Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2013, 16:42
laalala
laalala is offline
Hoi!
Ik ga deze zaterdag weer uit en daarbij ga ik een pilletje gebruiken.
Ik weet dat het gevoel dat je bij de 1e had nooit meer terugkomt omdat het dan nieuw is, maar wordt die tweede pil echt minder omdat er maar 8 weken tussen zit? Sommigen zeggen dat er minimaal 3 maanden moet tussen zitten, anderen zeggen weer 6 weken.

En maandag heb ik een examentoets scheikunde, dat is dus twee dagen later. Ik ga het waarschijnlijk toch wel gebruiken ook al is dat niet verstandig, maar wat kan ik doen om te zorgen dat die XTC-kater weggaat voor maandag?

Alvast bedankt!

Laatst gewijzigd op 04-04-2013 om 21:43.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-04-2013, 16:59
Verwijderd
3 maanden is een goede vuistregel. Niet teveel nemen, goed drinken, de volgende dag gewoon eten (drinkontbijt!) Maar zo vlak voor je tentamens is niet zo slim
Met citaat reageren
Oud 04-04-2013, 17:10
laalala
laalala is offline
Nee niet zo slim inderdaad. Maarja, het houdt mij niet tegen.
Nu hoop ik maar niet dat ik dat 'love-effect' kwijt ben al bij de 2e keer (aangezien ik maar 8 weken wacht). Je leest allemaal van die verhalen op internet dat het nooit meer kan terugkomen, nu hoop ik dat dat alleen zo is als je binnen een maand weer een pilletje neemt....en niet 8 weken.
Oud 04-04-2013, 17:23
Verwijderd
Nja zo goed als de eerste keer is het zelden weer

Het duurt gewoon even voordat die zooi weer is 'opgeladen'. En 3 maanden is de vuistregel daarin, maar goed het hangt natuurlijk ook weer af van hoeveel je de vorige keer hebt genomen en zo.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2013, 17:34
laalala
laalala is offline
1e keer dat ik gebruikte: ik was in de hemel. Mooiste dag van m'n leven haha. Was toen met carnaval. Oh, als ik eraan terugdenk....
Ik heb al van mensen gehoord dat je dat nooit meer meemaakt en dat het wel wat minder wordt. Mijn eerste pil was 140 mg.(1 pil totaal maar begon met halve. 45min later weer een halve)
Oud 04-04-2013, 18:29
Swlabr
Swlabr is offline
Acht weken en je denkt dat je het niet zo goed zal voelen als je eerste keer? Ha. Acht weken is meer dan genoeg. Niet dat ik het aanraad, maar een paar weken geleden nam ik E twee keer in dezelfde week en allebei de tijden werkte het prima.
Oud 04-04-2013, 18:48
Verwijderd
Ja het werkt wel maar het komt niet in de buurt bij een lange periode er tussen nemen, kunnen we lang en kort over praten maar dat is vrij goed gedocumenteerd
Met citaat reageren
Oud 04-04-2013, 21:07
Zamorak
Zamorak is offline
Na 8 weken heb je dat gevoel waarschijnlijk echt wel terug, ik vond de 2e x bijvoorbeeld veel vetter als de 1e x, maar dan lag ook aan de plek waar ik hem innam de 2e x. De 1e x was gewoon in een cafe bij iemand thuis.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2013, 21:09
Zamorak
Zamorak is offline
Oja, het echte eerste gevoel kun je pas herleven als je niet meer weet hoe heerlijk het was dat je de 1x nam, want de 1x is zo special omdat je niet weet wat je moet verwachten, nu weet je het wel nog, dus zal de beleving nooit meer zo zijna ls de 1x. Maar er zijn mensen die maar 1x per jaar pakken, omdat ze op die manier wel de eerste keer xtc kunnen herleven. Of het ook echt zo is als de aller aller eerste keer, weet ik niet, maar ik denk wel dat er een logica inzit.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2013, 21:24
Swlabr
Swlabr is offline
Citaat:
Ja het werkt wel maar het komt niet in de buurt bij een lange periode er tussen nemen, kunnen we lang en kort over praten maar dat is vrij goed gedocumenteerd
Klopt, maar de tweede keer in die week nam ik 600 mg.
Oud 04-04-2013, 22:38
Verwijderd
Citaat:
Klopt, maar de tweede keer in die week nam ik 600 mg.
Wat dus debiel veel is
Met citaat reageren
Oud 04-04-2013, 23:15
Swlabr
Swlabr is offline
Citaat:
Wat dus debiel veel is
Ik voelde me prima de dag erna, maar mijn soldaat daar beneden werkte niet die nacht. Jammer jammer.
Oud 07-04-2013, 11:55
laalala
laalala is offline
Wat een saaie avond zeg. Ik had een halve genomen, maar ik voelde er vrij weinig van. Alleen grote doppen en beetje het gevoel om te dansen (voelde me meer dronken). Volgende keer toch echt een hele!
Oud 07-04-2013, 12:23
Verwijderd
Waarom dan niet later de andere helft genomen?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 14:32
Zamorak
Zamorak is offline
Als ik een halve pak, ga ik heerlijk, welke pillen had je, hoeveel mg MDMA zat erin?
Rond 2008 waren er ook veel 'nep'-pillen op de markt met veel cafeďne erin, misschien heb je deze een gehad?
Je moet er wel mee opletten, want niet alle pillen kun je zomaar hele van pakken.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 15:14
Verwijderd
Ik ben ook voorstander van halfjes
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 18:49
laalala
laalala is offline
Het waren precies dezelfde als mijn eerste. Er zit 140 mg in een hele pil. Dus heb 70mg binnen gekregen. Ik ben 60 kg. Ik heb maar één pil gekregen van m'n beste vriend en die zei dat een halve genoeg zou zijn. (Ik heb ook gedeeld met m'n beste vriendin. Ik halve, zij halve daarom kon ik niet bijnemen)
Oud 07-04-2013, 19:25
Verwijderd
Sjoerd van gtst is het bewijs dat drugs voor de examens slecht zijn
Met citaat reageren
Oud 07-04-2013, 20:22
laalala
laalala is offline
.....Ik heb geen last van een kater hoor (Zowel XTC als drank. Ik heb die dag geblowd, gedronken en XTC gebruikt, net als bij de 1e keer).
Oud 08-04-2013, 01:03
Prospect
Prospect is offline
De eerste keer zal altijd specialer blijven omdat je dat gevoel dan voor de eerste keer ervaart.
Dit wil echter niet zeggen dat de eerste keer niet te overtreffen valt, heb zelf wel betere ervaring gehad dan mijn eerste keer (maar ook die was geweldig!). Dus wees gerust, je zult vast nog wel eens een gelijkwaardige/betere ervaring hebben dan je eerste keer.

8 weken pauze klinkt vrij weinig maar het is gewoon 2 volle maanden, dit is echt wel genoeg om weer maximaal te kunnen genieten. Langere pauze is natuurlijk altijd beter maar na 2 maanden is je serotonine echt wel weer genoeg bijgevuld om vol te kunnen gaan.

Je zegt dat je precies dezelfde pillen had als je eerste keer nu bij je tweede keer, maar heb je deze ook bij dezelfde dealer gehaald? Het uiterlijk zegt niks over de stoffen die er in zitten, laat je pillen daarom altijd testen zodat je weet wat je binnen krijgt, dan weet je ook waardoor het misschien minder was! (Beetje hypocriet dat ik dit zeg aangezien ik mijn pillen zelf lang niet altijd laat testen, maar het is wel zo)

Hopelijk gaat je volgende ervaring weer vol genieten worden!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2013, 21:08
laalala
laalala is offline
Citaat:
Je zegt dat je precies dezelfde pillen had als je eerste keer nu bij je tweede keer, maar heb je deze ook bij dezelfde dealer gehaald? Het uiterlijk zegt niks over de stoffen die er in zitten, laat je pillen daarom altijd testen zodat je weet wat je binnen krijgt, dan weet je ook waardoor het misschien minder was! (Beetje hypocriet dat ik dit zeg aangezien ik mijn pillen zelf lang niet altijd laat testen, maar het is wel zo)

Hopelijk gaat je volgende ervaring weer vol genieten worden!
Ja, komt van precies dezelfde persoon: mijn beste vriend (hij heeft ze ook laten testen).
Maar goed, de volgende keer beter.
Oud 09-04-2013, 03:14
william92
william92 is offline
Het hangt idd allemaal van plaats af. Bij mij was de 2de keer juist het beste omdat ik het dan op het juiste plaats innam (disco)
Met citaat reageren
Oud 09-04-2013, 03:14
william92
william92 is offline
Btw, zorg er wel voor dat als je het in een disco of ergens binnen neemt, niks dik aan te doen want je gaat zweten zoals nooit tevoren.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2013, 21:34
Prospect
Prospect is offline
En ik zou ook niet te lang stilstaan/zitten, krijg het dan juist gruwelijk koud
Maar dat kan ook persoonsgebonden zijn.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2013, 23:47
Christian_J
Christian_J is offline

niks pauze, ga toch weg!
non-stop in lala land
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-04-2013, 01:54
Prospect
Prospect is offline
Jij komt er nog wel achter.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2013, 17:37
Zamorak
Zamorak is offline
niet fucken met je serotine, je komt er idd nog wel achter
en als je trouwens iedere week gebruikt, gaat de lol er ook van af lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2013, 08:27
Gieltjuh
Gieltjuh is offline
Goed eten als het uitgewerkt is helpt altijd tegen de "kater", veel gezonde dingen, zoals vitaminen helpt zeker..en als je xtc neemt niet gaan zuipen, dus geen alcohol, dit scheelt in jouw kater de volgende dag. Als je xtc neemt kun je mateloos zuipen, maar als je dat zonder xtc zou doen voel je de volgende dag de kater ook. Bij gebruik van xtc is dit niet anders.. Het helpt als je gewoon sap, fris of water drinkt. Als je het houdt bij 1 pil heb je ook minder last.. (je voelt je sowieso altijd wel brakkig de volgende dag of 2 dagen daarna hoor)
Met citaat reageren
Oud 13-06-2013, 08:28
Gieltjuh
Gieltjuh is offline
Zelf ben ik meer een voorstander van pure mdma kristallen..
Met citaat reageren
Oud 14-06-2013, 14:09
Zamorak
Zamorak is offline
Pure MDMA is duurder, en moeilijker doseren, geen mij maar gewoon MDMA in pilvorm, XTC.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2013, 21:00
Koekwauske
Koekwauske is offline
Citaat:
niet fucken met je serotine, je komt er idd nog wel achter
en als je trouwens iedere week gebruikt, gaat de lol er ook van af lijkt me.
Volgens mij ondervind ik dat nu als straf. Ik heb onlangs gebruikt met een tussenpauze van slechts drie dagen. Was even plezierig, maar ik merk wel dat er iets veranderd is. Wat kleine fysieke dingen die momenteel voor frustratie zorgen, maar langer aanhouden dan ik zou willen - ongeveer een maand nu. Hoe lang kan je serotonine nog achterlopen? Slik sinds een week nu 5-HTP. Een tip die ik tegenkwam op internet en dat helpt. Vraag me alleen af hoelang je dat zou moeten blijven slikken om je serotonine weer op peil te krijgen. Als dat tenminste het werkelijke probleem is. Eventjes in ieder geval een paar maandjes geen XTC voor mij.

Ben trouwens verder een recreatieve, sporadische gebruiker. Twee jaar geleden voor het eerst in aanraking met XTC gekomen en in die tijd zeven maal gebruikt. Met een piek in de laatste drie maanden denk ik drie keer heb gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2013, 01:29
Prospect
Prospect is offline
Citaat:
Volgens mij ondervind ik dat nu als straf. Ik heb onlangs gebruikt met een tussenpauze van slechts drie dagen. Was even plezierig, maar ik merk wel dat er iets veranderd is. Wat kleine fysieke dingen die momenteel voor frustratie zorgen, maar langer aanhouden dan ik zou willen - ongeveer een maand nu. Hoe lang kan je serotonine nog achterlopen? Slik sinds een week nu 5-HTP. Een tip die ik tegenkwam op internet en dat helpt. Vraag me alleen af hoelang je dat zou moeten blijven slikken om je serotonine weer op peil te krijgen. Als dat tenminste het werkelijke probleem is. Eventjes in ieder geval een paar maandjes geen XTC voor mij.

Ben trouwens verder een recreatieve, sporadische gebruiker. Twee jaar geleden voor het eerst in aanraking met XTC gekomen en in die tijd zeven maal gebruikt. Met een piek in de laatste drie maanden denk ik drie keer heb gebruikt.
Na een dag/avond/nacht op xtc is je serotonine gezakt naar +- 92% (correct me if I'm wrong).
Binnen enkele dagen wordt dit weer aangevuld naar 99%, maar die 2 maanden pauze die aangeraden wordt is belangrijk voor die laatste procent. Dan denk je misschien dat dat niet veel uitmaakt, maar stel dat je iedere week gaat gebruiken zakt je serotonine steeds iets meer.

Zoals je zelf al aangeeft: Even geen xtc (of andere serotoninevretende middelen!) meer.
Ik denk dat je met een maand of drie wel weer oké zit.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten