Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb er ook een tijdje last van gehad, maar gelukkig de laatste tijd niet meer. Iemand van dit forum stuurde me deze link: http://m.youtube.com/watch?v=1e2LCuQicE0 . Ik weet niet of jij er iets aan hebt, maar het nummer sprak me toen echt aan en heeft me geholpen. (bedankt jwz).
Kijk daarnaast welke mogelijkheden je nog hebt; zijn er andere mensen die jij vertrouwd en waar je terrecht kunt? Gewoon vertellen hoe je je voelt en waardoor dat komt, even je hart luchten. Je hoeft niet alles te vertellen en misschien is er niet direct een oplossing, maar het lucht op! Gooi desnoods je verhaal op het forum als je niemand hebt. Naast een aantal onzinnige reacties zitten er soms ook hele goeie of hele lieve berichten tussen, en hier kent sowieso niemand je. Tenslotte (het klinkt nu misschien nog waardeloos maar): naar regen komt zonneschijn. Veel rotter ga je je wss niet voelen. Probeer je blijdschap uit kleine dingetjes te halen (doe ik ook en het voelt fijn); probeer als je daar de gelegenheid voor hebt deze week nog even lekker te genieten van het zonnetje, drink een glas ijskoud drinken, kijk leuke films, luister vrolijke muziek, koop iets leuks voor jezelf, ga lekker het water in, weet ik het.. Als je er (een beetje) positief mee probeert mee te beginnen, kun je je er soms al een stuk beter door voelen (hoewel het natuurlijk niet altijd helpt). Ook kun je jezelf vragen stellen; - waarom wil ik dood? - lossen deze problemen hierdoor op of probeer ik te vluchten? -wat zullen anderen ervan vinden als ik dood zou gaan? - laat ik een ander met mijn problemen zitten/ in de stront zakken? - is het niet egoïstisch om zelfmoord te plegen? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Als iemand zich er oké bij voelt of beter door voelt om te bidden lijkt me dat genoeg reden voor diegene om te bidden (en dat misschien ook wel aan anderen aan te raden).
|
![]() |
Heey
Echt bedankt voor dit nummer http://m.youtube.com/watch?v=1e2LCuQicE0 ik luister er veel naar. Vooral als ik me heel rot voel. Echt dankje Xx |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
het uiten en kwijt kunnen van je verhaal kan helpen, ik ben gelovig, maar een psycholoog zou vast weer wat anders zeggen maar het helpt vaak wel. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Iloveme ik zou er echt over na denken om te gaan praten met een psycholoog. Deze mensen zijn er voor opgeleid om naar je te luisteren en dingen samen met je op te lossen. En probeer vooral positief te denken, er zijn zoveel mooie dingen in het leven waar jou situatie niks mee te maken heeft. Heel veel geluk |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En dat is waar het allemaal mee begint. Niet de symptomen bestrijden, maar de wortel ontmaskeren. |
![]() |
||
Citaat:
Daar ben ik persoonlijk niet zo vóór. Inderdaad kan bidden hoop geven, en is hoop belangrijk. Maar ik denk dat het nooit een oplossing zal bieden en mensen zelf actief hun problemen moeten aanpakken. Maar misschien is dat ook wat jij bedoelt. |
![]() |
|
Ik heb zelf dat soort gedachtes gehad, en dat was best moeilijk om vanaf te komen. Mij heeft het wel geholpen om te praten met psycholoog. Buiten dat je, je verhaal volledig kwijt kunt, helpen ze je ook met het oplossen van alle problemen. Je moet het zelf doen, maar zij geven je wel hele duidelijke en goeie tips.
Misschien is het 't overwegen waard om het te proberen. Bidden heb ik ook al eens geprobeerd, en in zekere zin werkte dat wel ondanks ik niet gelovig ben. 't nadeel wat ik er aan vond is dat niemand je dan kan helpen met een oplossing. Je kan hooguit je verhaal kwijt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar voordat alles moeten de problemen eerst ontleed worden. Wat is het probleem, hoe komt dat, wat wil en kan ik hieraan doen? In een gebed kunnen deze dingen uitgesproken worden naar God. Een gebed kan dus een middel zijn waardoor een persoon aan het nadenken gezet wordt. Dat is wat ik wil zeggen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat jij zegt komt overeen met de tip geven om een fles whisky erbij te pakken en er eens goed over na te denken. Het is veel effectiever om meteen iets te gaan doen dat daadwerkelijk effect heeft. Daarnaast bestaat er geen god en is bidden dus per definitie nutteloos. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zeg ook niet dat God bestaat en omdat je moet bidden omdat Hij kan helpen enzo. Ik zeg dat bidden een middel kan zijn bij het voor jezelf ordenen, structureren en overdenken van de problemen. Dat is, zoals ik in een eerdere post ook zei, een onmisbaar onderdeel in het oplossen van de problemen. Hoofdpijn kan duizend oorzaken hebben. Depressie kan duizend oorzaken hebben. Niet elke hoofdpijn is met eenzelde pilletje op te lossen. En niet elke depressie is met eenzelfde levensrecept op te lossen. Gekeken moet worden wat de aanleiding en de oorzaken zijn. Citaat:
Laatst gewijzigd op 26-08-2013 om 16:49. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Ga dan een potje masturberen. Dat heeft des te meer met nadenken te maken en is ook nog eens functioneel om spanning te sussen. Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het is niet gek dat het niet altijd even goed gaat, en ook deze gedachtes zijn niet gek of raar. Veel mensen hebben er last van. Het zou je kunnen helpen als je ouders je kunnen steunen? |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhalenwedstrijd] Het Meisje en de Dood flyaway | 0 | 01-12-2011 21:16 | |
Verhalen & Gedichten |
O, zoete dood Liwin | 1 | 14-07-2008 17:37 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Al Zarqawi dood Hulk | 309 | 11-06-2006 14:55 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Een leven na de dood duivelaartje | 9 | 22-01-2006 12:52 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Wanneer mag iemand gedood worden? Rerisen Phoenix | 36 | 05-10-2002 21:50 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Bewijzen tegen de kruisiging (doden) van Jezus. Mujahideen | 56 | 29-01-2002 14:34 |