Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-08-2013, 10:06
Nemo
Nemo is offline
Sinds een paar weken (sinds mijn vakantie), heb ik vaak last van duizeligheid als ik plotseling opsta. Ik weet dat het wel vaker voor kan komen, maar voorheen heb ik er niet zo regelmatig last van gehad.
Ik heb het vooral als ik opsta vanuit een liggende houding, als ik omhoog kom na gebukt te staan (bijv. bij het werken in de thuiszorg) en ook gewoon als ik zit en dan ga staan. Ik ben nog nooit in mijn leven flauw gevallen, maar op dat moment merk ik dat mijn handen tintelen, alsof het bloed eruit weg trekt en mijn gezichtsveld wordt kleiner. Meestal probeer ik dan te knijpen in mijn handen of terug te gaan zitten en dan trekt het ook wel snel weg.

Zou ik een tekort ergens van hebben, moet ik naar de dokter of zal dit vanzelf wel overgaan?
Het werken in de thuiszorg is fysiek wel zwaar dus ik probeer al om de paar uur boterhammen/mueslireep of iets te eten omdat ik dacht dat ik misschien daardoor wat slapper was.
Oud 07-08-2013, 10:22
Verwijderd
De hitte, je voeding, het zware werk, het speelt allemaal mee bij jou nu. Ik zou me als ik jou was niet teveel zorgen maken. Sommige mensen blijven het hun hele leven houden, en voor hen het is een kwestie van er even rekening mee houden. Beperkt het je echt in je doen en laten? Of is het vooral even schrikken? Ik zou zelf iig niet naar de dokter ermee gaan in dit geval.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2013, 13:17
Verwijderd
Een paar huis-tuin-en-keukenmiddeltjes die je kan proberen; appelstroop, roosvicee ferro (voor ijzertekorten). Als het door het warme weer komt wat meer zout eten. Niet persé heel veel mueslirepen o.i.d. eten want dan schommelt je suikerspiegel heel erg en kan je er alleen maar meer last van krijgen. Dus; goede vitaminen, koolhydraten, vetten en eiwitten binnenkrijgen, en niet teveel snelle suikers (wat in koekjes en fruit zit).
Met citaat reageren
Oud 07-08-2013, 18:31
Iloveme123
Iloveme123 is offline
Ik heb hetzelfde.... Voelt erg naar maar gaat na een paar minuten bij mij weer weg
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten