Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Dit vind ik zelf nog lekkerder; als je de tortillachips in een ovenschaal doet, zelfgemaakte salsa er over (eventueel ook wat gehakt) en als laatste wat geraspte kaas naar keuze (pittige kaas heeft mijn persoonlijke voorkeur) erover en dit vervolgens even 10 - 20 minuten in de oven op +/- 200°C. Ik mag ook graag jalapeño-, martinique- of bird's eye pepers gebruiken. Een kleine waarschuwing is gepast bij de laatste 2: wees voorzichtig. Vooral niet in je ogen wrijven of in je neus peuteren als je ze aan hebt geraakt. Bij een spaanse peper is dat niet prettig, maar met deze wil je dat echt niet meemaken. En uiteraard niet teveel gebruiken ![]() Knoflook vind ik zelf ook een goede toevoeging, maar dat gooi ik tegenwoordig overal wel in ![]() Pindasaus is ook vrij eenvoudig te maken en lekker om te dippen, met brood dan toch, met chips vind ik het persoonlijk wat minder. - Water - Pindakaas - Ketjap manis - Sambal - Scheutje melk of room - Scheutje tomatenketchup Deze basis hou ik meestal aan. Dit verwarm je al roerend op laag vuur, eventueel iets water of iets pindakaas toevoegen om de juiste dikte te krijgen. Dan kan je het vervolgens zo laten of zo gek maken als je zelf wilt, wat zooi dat er prima bij kan: - Gember (Djahé) - Knoflook ![]() - Ketoembar - Djinten Je kunt de melk/room ook vervangen door kokosmelk bijvoorbeeld. Je kunt de ketchup ook vervangen voor citroen- of limoen sap of de sambal weglaten en verse peper gebruiken.
|
je kan quacamole maken??
- 1 sjalot fijn gesneden - 1 tomaat in blokjes - 2 avocados - cajennepeper - chilipeper (ik hou van pittig dus ik doe een halve met pitjes maar als je dat niet lekker vind haal je de pitjes eruit) - 1 grote eetlepel mayonaise of creme fraiche - 1 grote knoflookteen uitgeknepen dit allemaal met staafmixer mixen tot glade creme en dan eten met tortilla chipst (het beste gewoon gezoute) |
![]() |
|
Ken je humus? Dat kan je ook goed zelf maken en is erg lekker met (stok)broodjes. Je hebt nodig:
- kikkererwten (een blik is makkelijker maar gedroogd kan ook) - tahin (sesampasta, kan je kopen bij een Turkse winkel of een toko en soms ook bij de supermarkt) - paprikapoeder - knoflook - citroensap Als je gedroogde kikkererwten hebt moet je ze eerst minstens een nacht laten wellen en daarna koken totdat ze zacht zijn. Als je een blik hebt, kan je ze gelijk gebruiken. Pureer de kikkererwten met de staafmixer en voeg wat kikkererwtenvocht, tahin, een paar teentje uitgeperste knoflook, citroensap en paprikapoeder toe. Meng goed en strooi er wat paprikapoeder overheen. Erg lekker ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Eten & Drinken |
maar welke saus wil je erbij ? Verwijderd | 58 | 17-09-2005 16:39 | |
Eten & Drinken |
Sausjes! Verwijderd | 17 | 10-10-2004 07:25 | |
Eten & Drinken |