Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-07-2013, 10:25
Studentjeeee
Studentjeeee is offline
Ik heb een vraagje.... Ik studeer nu in Amsterdam. In afwachting van mijn propedeuse wilde ik lid worden van een vereniging. P is nu binnen, maar nu de vereniging nog.

Na wat rondsnuffelen ben ik tot de conclusie gekomen dat ik U.S.R Triton (Utrecht) het leukste vind. Waarom Utrecht.. Ik ben hier onlangs naar verhuist om te gaan samenwonen met mijn vriend. Helemaal gezellig. -- nu wil ik graag weten of het mogelijk is om als Universitaire student uit Amsterdam en wonend ik Utrecht (stad) lid te worden in Utrecht. Weet iemand van jullie of dit mogelijk is??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-07-2013, 11:02
Pluis
Pluis is offline
Wellicht overbodig, maar je weet dat Triton een roeivereniging is he? Verder lijkt het me dat de eis is dat je student bent, niet dat je een utrechtse student bent. Ik zou er gewoon eens gaan kijken en het vragen.
Oh en Kristaco naamzoek want die coacht bij Triton dus die zal het ook wel weten.
Oud 17-07-2013, 12:04
Studentjeeee
Studentjeeee is offline
Klopt, roeien en een beetje studentikoos doen lijkt me wel wat. Dankje voor de tip, heb meteen een mailtje gestuurd.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2013, 12:55
Verwijderd
Ik vind samenwonen nou niet bepaald studentikoos.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2013, 17:19
Verwijderd
Citaat:
Ik vind samenwonen nou niet bepaald studentikoos.
Hangt van je referentiekader af denk ik. https://www.google.com/search?q=byu+...hrome&ie=UTF-8
Met citaat reageren
Oud 17-07-2013, 17:26
Ieke
Ieke is offline
Meestal is dat geen probleem, de eis is over het algemeen dat je student bent, verder niet.
Oud 18-07-2013, 13:26
Verwijderd
Niet om het een of ander, het is echt niet praktisch om lid te worden in Utrecht als je in Amsterdam woont. Ik roei in Leiden, wij hebben ook Amsterdamse studenten die lid zijn en het is gewoon niet handig. Ze moeten heen en weer voor trainingen, voor feesten moet je slaapplekken regelen of lang in de trein zitten terug naar huis, dat soort grapjes. Dan zal ik nog niet eens iets zeggen over vroege trainingen . Je zit een half uur in de trein, maar dan ben je er nog niet... Je moet ook nog naar de vereniging zelf.

Voor mijn gevoel is het veel geld verspilling (trainingen zijn zowel doordeweeks als in het weekend, wedstrijden zijn altijd weekenden) en het kost je dus geld om op en neer te gaan. Je wil waarschijnlijk daar ook nog een fiets, anders komt de bus er nog bij.

Bedenk ook dat het niet ongewoon is dat NS bijvoorbeeld storingen heeft. Lastig voor jezelf, maar je dupeert je hele ploeg ermee die je gaat krijgen voor trainingen.

Dat allemaal helemaal terzijde: Ben je er überhaupt al eens geweest? Een website kan nog zo leuk lijken, maar je moet toch even langs gaan om de sfeer te proeven
Met citaat reageren
Oud 18-07-2013, 13:29
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Niet om het een of ander, het is echt niet praktisch om lid te worden in Utrecht als je in Amsterdam woont. Ik roei in Leiden, wij hebben ook Amsterdamse studenten die lid zijn en het is gewoon niet handig. Ze moeten heen en weer voor trainingen, voor feesten moet je slaapplekken regelen of lang in de trein zitten terug naar huis, dat soort grapjes. Dan zal ik nog niet eens iets zeggen over vroege trainingen . Je zit een half uur in de trein, maar dan ben je er nog niet... Je moet ook nog naar de vereniging zelf.

Voor mijn gevoel is het veel geld verspilling (trainingen zijn zowel doordeweeks als in het weekend, wedstrijden zijn altijd weekenden) en het kost je dus geld om op en neer te gaan. Je wil waarschijnlijk daar ook nog een fiets, anders komt de bus er nog bij.

Bedenk ook dat het niet ongewoon is dat NS bijvoorbeeld storingen heeft. Lastig voor jezelf, maar je dupeert je hele ploeg ermee die je gaat krijgen voor trainingen.

Dat allemaal helemaal terzijde: Ben je er überhaupt al eens geweest? Een website kan nog zo leuk lijken, maar je moet toch even langs gaan om de sfeer te proeven
Je moet iets beter lezen, ze woont juist in utrecht. ze moet heen en weer reizen voor haar studie
Oud 18-07-2013, 13:31
Verwijderd
Oh grapje. Geldt overigens nog steeds. Ik heb afgelopen maanden een jongen gecoacht met co-schappen in Amsterdam. Zelfde problemen praktisch gezien voor doordeweeks. Hij miste vaak trainingen door storingen met de trein, dan kon hij niet op tijd komen omdat de trein niet reed en kon er dus niet getraind worden. Dat is gewoon heel erg naar. Dus dan moet je er alsnog wel goed over nadenken of je echt bij een roeivereniging wil waar gewoon echt harde afspraken staan. Een uurtje later komen bij je groep vrienden kan iets makkelijker dan bij een training

Ik vond het in ieder geval gewoon ontiegelijk onpraktisch en vervelend, en ik was zeker niet de enige
Met citaat reageren
Oud 18-07-2013, 21:42
Studentjeeee
Studentjeeee is offline
Citaat:
Oh grapje. Geldt overigens nog steeds. Ik heb afgelopen maanden een jongen gecoacht met co-schappen in Amsterdam. Zelfde problemen praktisch gezien voor doordeweeks. Hij miste vaak trainingen door storingen met de trein, dan kon hij niet op tijd komen omdat de trein niet reed en kon er dus niet getraind worden. Dat is gewoon heel erg naar. Dus dan moet je er alsnog wel goed over nadenken of je echt bij een roeivereniging wil waar gewoon echt harde afspraken staan. Een uurtje later komen bij je groep vrienden kan iets makkelijker dan bij een training

Ik vond het in ieder geval gewoon ontiegelijk onpraktisch en vervelend, en ik was zeker niet de enige
Als ik ver zou moeten reizen was het inderdaad niet handig geweest. Maar de vereniging is ongeveer 10 met de fiets vanaf mijn huis dus denk dat dat geen problemen zal geven! Wel bedankt voor het meedenken trouwens.

Heb ondertussen al contact gehad en het vormt geen probleem. Zoals iedereen hierboven al zei het is een vereiste dat je studeert. Wel bedankt voor de reacties allemaal!!
Met citaat reageren
Oud 18-07-2013, 22:44
Verwijderd
Citaat:

Dus als je niet woont en studeert in dezelfde stad kun je geen leven hebben? Dat het bij jou niet werkte lag aan de instelling van de betreffende persoon.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2013, 11:36
Ieke
Ieke is offline
Daarnaast, de uren van iemand die Co-schappen loopt zijn vaak ook erg lang, dus daar zal ook een deel van het probleem liggen.
Oud 20-07-2013, 19:07
Verwijderd
Nee, want hij was wel gewoon klaar op het moment dat hij klaar moest zijn. Lag gewoon aan de ns .

En lusi, je kan prima een leven hebben en lid zijn, maar strakke trainingsschema's gaat het gewoon niet worden. Het is heel vervelend om een half uur te moeten wachten met z'n 5-en op 1 omdat er een trein niet rijdt. Daardoor ook je training te moeten inkorten. En om als die ene je te moeten haasten.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2013, 19:34
Verwijderd
Wat een flauwekul, ik heb nogal wat ervaring met teamsport op enigszins serieus niveau en als je de sport ook enigszins serieus neemt, dan zorg je dat je op tijd bent. Dat betekent onder andere dat je sowieso niet plant om 5 minuten voor de training aan te komen, maar minimaal een half uur of langer. Sowieso is het vaak een (terechte) verplichting om enige tijd voor aanvang training al aanwezig te zijn.

Ik heb in Maastricht samengespeeld met iemand die in Amsterdam studeerde en letterlijk nooit te laat was. ook voor de doordeweekse trainingen niet. go figure.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten