Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-08-2013, 19:29
xLumos
xLumos is offline
Heej, ik ben net 16 en werk bij de alberthijn, toen ik begon was ik nog 15. Maar nu wil ik liever iets anders doen omdat ik nu ouder ben en meer mogelijkheden heb. Dus vraag ik me af hoe het is om bij de only/veromoda/H&M te werken en wat dat verdient? En wat nog andere mogelijkheden zijn op deze leeftijd voor een baan en wat dan het minimumloon is. Want op dit moment is dat voor mij 3,55 geworden. Of is het beter om bij de Appie te blijven als vakkenvuller?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-08-2013, 21:18
TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Bijbaantjes bij winkels, horeca en winkels betalen vaak erg 'slecht'. Er zal weinig verschil in zitten qua uurloon, maar wellicht dat je het ene werk wél veel leuker vind, of bijvoorbeeld veel meer uren kan maken. Of op een prettiger tijdstip. Je minimum uurloon is een beetje afhankelijk van de branch, maar voor 16 jaar zit je volgensmij net tegen de 3 euro aan (daar komt dan nog 8% vakantietoeslag bij).

Hoeveel het verdiend en hoe het werken daar is kunnen wij je niet vertellen. Tenzij toevallig iemand hier bij zo'n winkel werkt.

Baantjes die wat meer betalen zijn vaak wel minder leuk, bijvoorbeeld call centers. Wat overigens wel 'goed' schijnt te betalen is schoonmaken, bijvoorbeeld bij de thuiszorg. Volgensmij is dat werk ook niet zo heel vervelend, het is daar rustig, mensen maken graag een praatje.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2013, 23:26
aim_and_fire
aim_and_fire is offline
Je salaris zal overal wel ongeveer het zelfde zijn. veel bedrijven maken gebruik van het minimumloon.
Je moet inderdaad vooral kijken naar waar je het liefste werkt, waar je je uren krijgt, en wat het beste voor je uitkomt.
Bij McDonald's heb je altijd een groot team om je heen, en ik heb in 4 zaken gewerkt, en overal is het altijd gezellig. Ook is het daar mogelijk om heel snel te switchen naar 8 uur per week werken, naar 20 uur per week werken, als je dat zelf wilt! dus zodra je een dag vrij hebt van school --> even bellen, en wie weet kan je weer 4/6 uurtjes werken, wat dan weer 15/18 € is
Met citaat reageren
Oud 13-08-2013, 08:41
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Het is ook zo dat sommige baantjes misschien beter op je cv staan, wil je bijvoorbeeld een modeopleiding gaan doen dan is het wel handig als er al een bijbaan in een kledingwinkel op je cv staat, maar qua uurloon zal het inderdaad niet de moeite waard zijn om ergens anders te gaan werken.
En verder ben ik het eens met wat hier is gezegd, misschien vind je het werk leuker of zijn er meer mogelijkheden of gunstigere werktijden en zou je daarom een ander baantje kunnen zoeken.
Reageren

Regels voor berichten