Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2013, 23:09
Romo_87
Romo_87 is offline
Dag allemaal,

Ik zie sinds een maand een leuke meid (zij wordt 21 jaar, ik ben 26 jaar). Zij woont sinds een half jaar in Nederland.
Ze komt uit de Baltische Staten. Ik heb haar via Lexa ontmoet.

We kunnen het zeer, zeer goed met elkaar vinden. Ik heb een jaar terug een lange relatie (6 jaar) gehad en ik dacht eerlijk gezegd niet dat ik zo snel, iemand weer zou ontmoeten.

Ze spreekt op het moment alleen maar Engels, maar ze wil graag Nederlands leren en hier studeren / werken / wonen.

Ze werkt nu wel maar kan alleen dingen doen waar ze geen Nederlands voor hoeft te praten zoals in groentekassen werken. Ze is dat werk zat en zou graag in de schoonmaak willen werken.

Ik heb nu 4 dates met haar gehad. De 1e date zeiden we al gedag met een zoen op de mond. En de 2e date in de bios, erg gezellig, ik pakte haar hand, beetje zoenen, men kent het wel.

Op slag verliefd zou je kunnen zeggen. Iets wat bij mij niet vaak voorkomt.
De 3e date was erg gezellig. Dat was bij mij thuis. Ik had voor haar gekookt, we hebben film gekeken en ze is daarna blijven slapen en ook hebben we seks gehad. En de volgende dag hebben we uren in bed gelegen, gepraat en gewoon beetje gek gedaan. Het was super.

Het gevoel als ik bij haar ben, is onbeschrijfelijk. Ik denk dat verliefd zijn gewoon zo voelt.
De vlindertjes in m'n buik en dergelijke, dat heb ik allemaal en zij ook zegt ze.
We missen elkaar al, als we elkaar een paar dagen niet zien. We Whatsappen veel.
En we laten beide aan elkaar weten dat we elkaar graag willen zien en doen moeite om af te spreken.

Het volgende:
Ze is volgende maand jarig en wil graag naar huis om haar verjaardag te vieren. Maar ze wil daar een paar weken blijven. En dan weer terugkomen naar Nederland.

Nu Whatsappt ze dat ze het niet meer goed weet allemaal, en dat ze af en toe stress heeft van het werken hier in Nederland. Ze wil aan de ene kant terug naar huis voor haar verjaardag maar ze wil mij niet kwijtraken. Ze wil in principe werk vinden voor als ze terug komt na haar verjaardag, maar ze weet dus niet zo goed of ze dit nog allemaal wel wil.

Wij zien wel een toekomst met elkaar samen, maar hoe (en is dit wel mogelijk)?
Ik hoor graag jullie mening?
Is een maand te kort om te oordelen? Wat als ze volgende maand terug gaat naar huis, en ik straks spijt heb, dat ik het nooit geprobeerd heb?

Of is dit een onmogelijke liefde...?

Laatst gewijzigd op 04-06-2013 om 23:26.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-06-2013, 23:19
Verwijderd
Dat weten wij toch niet. Probeer het gewoon. Groetjes.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2013, 07:05
OVAP
OVAP is offline
Onmogelijke liefdes bestaan (bijna) niet en als je er geen gokje op waagt dan heb je zelf een onmogelijke liefde gecreëerd
Met citaat reageren
Oud 05-06-2013, 09:29
Romo_87
Romo_87 is offline
Citaat:
Onmogelijke liefdes bestaan (bijna) niet en als je er geen gokje op waagt dan heb je zelf een onmogelijke liefde gecreëerd
Daar zit natuurlijk wat in. Maar wat zouden jullie doen?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2013, 11:19
Verwijderd
Ik snap het probleem eigenlijk nauwelijks. Wat verwacht je precies, wat zijn de opties/mogelijkheden? Het is vooral voor haar een keuze, toch? Ik zie niet in waarom jij nu wel of niet een keuze moet maken, wel of niet iets moet doen. Laat merken dat je haar erg leuk vindt en dat je haar zou missen als ze weggaat. Meer kun en moet je niet doen, het ligt vooral bij haar.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2013, 11:58
arPos
arPos is offline
Citaat:
Daar zit natuurlijk wat in. Maar wat zouden jullie doen?
haar steunen met het bezoek aan thuis, dat zal haar goed doen en minder gestrest maken, waarna ze vast wel wil doorzetten, dat ze jou dan in Nederland heeft om naar uit te kijken helpt dan toch alleen maar?

Contact houden is tegenwoordig ook makkelijk.
Oud 05-06-2013, 14:04
Romo_87
Romo_87 is offline
Citaat:
Ik snap het probleem eigenlijk nauwelijks. Wat verwacht je precies, wat zijn de opties/mogelijkheden? Het is vooral voor haar een keuze, toch? Ik zie niet in waarom jij nu wel of niet een keuze moet maken, wel of niet iets moet doen. Laat merken dat je haar erg leuk vindt en dat je haar zou missen als ze weggaat. Meer kun en moet je niet doen, het ligt vooral bij haar.
Ja daar heb je denk ik wel gelijk in, meer kan ik waarschijnlijk ook niet doen.

Citaat:
haar steunen met het bezoek aan thuis, dat zal haar goed doen en minder gestrest maken, waarna ze vast wel wil doorzetten, dat ze jou dan in Nederland heeft om naar uit te kijken helpt dan toch alleen maar?

Contact houden is tegenwoordig ook makkelijk.
Klopt, het is allemaal gewoon nieuw voor mij, dus vind het lastig om ermee om te gaan. Bedankt voor de tip.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2013, 19:28
OVAP
OVAP is offline
Succes in ieder geval! Lijkt me een lastige beslissing voor jou maar ook voor haar
Met citaat reageren
Oud 05-06-2013, 20:27
Aitor
Aitor is offline
nou... ik geef je twee voorbeelden. een hele goeie vriend van mij die naar amerika is verhuist jaar geleden, is nu voor 6 weken weer in nederland op vakantie. in amerika heeft hij een vriendin zitten. een paar weken zonder dat je je vriendin ziet is ook lastig maar dat maakt het niet gelijk een onmogelijke liefde. jullie moeten contact blijven houden(spreekt voor zich). maar niet alleen via whatsapp, maar ook bijv. cammen via skype, facebook, msn etc. dan verloopt alles prima.

nog een voorbeeld, zijn myn ouders(ja ik ben ook maar 15 jaar).
mijn moeder kreeg pas iets met me vader toen ze nog in spanje woonde. toen destijds was er nog nieteens social media en moest alles via brieven en telefoneren. inmiddels wonen ze nu beide in nederland(logisch). ja ik snap het als je dit een heel dom voorbeeld vind, maar t zegt wel dat je je niet al te druk moet maken over of het wel goed gaat, want zoals jij jullie relatie beschrijft dat jullie al op de derde date naar bed zijn geweest, dan moeten jullie het wel supergoed met elkaar vinden en als het goed is gaat dat dan niet kapot en valt het nog wel mee. voor je het weet zijn die paar weken afgelopen. try to relax. succes
Met citaat reageren
Oud 06-06-2013, 08:04
hookee
hookee is offline
Een derde voorbeeld; een vriendin is erg gehecht aan haar familie, wil voor haar liefde wel naar Nederland maar vergeet dat heimwee en het schaarse contact met familie haar kapot kan maken. Na jaren haar draai niet in Nederland te kunnen vinden wordt ze depressief en voelt ze zich gedwongen alsnog terug te keren.

Jouw situatie; "even terug om haar verjaardag (met familie) te vieren" (zozo..) klinkt als een vrouwexemplaar dat erg gehecht is aan haar familie en dat is buiten Nederland vaak een veel sterkere drang dan dat we ons kunnen voorstellen.
Daarnaast zegt "af en toe stress hebben van het werken in Nederland" misschien ook iets over haar wil en kracht (is ze lui? / sportief?)
Met citaat reageren
Oud 06-06-2013, 08:16
Verwijderd
Citaat:
Een derde voorbeeld; een vriendin is erg gehecht aan haar familie, wil voor haar liefde wel naar Nederland maar vergeet dat heimwee en het schaarse contact met familie haar kapot kan maken. Na jaren haar draai niet in Nederland te kunnen vinden wordt ze depressief en voelt ze zich gedwongen alsnog terug te keren.

Jouw situatie; "even terug om haar verjaardag (met familie) te vieren" (zozo..) klinkt als een vrouwexemplaar dat erg gehecht is aan haar familie en dat is buiten Nederland vaak een veel sterkere drang dan dat we ons kunnen voorstellen.
Daarnaast zegt "af en toe stress hebben van het werken in Nederland" misschien ook iets over haar wil en kracht (is ze lui? / sportief?)
Gek he, dat het zwaar is je familie te missen, als je je leven vollédig omgooit. Gek hè, dat het zwaar is je dagen door te brengen waarin je alleen kan communiceren in een taal die voor beide niet de moedertaal is. Ga jij maar vissen of ze lui of labiel is.

Ik snap haar prima. En de keuze ligt vooral bij haar. Alleen als jij nu al zou weten dat het niks wordt, heb je nog enige invloed. Je kunt alleen afwachten, óf de relatie een kickstart geven door een week die kant op te gaan.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2013, 08:38
Romo_87
Romo_87 is offline
Citaat:
nou... ik geef je twee voorbeelden. een hele goeie vriend van mij die naar amerika is verhuist jaar geleden, is nu voor 6 weken weer in nederland op vakantie. in amerika heeft hij een vriendin zitten. een paar weken zonder dat je je vriendin ziet is ook lastig maar dat maakt het niet gelijk een onmogelijke liefde. jullie moeten contact blijven houden(spreekt voor zich). maar niet alleen via whatsapp, maar ook bijv. cammen via skype, facebook, msn etc. dan verloopt alles prima.

nog een voorbeeld, zijn myn ouders(ja ik ben ook maar 15 jaar).
mijn moeder kreeg pas iets met me vader toen ze nog in spanje woonde. toen destijds was er nog nieteens social media en moest alles via brieven en telefoneren. inmiddels wonen ze nu beide in nederland(logisch). ja ik snap het als je dit een heel dom voorbeeld vind, maar t zegt wel dat je je niet al te druk moet maken over of het wel goed gaat, want zoals jij jullie relatie beschrijft dat jullie al op de derde date naar bed zijn geweest, dan moeten jullie het wel supergoed met elkaar vinden en als het goed is gaat dat dan niet kapot en valt het nog wel mee. voor je het weet zijn die paar weken afgelopen. try to relax. succes
Ja ik denk dat contact via Social Media en Skype bijvoorbeeld geen slecht idee is .

Ja aan de ene kant wil ze terug gaan en aan de andere kant niet. Omdat ze mij niet wilt kwijtraken. Ik wil haar laten weten dat ze gewoon naar huis kan zonder dat dat gebeurd.

Citaat:

Klopt ja, daar denk ik ook aan. En met dat laatste bedoel ik sportief. Ze werkt lange dagen op het moment. Het is ook echt een harde werker.

Citaat:
Gek he, dat het zwaar is je familie te missen, als je je leven vollédig omgooit. Gek hè, dat het zwaar is je dagen door te brengen waarin je alleen kan communiceren in een taal die voor beide niet de moedertaal is. Ga jij maar vissen of ze lui of labiel is.

Ik snap haar prima. En de keuze ligt vooral bij haar. Alleen als jij nu al zou weten dat het niks wordt, heb je nog enige invloed. Je kunt alleen afwachten, óf de relatie een kickstart geven door een week die kant op te gaan.
Ja dat is ook mijn idee, om een week die kant op te gaan.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2013, 10:03
igfy
igfy is offline
Het is niet makkelijk om naar een land te verhuizen waarvan je de taal niet spreekt. Kon ze in haar eigen land ander werk doen dan schoonmaak/kassen? Misschien werkt ze dan hier wel heel erg onder haar niveau, en ik kan me voorstellen dat je daar niet blij van wordt.

Als jullie elkaar echt leuk vinden, dan weten jullie vast wel een manier te vinden om het te laten werken, desnoods met een lat-relatie waarbij je communiceert via skype en elkaar af en toe een week op zoekt. Op de lange termijn is dit misschien niet handig, maar als het goe loopt tussen jullie dan komt daar vast ook wel een oplossing voor.
Oud 06-06-2013, 10:18
Romo_87
Romo_87 is offline
Citaat:
Het is niet makkelijk om naar een land te verhuizen waarvan je de taal niet spreekt. Kon ze in haar eigen land ander werk doen dan schoonmaak/kassen? Misschien werkt ze dan hier wel heel erg onder haar niveau, en ik kan me voorstellen dat je daar niet blij van wordt.

Als jullie elkaar echt leuk vinden, dan weten jullie vast wel een manier te vinden om het te laten werken, desnoods met een lat-relatie waarbij je communiceert via skype en elkaar af en toe een week op zoekt. Op de lange termijn is dit misschien niet handig, maar als het goe loopt tussen jullie dan komt daar vast ook wel een oplossing voor.
Nee de reden waarom ze eigenlijk naar Nederland is gekomen is voor werk. Er is totaal geen werk te vinden in haar land. En toen heeft ze ook besloten om hier iemand te vinden en evt. zich hier te vestigen.

Ja, precies dat was ook mijn idee. Nee, dat zie ik dan wel. En financieel is het verder ook geen probleem.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2013, 14:26
hookee
hookee is offline
Citaat:
Nee de reden waarom ze eigenlijk naar Nederland is gekomen is voor werk. Er is totaal geen werk te vinden in haar land. En toen heeft ze ook besloten om hier iemand te vinden en evt. zich hier te vestigen.
Ehm.. en jij bent de uitverkorene? Niets persoonlijks maar de reden; werk en "iemand erbij" (voor een slaapgelegenheid?) vind ik nou niet echt een goeie.

En Lusi, nee natuurlijk is dat niet gek, ik toon alleen even de situatie, voor het geval het de TS even ontschoten was.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2013, 00:43
Romo_87
Romo_87 is offline
Voor mij een verrassende wending:

Maar ze zei vandaag dat ze wat belangrijks met me wilde bespreken.
Ze zei, dat ze mij geen pijn wil doen, dat ze mij erg leuk vind en zo en 'goed', maar dat ik op zoek moet gaan naar een 'beter meisje'.
Dat ze teveel denkt aan 'ons'.

Ik gevraagd wat ik verkeerd heb gedaan en ik doe alles perfect (precies dat woord gebruikte ze).

Sorry het is moeilijk om dit wat uitgebreider uit te leggen omdat je toch in het Engels met elkaar praat.

Dus ja ik zei wat wil je dan? Ik krijg geen reactie, en ik zeg dat ze me zo wel pijn doet en dat ik graag wil weten waar ik aan toe ben. Geen reactie ze zegt alleen dat ik niet verdrietig moet zijn.
En dat we maar beter niet meer kunnen afspreken. Maar ze me wel heel leuk vindt en me mist....

Dus ja ik heb haar toen geappt dat ik haar eigenlijk wil zien om dit te bespreken, maar dat lijkt haar geen goed idee. Heb haar toen een paar uur niet meer gesproken.

En in een keer net voordat ze ging slapen stuurt ze 'Goodnight'.

Ik snap er helemaal niks meer van....
Met citaat reageren
Oud 07-06-2013, 06:02
hookee
hookee is offline
Lijkt me duidelijk; je bent gedumpt, op een zachte manier. Ze vindt je wel leuk, maar ziet een relatie niet zitten (om wat voor reden dan ook).
Met citaat reageren
Oud 07-06-2013, 06:28
Verwijderd
Wat snap je dan niet? de keuze was aan haar en ze heeft 'm gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2013, 10:07
Verwijderd
Nou, op zoek naar de volgende dus. Jammer, balen, vergeten die hap.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2013, 13:39
feniks
feniks is offline
Och, genoeg poolse bruidjes op de markt die minder moeilijk doen...
Met citaat reageren
Oud 08-06-2013, 07:36
Romo_87
Romo_87 is offline
Citaat:
Wat snap je dan niet? de keuze was aan haar en ze heeft 'm gemaakt.
Omdat ze tegenstrijdige info geeft. Ik doe alles goed in haar ogen, maar we kunnen dus niet samen zijn.

Als ze nou zei dat ik een lul was of zo prima, dan kan ik makkelijker verder.

Citaat:
Lijkt me duidelijk; je bent gedumpt, op een zachte manier. Ze vindt je wel leuk, maar ziet een relatie niet zitten (om wat voor reden dan ook).
Klopt ja... ik heb haar gisteren de hele dag niet gesmst of geappt.... 's avonds laat vraagt ze hoe het is met me... weet je wat wil je dan..

Dus ik 's nachts gestuurd dat ze me pijn doet op deze manier, dat ik wil weten wat ze wil omdat ik zo gewoon gek wordt.

Dus ze smst ineens vanochtend (vrij vertaald):

"Ik begrijp je ook.... maar we kunnen niet samenzijn, ik heb de tijd van mijn leven met jou, schat ik heb tijd nodig, ik weet het echt niet meer, ik wil je niet pijn doen."

.........
Met citaat reageren
Oud 08-06-2013, 09:03
hookee
hookee is offline
Vraag haar, als ze echt niet verder met je wil, geen contact meer met je op te nemen, maar dan ook helemaal niets meer.
Niet voor niets zegt ze dat je op zoek moet naar een ander, want.. een ander houdt jouw gedachten bij haar vandaan.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2013, 10:19
Verwijderd
Wat een kakadvies. Heb je de topic wel gelezen?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2013, 15:53
Verwijderd
Citaat:
Omdat ze tegenstrijdige info geeft. Ik doe alles goed in haar ogen, maar we kunnen dus niet samen zijn.

Als ze nou zei dat ik een lul was of zo prima, dan kan ik makkelijker verder.

Klopt ja... ik heb haar gisteren de hele dag niet gesmst of geappt.... 's avonds laat vraagt ze hoe het is met me... weet je wat wil je dan..

Dus ik 's nachts gestuurd dat ze me pijn doet op deze manier, dat ik wil weten wat ze wil omdat ik zo gewoon gek wordt.

Dus ze smst ineens vanochtend (vrij vertaald):

"Ik begrijp je ook.... maar we kunnen niet samenzijn, ik heb de tijd van mijn leven met jou, schat ik heb tijd nodig, ik weet het echt niet meer, ik wil je niet pijn doen."

.........
Besef je wel dat relaties of de aanzet daartoe ook kunnen mislukken zonder dat iemand iets fout heeft gedaan? Het is niet tegenstrijdig, jij gaat uit van verkeerde principes. En vraag haar, nu ze haar keuze heeft gemaakt, ook afstand te houden.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2013, 12:41
Romo_87
Romo_87 is offline
Citaat:
Besef je wel dat relaties of de aanzet daartoe ook kunnen mislukken zonder dat iemand iets fout heeft gedaan? Het is niet tegenstrijdig, jij gaat uit van verkeerde principes. En vraag haar, nu ze haar keuze heeft gemaakt, ook afstand te houden.
Zo had ik het eigenlijk niet eens bekeken.

Vannacht belde ze me... of ik naar haar kon komen.... ze ligt nu naast me.
We gaan vanmiddag maar even alles bespreken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-06-2013, 06:48
Romo_87
Romo_87 is offline
Ze heeft me gisterennacht 4 keer gebeld gewhatsappt/gesmst na een paar dagen stilte. Omdat ik het eigenlijk ook niet meer zo goed wist. En toen we elkaar weer zagen na maar 'een paar weken' elkaar niet gezien te hebben, leek wel een eeuwigheid zei ze, en zo voelde het voor mij ook.

Aankomend weekend gaat ze weer terug naar huis. En ze zei we kijken wel hoe het gaat. Ze wil me niet kwijt, maar aan de andere kant wil even aan de stress ontsnappen van het leven hier zegt ze. En ook wil ze haar verjaardag vieren met haar familie. Ze zou het leuk vinden als ik daar ook bij zou kunnen zijn.

Mijn vraag is nog eigenlijk, want moet ik aan haar laten weten ? Ik wil haar laten weten dat ik het echt @#@&^$@ vindt dat ze weggaat. Maar toch aan de andere kant begrijp ik dat ze naar huis gaat.

Maar ja dat betekent niet dat ik het leuk hoef te vinden... toch ?
Met citaat reageren
Oud 10-06-2013, 10:35
igfy
igfy is offline
Het is voor ons natuurlijk heel moeilijk om te achterhalen wat ze precies bedoelt, omdat we er zelf niet bij zijn. Ik denk dat je inderdaad moet voldoen aan haar wensen en "wel zien hoe het gaat". Ze geeft aan de ruimte te willen omdat ze nog niet zeker is over jullie (om wat voor reden dan ook) en ik denk dat je haar die ruimte dus moet geven. Probeer haar niet teveel te pushen door haar te vertellen dat je wilt dat jullie samen oud gaan worden en dat soort dingen, want daar is ze op dit moment duidelijk nog niet aan toe. Vertel haar gewoon dat je haar zal missen, maar leg er verder niet teveel nadruk op, want dat schrikt in dit stadium denk ik alleen maar af.
Oud 10-06-2013, 13:58
Romo_87
Romo_87 is offline
Citaat:
Het is voor ons natuurlijk heel moeilijk om te achterhalen wat ze precies bedoelt, omdat we er zelf niet bij zijn. Ik denk dat je inderdaad moet voldoen aan haar wensen en "wel zien hoe het gaat". Ze geeft aan de ruimte te willen omdat ze nog niet zeker is over jullie (om wat voor reden dan ook) en ik denk dat je haar die ruimte dus moet geven. Probeer haar niet teveel te pushen door haar te vertellen dat je wilt dat jullie samen oud gaan worden en dat soort dingen, want daar is ze op dit moment duidelijk nog niet aan toe. Vertel haar gewoon dat je haar zal missen, maar leg er verder niet teveel nadruk op, want dat schrikt in dit stadium denk ik alleen maar af.
Dat lijkt me ook een goed idee.
Ik heb haar gewhatsappt dat ik, voordat ze weggaat, in ieder geval afscheid wil nemen en dat ik haar zal missen.
En zij gaf aan mij ook te missen en afscheid te willen nemen. En dat ze eigenlijk niet weg wil, maar i.v.m. haar verjaardag, familie en de stress hier even rust nodig heeft.

Ik zie haar dan met haar verjaardag volgende maand. Ik vlieg dan naar haar. En dan zie we wel hoe het gaat.

Overigens moet ik erbij zeggen dat ik wel van uitdagingen houdt en dat is misschien waarom me dit ook zo trekt.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2013, 09:44
Romo_87
Romo_87 is offline
Weet het nu ook niet meer. Afgelopen zaterdag was super. Dat vond zij ook. En ze mist ze en gaat me missen zegt ze.

Maar ze smst of whatsappt veel minder dan eerst. Of ze reageert bijna niet meer. Maar als we elkaar zien dan is het alsof we nooit meer bijelkaar weg willen.

Ik heb het idee dat ze gewoon niet meer weet. Want ze zegt wel elke keer dat ze veel over ons nadenkt.

Moet ik haar misschien gewoon even een paar dagen met rust laten? Het was namelijk aankomend weekend dat ze weg zou gaan maar dat is nu de 30ste van deze maand geworden, i.v.m. haar werk.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2013, 09:49
Verwijderd
Je maakt jezelf gek. Even geen contact meer, dan kan zij uitzoeken wat ze wil en heb jij rust. Op deze manier werkt sowieso niet.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2013, 09:51
Romo_87
Romo_87 is offline
Ik maak mezelf echt gek... bedankt voor je antwoord. Misschien maar even beter zo.
Maar hoe kan ik dat het beste doen? Ik heb mijn mobiele data maar uitgezet. Zodat ik ook even geen whatsappjes ontvang en zij ook niet kan zien dat ik online ben geweest. Dus voorlopig even maar SMS en bellen.

Moet ik op een reactie van haar wachten of zal ik zelf over een paar dagen contact met haar opnemen?
Met citaat reageren
Oud 11-06-2013, 10:23
feniks
feniks is offline
Gewoon NIET.
Laten gaan. Als iemand zo moeilijk doet, moet ze dat lekker doen, maar ik neem aan dat ook jij wel wat beters te doen hebt, dan achter een kansloze missie aan te gaan...
Met citaat reageren
Oud 11-06-2013, 10:26
Romo_87
Romo_87 is offline
Citaat:
Gewoon NIET.
Laten gaan. Als iemand zo moeilijk doet, moet ze dat lekker doen, maar ik neem aan dat ook jij wel wat beters te doen hebt, dan achter een kansloze missie aan te gaan...
Heb je wel gelijk in maar mijn gevoel zegt wat anders.

Ik laat haar maar even.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2013, 14:52
Elin3
Elin3 is offline
Laat haar inderdaad eventjes. Op haar verjaardag zelf kan je natuurlijk gewoon bellen om haar te feliciteren, maar verder contact minderen zou geen gek idee zijn. Zij weet nog niet wat ze wil en daarmee geef je haar ook tijd om rustig na denken.
Oud 11-06-2013, 15:03
Romo_87
Romo_87 is offline
Citaat:
Laat haar inderdaad eventjes. Op haar verjaardag zelf kan je natuurlijk gewoon bellen om haar te feliciteren, maar verder contact minderen zou geen gek idee zijn. Zij weet nog niet wat ze wil en daarmee geef je haar ook tijd om rustig na denken.
Bedankt voor je uitleg. En dat is inderdaad ook een goed idee . Ze geeft al aan continu aan 'ons' te denken. Als ik haar de hele tijd berichtjes stuur dan word het haar misschien allemaal teveel.

Ik heb de komende dagen ook wat activiteiten gepland staan dus dat houdt mij ook bezig.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2013, 07:43
Romo_87
Romo_87 is offline
Ok gisteren een hele dag haar met rust gelaten, en nu vraagt ze aan mij vanochtend hoe het met me gaat? Moet ik daar dan direct op antwoorden ?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2013, 07:48
Elin3
Elin3 is offline
Daar kan je gerust op reageren denk ik. Zij zoekt contact, het zou lomp zijn daar niet op te reageren. Stuur hoe het gaat en wens haar een fijne dag, dan blijven jullie ook niet heel lang heen en weer sturen...
Oud 12-06-2013, 07:54
Romo_87
Romo_87 is offline
Zit toch te twijfelen of ik wel een bericht moet sturen. Kan ik niet beter tot vanavond wachten? Als ik nu reageer lijkt het wel alsof ik op haar berichtje zit te wachten (wat ook wel zo is..)

Of zeg ik nu iets stoms?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2013, 10:07
Verwijderd
Ja, je zegt iets stoms. Als je met dat soort gedachten en tactieken gaat werken, is het einde zoek. Je bent wederom jezelf gek aan het maken. Als je iets terug wilt sturen, stuur je iets terug.

Ze zal haar mening over jou echt niet baseren op hoe snel je antwoord stuurt. En, theoretisch, stel dat ze dat wel doet, dan moet je haar sowieso laten liggen, wat een onzin
Met citaat reageren
Oud 12-06-2013, 10:10
Romo_87
Romo_87 is offline
Citaat:
Ja, je zegt iets stoms. Als je met dat soort gedachten en tactieken gaat werken, is het einde zoek. Je bent wederom jezelf gek aan het maken. Als je iets terug wilt sturen, stuur je iets terug.

Ze zal haar mening over jou echt niet baseren op hoe snel je antwoord stuurt. En, theoretisch, stel dat ze dat wel doet, dan moet je haar sowieso laten liggen, wat een onzin
Logisch antwoord. Dank je
Met citaat reageren
Oud 12-06-2013, 10:20
Romo_87
Romo_87 is offline
Heb maar gestuurd dat het goed gaat en hoe het met haar gaat en haar een fijne dag gewenst. Beetje oppervlakkig voor mijn doen maar goed.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2013, 00:00
Romo_87
Romo_87 is offline
Afgelopen donderdag stuurde ze een berichtje en toen hebben we gewoon (net zoals in het begin) het over van alles gehad. Was lekker om over van alles te praten. En toen als laatst zei ze dat ze me leuk vind en dat ze echt wat met me wil, maar dat ze even wat rust nodig heeft.

Exact deze woorden. Dus toen heb ik haar gewoon met rust gelaten.

En nu net 10 min. geleden (na een paar dagen geen contact) stuurt ze een berichtje met: "Goodnight Sweetie." en een smiley met een hartje.
Heb haar welterusten gewenst en meer niet.

Denk dat ik haar verder gewoon nog steeds met rust laat. Deze week genoeg te doen dus ik zie dan wel hoe het loopt . Maar ja ik denk wel vaak aan haar.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2013, 23:05
Romo_87
Romo_87 is offline
Hele aparte wending vandaag.

Ik kreeg een berichtje van haar of alles goed met me ging en of ik haar vergeten was omdat ik haar niet meer appte.
Dus ik zeg nee natuurlijk niet maar ik dacht dat je tijd wilde dus daarom.

Dus dat is verder goed, maar toen belde ze me ineens dat ze te horen heeft gekregen dat ze op straat staat, omdat ze niet langer wilde blijven. Maar haar contract liep tot het einde van de maand. Maar dat schijnt de werkwijze te zijn bij die hut. Ze werkt ook lange dagen van 5 uur 's ochtends tot 9 uur 's avonds. Vind ik niet normaal. Ik heb ook een beetje woorden gehad met die coördinator van haar maar ja goed.

Dus ik zei dat ze evt. wel bij mij kan blijven. En toen zei ze dat ze 'geen hulp aan mij kon vragen'.
Dus toen zei ik denk er even over na en dan hoor ik het wel. Probeer maar eerst om bij vrienden te blijven.

Dus een paar uur geleden berichtje dat ze mijn hulp toch wel graag wil, maar dat ze wil laten weten dat ze mij niet het gevoel wil geven dat ze mij gebruikt. Dus ik zeg dat is verder goed, ten slotte bood ik het zelf aan.

Ik vind het hartstikke leuk dat ze komt natuurlijk voor een paar dagen. En dan regelt ze haar zaakjes om naar huis te gaan. En ik heb er verder een goed gevoel bij. Maar wat denken jullie?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2013, 07:11
hookee
hookee is offline
Citaat:
Maar wat denken jullie?
Je kan over elke beslissing wel onze mening vragen maar er komt een tijd dat je op je eigen benen moet staan jongen...

Ze is ontslagen en daarom heeft ze nu geen geen plek om te slapen? Sliep ze op haar werk dan? Werken van 5 to 9 lijkt me sterk en zelfs illegaal, tenzij ze dat zelf wilde om meer (zwart) geld te verdienen. Dolly Parton werkte maar van nine to five...
Ik wens jullie nog veel plezier de komende dagen.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2013, 10:00
Romo_87
Romo_87 is offline
Citaat:
Je kan over elke beslissing wel onze mening vragen maar er komt een tijd dat je op je eigen benen moet staan jongen...

Ze is ontslagen en daarom heeft ze nu geen geen plek om te slapen? Sliep ze op haar werk dan? Werken van 5 to 9 lijkt me sterk en zelfs illegaal, tenzij ze dat zelf wilde om meer (zwart) geld te verdienen. Dolly Parton werkte maar van nine to five...
Ik wens jullie nog veel plezier de komende dagen.
Ja daar heb je gelijk in.

Nee ze kreeg onderdak via haar werk. Dat dacht ik ook maar zij doet seizoenswerk geld dat dan ook?

Dank je.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2013, 08:04
igfy
igfy is offline
Nou ja, als ze hier geen werk heeft is er niet echt een reden voor haar om te blijven. Mochten jullie besluiten om samen verder te gaan, dan wordt het dus waarschijnlijk een lat-relatie. Dit is te doen voor een tijdje, maar ik heb bij vrienden en kennissen gemerkt dat zo'n relatie op den duur uitgaat als je niet het uitzicht hebt om dichter bij elkaar te gaan wonen.
Oud 19-06-2013, 09:41
Romo_87
Romo_87 is offline
Citaat:
Nou ja, als ze hier geen werk heeft is er niet echt een reden voor haar om te blijven. Mochten jullie besluiten om samen verder te gaan, dan wordt het dus waarschijnlijk een lat-relatie. Dit is te doen voor een tijdje, maar ik heb bij vrienden en kennissen gemerkt dat zo'n relatie op den duur uitgaat als je niet het uitzicht hebt om dichter bij elkaar te gaan wonen.
Klopt maar de planning is om weer werk te zoeken hier. Ze gaat in ieder geval terug voor haar verjaardag. Dus ja en ze wil hier wel graag wonen, we moeten maar kijken hoe het loopt denk ik.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2013, 21:40
igfy
igfy is offline
Dan hoop ik dat ze beter werk vindt dan dat ze nu had. Heeft ze iets van een opleiding afgemaakt in haar land, waar ze eventueel werk mee zou kunnen vinden?
Oud 21-06-2013, 07:14
Romo_87
Romo_87 is offline
Jep ze heeft een opleiding toerisme gedaan. Maar de vraag is of ze daarin hier zulk werk zal vinden.
Ze is in ieder geval weer terug naar huis (via de auto) dus ze is nu een aantal uren onderweg.
We hebben afscheid genomen en ze zei ik zie je snel weer.

Maar voorlopig is ze nog en route....

Ja ze heeft haar nummer gegeven van haar thuis en buitenlands nummer. En we houden contact met Skype.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2013, 02:39
Romo_87
Romo_87 is offline
Nu een maand verder kan ik vertellen dat het super gaat!!

Ik ben vorige week met haar verjaardag toch naar haar toegegaan voor een week. Heb gewoon in een hotel gezeten en er gelijk een vakantie van gemaakt. We hebben het echt super gehad.
Zij is daar nog gebleven i.v.m. familie en vrienden die ze nog even wil bezoeken.

En opeens deze week, nu ik weer terug ben ik NL, krijg ik allemaal liefdesverklaringen van haar en elke dag een wel een hartje gewhatsappt van er. Elke ochtend een berichtje, en dat ze samen met me wil zijn... . En dat ze zegt dat ik haar niet moet vergeten.. En dat ze zo snel mogelijk naar NL wil komen.

We zijn ook officieel vriend en vriendin, dus dat voelt goed .

Bedankt iedereen hier in ieder geval. We gaan zien wat de toekomst ons brengt!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten