met citaat reageren
Oud 14-08-2013, 10:55
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
bij ryanair en easyjet mag je volgens mij zelfstandig vliegen vanaf je 14de.
Oud 14-08-2013, 20:27
KIET
KIET is offline
Vanaf je 16de mag je bij sommige maatschappijen onbegeleid vliegen/reizen. Mits je een eigen paspoort/ID-kaart hebt natuurlijk. Je kunt even kijken naar jeugdhostels of iets dergelijks, over het algemeen moet is er namelijk wel een volwassene nodig. Ik geloof dat gogo.nl zich richt op de groep 16-tot-27-jarige en ook naar Tenerife gaat.

Al is dat bij mijn weten niet echt een 'feesteiland'. Het is er wel ontzettend mooi
Oud 14-08-2013, 20:42
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Behalve Gogo heb je ook X-travel en Beachmasters die jongerenreizen organiseren maar ik kan niet goed op hun site vinden wat de minimumleeftijd is. Misschien kan je eens bellen of zelf even wat beter zoeken dan ik gedaan heb.
Oud 14-08-2013, 21:00
KIET
KIET is offline
X-travel en Beachmasters richten zich op dezelfde leeftijdsgroep volgens hun sites, maar gaan allebei kennelijk niet naar Tenerife. Beachmasters wel naar Gran Canaria. En allebei natuurlijk wel naar andere populaire stranden in o.a. Spanje
Oud 14-08-2013, 21:08
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Oh, Tenerife had ik even overheen gelezen, sorry
Oud 14-08-2013, 21:11
KIET
KIET is offline

Ik had mij er juist iets teveel op gefocust Maar TS vraagt om 'Tenerife of iets in die richting', dus het hangt er een beetje vanaf wat hij op vakantie wil doen. Een boel van de reizen zijn wel erg gericht op stranden en feesten natuurlijk
Oud 15-08-2013, 14:59
Diamera
Diamera is offline
Hangt dat niet van het vliegveld af in plaats van de operator? Om bijv. met Easyjet te vliegen moet jij zelf, of anders iemand die met je meereist ten minste 16 jaar oud zijn. Maar ik ging een paar dagen voor mijn 18e verjaardag met Easyjet terug naar Nederland vanuit Genève Aéroport, en de man bij de balie kon me eigenlijk niet laten boarden omdat ik in mijn eentje en nog geen 18 was.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2013, 16:33
Verwijderd
Citaat:
Hangt dat niet van het vliegveld af in plaats van de operator? Om bijv. met Easyjet te vliegen moet jij zelf, of anders iemand die met je meereist ten minste 16 jaar oud zijn. Maar ik ging een paar dagen voor mijn 18e verjaardag met Easyjet terug naar Nederland vanuit Genève Aéroport, en de man bij de balie kon me eigenlijk niet laten boarden omdat ik in mijn eentje en nog geen 18 was.
Echt waar? ik ben op mn 15e met easyjet van geneve naar amsterdam gevlogen, en dat was prima. Op de site stond dat je minimaal 14 moest zijn dus t was geen probleem.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2013, 17:15
Diamera
Diamera is offline
Oh vreemd? Was je alleen? Die man bij de incheckbalie las mijn ID en zei iets van 'U bent nog geen 18?' toen keek hij wat in zijn computer en zei toen dat er eigenlijk een verantwoordelijke mee moest. Ik zei tegen hem dat ik dacht dat je minstens 16 moest zijn, en dat ik naar huis ging, en toen zei hij dat het wel oke was.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2013, 17:20
Verwijderd
Jazeker, ik was helemaal alleen. Hij zei bij mij gewoon 'enjoy your flight' en toen mocht ik verder.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2013, 18:48
steve01
steve01 is offline
Bedankt allemaal!

Ik heb contact gehad met Arke het is wel toegestaan om met 16 te reizen je dient alleen via een reisbero te boeken omdat je ouders moeten tekenen dat ze toestemming geven voor het reizen.

Ik kom al jaren in Tenerife en weet daar de weg dus me ouders willen graag dat ik daar heen gaat.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten