Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-04-2008, 16:35
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Wat trekt iemand om lang wakker te blijven?

Ik hoor en zie soms mensen die al 4/5/6 dagen wakker zijn.
Ik moet er zelf niet aan denken om zo lang wakker te blijven. 1 keer 2 nachten (3 dagen) wakker gebleven, maar dan voel ik me echt zo verrot en iedere keer dat je beweegt ben je alweer bekaf en om dan toch nog maar iets te kunnen doen, snuif je nog maar een lijn weg, hoewel dat eigenlijk ook maar nutteloos is omdat je reserves toch al (zo goed als) op zijn.
Ook in mijn hoofd is alles dan compleet de weg kwijt. En die chaos en vergeetachtigheid is wel even leuk, maar als je al 2 uur probeert een gesprek te voeren en iedere keer vergeet waar je het over hebt, begint het toch ook wel irritant te worden. En om dan nog maar niet te spreken over die jointjes die niet eens meer lekker zijn, omdat je zel al 20 keer opnieuw hebt aangestoken.

1 nachtje wakker heb ik niet zo veel moeite mee, komt er een volle dag nog bij, heb ik het al wel redelijk gehad maar na die 2e nacht en eventuele dag, ben ik het echt zwaar zat en wil ik alleen nog maar slapen.

Hoe zit het bij jullie?
Kan/kon jij met gemak van donderdag t/m maandag of dinsdag door gaan of verlang je na een nacht al naar je bed?
Advertentie
Oud 05-04-2008, 21:26
coopergirl
coopergirl is offline
Nuchter of onder invloed? nuchter kan ik een nacht overslaan, maar wil ik de nacht erna gráág slapen. Onder invloed is het veel makkelijker een/ meerdere nacht(en) door te trekken.
Oud 05-04-2008, 21:38
Wammus
Wammus is offline
Ik vraag me gezien de vraagstelling aan het eind van de fp af waarom dit topic op D&A staat maar goed.

Ik kan nuchter of stoned (dat maakt niet veel uit) gerust wel een nacht door gaan. Ik zie de lol er echter niet meer van in omdat ik het echt al te vaak gedaan heb. Op feestjes ofzo komt het er nog wel eens van maar ik vind het fijner om (desnoods een paar uur) geslapen te hebben.
Oud 06-04-2008, 10:08
HTID
HTID is offline
Ik was een keer 3 dagen wakker op xtc en pep. Toen waggelde ik als een eend en had ik zware hallucinaties

Mijn record is 100 uur wakker blijven ofzo. Ik vind het niet vervelend om wakker te blijven, maar het bijkomen de dagen erna vind ik vreselijk.
Oud 06-04-2008, 14:23
stout!
stout! is offline
Waarom zou je zo lang wakker willen blijven?

Een nachtje lukt me prima, maar eigenlijk wil ik dan de volgende dag het liefst heel vroeg m'n bed in. Slapen is toch fijn, waarom zou je het niet doen?
Oud 06-04-2008, 17:42
Verwijderd
Citaat:
Waarom zou je zo lang wakker willen blijven?
Nouja dat kan ik me ergens wel voorstellen, op een illegaal feestje ergens in een kraakpand bijvoorbeeld. Als je een ruig feest heb kan dat best een paar dagen doorgaan en met veel bekenden en goede muziek zou ik daar best een paar dagen door willen trekken met veel pep of andere zooi. Of andere dingen...op een lanparty van een paar dagen ofzo. De hele tijd lekker door gamen. En een vriend van me is toevallig nu ook al ~60 uur wakker, hij is dit weekend z'n schoolexamens aan het leren. In hoeverre je dan nog wat leert en hoeveel je ervan onthoud weet ik niet, maar het zou kunnen helpen.

Zelf ben ik nog nooit zo ver gegaan...tot nu toe nog maar één nachtje doorgegaan. Gewoon van zaterdagmorgen tm zondagavond, maar zonder pep had ik dat ook wel gedaan. Maar ik zie me zelf nog wel eens een heel weekend door gaan...zeker wel. Komt wel.
Oud 06-04-2008, 21:10
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
In 1959 ondernam de New Yorkse radiodiskjockey Peter Tripp een poging 200 uur wakker te blijven. Na twee dagen en twee nachten kreeg hij last van visuele hallucinaties. Zijn denk- en concentratievermogen nam steeds verder af waardoor het oplossen van simpele sommen onmogelijk werd. Langzaam maar zeker verloor Tripp zelfs het besef wie hij was.
Na 170 uur leken zijn hersengolven in wakende toestand op iemand die sliep.
Dat lijkt heel dramatisch, maar staat in groot contrast met het geval Randy Gardner, die maar liefst 264 uur achtereen wakker bleef. Bij tijd en wijlen oogde hij een beetje verward en moe, maar toen hij na die 264 uren op tv verscheen reageerde hij volkomen normaal.

Persoonlijk slaap ik graag en veel, 48 uur wakker dan wil ik slapen. Ik zou wel langer wakker kunnen blijven als ik de motivatie had, maar meestal kan ik geen goede reden bedenken langer wakker te blijven.
Oud 08-04-2008, 11:01
Verwijderd
Zonder verdovende middelen, koffie uitgezonderd, blijf ik met gemak 80 uur wakker.
Oud 08-04-2008, 12:35
Verwijderd
Citaat:
Persoonlijk slaap ik graag en veel, 48 uur wakker dan wil ik slapen. Ik zou wel langer wakker kunnen blijven als ik de motivatie had, maar meestal kan ik geen goede reden bedenken langer wakker te blijven.
Dit eigenlijk, al maak ik uitzonderingen voor goede feestjes enzo
Oud 08-04-2008, 14:36
Verwijderd
ik ben een keer 4 nachten achter elkaar wakker gebleven, pepkleppen, zo gezellig, die sfeer. je wilt gewoon niet dat het ophoud. maar als je echt helemaal para word omdat je denkt dat iedereen over je praat, je dingen ziet en hoort die er niet zijn, dan ist tijd om je nest in te gaan.
ik heb er iig van geleerd en ik blijf nooit meer langer wakker dan 2 dagen
Oud 08-04-2008, 19:11
zoef de haas
zoef de haas is offline
Wakker blijven zonder drugs is geen probleem voor een dag of 3, al begin ik me na een uur of 36 toch altijd behoorlijk waardeloos te voelen.

Wakker blijven met drugs is 2 dagen prima, maar de paranoia die ik daarna ontwikkel, ik trek het niet zo. En ik voel me dr nog minstens een week ellendig van.

Daarnaast is slapen gewoon een heel fijn iets naar mijn mening en slaap ik liever een nacht wel dan niet.
Oud 08-04-2008, 22:01
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...6#post25697046

vrijdagmiddag tm dinsdagochtend

en dat is wrs/hopelijk ook de laatste keer in mn leven dat ik zo lang wakker ben gebleven
afgezien van de laatste nacht was het geheel niet onaangenaam en dat was dan ook de reden dat ik maar doorging (met de nodige voeding, fysieke rust en hydratatie in acht genomen uiteraard)

Hoewel de onplezante situatie waar ik me de laatste nacht in verkeerde versterkt werd door symptomen zoals hierboven door sommigen beschreven kijk ik met veel vreugde op dit epos terug.

Twas woensdagavond aankomen op de festivalcamping en de campingparty opening meemaken, gevolgd door twee nachten fatsoenlijk slapen onderbroken door nachtelijk campinggefeest. Vervolgens vrijdag op zaterdag festival, zaterdag dag campingfeest, zaterdag op zondag festival, zondagavond official camping eindparty en maandag uitgaren. Maar terwijl sommige vrienden maandag uitgaarden en bijsliepen om nuchter terug te kunnen rijden dinsdag kreeg ik van vertrekkende kennissen hq pep en ket.

In elkaar klappende perspectieven, niet kunnen lopen, lachsalvouitbarsten en colorshifts twf

Er was gedurende de laatste dagen van het festival een Luxemburgse gast die met ons groepje optrok en met hem ben ik die laatste nacht opgetrokken.
Eventually bleek dat de mensen met wie hij was vetrokken waren zonder hem, en dat degenen uit mijn groepje met wie hij eigenlijk de homie uithing zich al in hun tent verschanst hadden. Bij vrienden verderop op de camping hebben we nog wat m genoten, terwijl mijn optrekker danig 'af zat te draaien' en zich paranoia gedroeg over de hoeveelheid en verdeling van drugs die nog over waren. Hm.

Toen er kutweer inzette en ik mij naar mijn tent wilde begeven voor de zo gruwelijk lang uitgestelde slaap, bleek meneer dus geen onderkomen te hebben en was ik zo ruimhartig m in mijn tent onderdag te bieden.

Aldaar hebben we mn laatste beetje ket gebruikt, waarop ik mijn vermogen tot duits en engels spreken verloor, aangezien ik me in een cartoonachtige omgeving (ket in n iglotentje, misschien dat ketgebruikers wel een idee hebben van wat ik bedoel) bevond en niet in staat was me te realiseren met wie ik me waar bevond, laat staan te realiseren dat diegeen wel eens van een dusdanig andere nationaliteit kon zijn dat hij niet eens in staat zou zijn mijn gebrekkig nederlands gestamel te begrijpen.

Enfin, uiteindelijk kom ik een beetje tot mn zinnen na n goed half uur, blijkt die gast in zn high/braque/whatever in een soort van fysieke 'resetmodus' te zijn geraakt, waarbij zn armen en benen onnatuurlijk krioelden en zijn gezicht langer maar zeker overgung in een uitdrukking van intense pijn.

Toen zijn handen elkaar aanvielen (!!!!!!!!) heb ik hem volledig uitgefreakt (hij keek en deed immers alsof ie doodging) enkele keren wakkergemaakt, maar hij bleek zich onbewust en ongedeerd.

Vanzelfsprekend heb ik geen oog meer dichtgedaan tot mn vrienden me kwamen halen om te vertrekken.

Enfin, om ontopic terug te geraken, ook zonder die laatste nacht zal het wel rond de 80 uur geweest ergens, maar om nou zoals dead te beweren dat dat zonder verdovende middelen en makkelijk was, neen

//thedayafter-edit: jezus wat ga ik lappen tekst tikken als ik gezopen heb , mrja kwas me al drie dagen voor aan t nemen t verhaal in bepaalde vorm te posten

Laatst gewijzigd op 09-04-2008 om 12:07.
Oud 09-04-2008, 13:02
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
na zeg 2 nachten niet slapen ben ik er echt wel klaar mee, het moment zelf is niet erg maar de dagen erna zijn zooooo verrot. Ik moet natuurlijk wel wat te doen hebben anders ben ik al veeeeeeeel eerder van ik ga slapen Ben opzich iemand die niet veel slaap nodig heeft een paar uur is genoeg om de dag erna er weer tegen aan te kunnen. Maar bij voorkeur heb ik iedere nacht wel in iedergeval een paar uur slaap. Maar ik moet wat doen verveel ik me dan ga ik SLAPEN
Oud 21-04-2008, 23:53
botulismf
botulismf is offline
Ooit 72 uur geloof ik, maar nee, liever niet. Een keer een nachtje gaat wel als het moet, maar dan moet ik echt actief bezig blijven, dus een feestje oid. Verder ben ik een groot fan van slaap dus ik laat het eigenlijk steeds minder graag schieten.
Oud 22-04-2008, 14:47
Verwijderd
Nu beetje aan het bijkomen/gaar zijn van 2.5 dag wakker zijn. Vanaf zaterdagmorgen 10.00 tot maandagavond een uur of 9...57 uur dus ofzo. Ik had zaterdagnacht een feestje en voordat ik thuis was was het al zondagmiddag 3 uur. Zondagnacht heb ik tot half 3 naar m'n plafond liggen kijken en toen was ik dat zo schijtbeu dat ik maar een lijntje gelegd heb. Gisteravond gewoon in slaap gevallen...

Was op zich wel lachen om een keer zo lang wakker te blijven en (met genoeg pep) was dat ook niet zo'n probleem, maar gistermiddag kreeg ik toch wel pijn in m'n buik van het slechte eten en een beetje koppijn... Nu na wel een lange nacht slapen nog steeds beetje gaar, suf enzo, gaar gevoel in m'n hoofd.

Leuk voor heel af en toe met een groot feest ofzo, maar nu ik heb gemerkt hoe gaar/kapot/gesloopt je er van wordt, slaap ik volgende keer toch maar liever lekker uit.
Oud 24-04-2008, 17:57
Sawyer
Sawyer is offline
Ik zie het nut daar niet zo van in maar heb dan ook nog nooit iets anders gebruikt dan wiet, hasj en alcohol. Ik vind slapen heerlijk en zou het niet zolang willen missen. Een nachtje doorfeesten met flink wat alcohol wil nog wel lukken, maar zo rond een uurtje of 5 a 6 in de ochtend heb ik het echt wel gehad en moet ik echt naar bed. Ben er denk ik ook geen persoon voor om zolang op te blijven, ik heb mijn slaap echt nodig. Maar zoals ik al zei, het is wellicht anders als je lijntjes hebt gesnoven en/of pillen hebt geslikt.
Oud 25-04-2008, 15:44
Hydrodynamikaas
Hydrodynamikaas is offline
Citaat:
ik ben een keer 4 nachten achter elkaar wakker gebleven, pepkleppen, zo gezellig, die sfeer. je wilt gewoon niet dat het ophoud. maar als je echt helemaal para word omdat je denkt dat iedereen over je praat, je dingen ziet en hoort die er niet zijn, dan ist tijd om je nest in te gaan.
ik heb er iig van geleerd en ik blijf nooit meer langer wakker dan 2 dagen

Dattum, maar ik ken me ook herrinneren dat ik op de middelbare school tijdens zo'n kamp ook wel 4 dagen wakker was.. en toen was ik nog onschuldig

Hoe ik t deed weet ik ook niet, maar wel dat ik voortaan wel aan me slap denk..
Oud 28-04-2008, 11:13
Verwijderd
Oh en waarom lang wakker blijven; Ik vind slapen de grootste tijdverspilling die er bestaat. Ik baal er van dat er niets open is "nachtrust" en "zondagsrust" komen in mijn woordenboek in principe niet voor.
Oud 28-04-2008, 23:18
Hydrodynamikaas
Citaat:
Oh en waarom lang wakker blijven; Ik vind slapen de grootste tijdverspilling die er bestaat. Ik baal er van dat er niets open is "nachtrust" en "zondagsrust" komen in mijn woordenboek in principe niet voor.
precies.. slapen is voor mietjes!!
Oud 03-05-2008, 14:49
Verwijderd
Onder invloed kan ik niet langer dan 1 late avond wakker blijven. Nuchter kan ik een nacht of twee doortrekken... of wekenlang maar een paar uur per nacht.

Bij beiden is het effect hetzelfde, ik ga praten alsof ik half-lam ben, (alles komt er verkeerd uit en mijn tong werkt niet mee) mijn korte termijn geheugen verslechterd echt verschrikkelijk. mijn ogen doen raar en ik struikel overal over en laat alles vallen. Niet zo geslaagd.
Oud 06-05-2008, 20:53
bruudruuster
bruudruuster is offline
Citaat:
Onder invloed kan ik niet langer dan 1 late avond wakker blijven. Nuchter kan ik een nacht of twee doortrekken... of wekenlang maar een paar uur per nacht.

Bij beiden is het effect hetzelfde, ik ga praten alsof ik half-lam ben, (alles komt er verkeerd uit en mijn tong werkt niet mee) mijn korte termijn geheugen verslechterd echt verschrikkelijk. mijn ogen doen raar en ik struikel overal over en laat alles vallen. Niet zo geslaagd.
Idem, 2 nachten eens gedaan maar 't was dan zonder alcohol Ik wordt ambetant als ik heel erg moe ben
Oud 08-05-2008, 01:06
Hydrodynamikaas
ambetant indeed... en is tevens een heel mooi woord!!
Oud 08-05-2008, 03:45
Marten!
Marten! is offline
Nu ik nachtdiensten werk wil het wel eens voorkomen dat ik niet naar bed ga als ik thuis kom en gewoon de nacht daarop weer ga werken en dus wakker ben tot de volgende ochtend/ middag. En dan dus zonder pep hè
Niet slapen geeft bij mij het tegenovergestelde effect dat je zou verwachten. Ik word echt een beetje manisch als ik 36+ uur niet slaap
Oud 20-05-2008, 04:43
botulismf
botulismf is offline
Ik doe ook nachtdiensten en het begint te wennen, maar na zo'n dienst kruip ik toch meteen mijn nest in. Overigens slaap ik dan wel maar 6 of maximaal 7 uur.
Oud 07-08-2013, 09:45
LeMoi
LeMoi is offline
Mensen, kan niemand het aan ZONDER drugs of dergelijke? Ik ben nu 14 jaar oud, op mn 10e had ik een recordje van 53u zonder drugs, roken, koffie, pillen, niks, gewoon motivatie. Dit kwam door twee trouwfeesten... Nu wou ik dit eens overtreffen om te zien hoever ik er mee kwam, dit heb ik pas besloten na al 30u wakker te blijven en momenteel ben ik nog steeds bezig, ik zit nu aan 76u en 19min. Ben benieuwd hoever ik ermee kom, ook zonder drugs/pillen/koffie en mijn gewone eten en lichaamsbeweging... Heb vanavond 3u badminton wish me luck!
Advertentie
Oud 07-08-2013, 12:20
Verwijderd
Nutteloze kick voor nutteloze info van een nutteloos persoon.
Oud 07-08-2013, 12:36
Verwijderd
Citaat:
Mensen, kan niemand het aan ZONDER drugs of dergelijke? Ik ben nu 14 jaar oud, op mn 10e had ik een recordje van 53u zonder drugs, roken, koffie, pillen, niks, gewoon motivatie. Dit kwam door twee trouwfeesten... Nu wou ik dit eens overtreffen om te zien hoever ik er mee kwam, dit heb ik pas besloten na al 30u wakker te blijven en momenteel ben ik nog steeds bezig, ik zit nu aan 76u en 19min. Ben benieuwd hoever ik ermee kom, ook zonder drugs/pillen/koffie en mijn gewone eten en lichaamsbeweging... Heb vanavond 3u badminton wish me luck!
Het doel is niet het wakker blijven an zich.
Oud 08-08-2013, 19:48
Prospect
Prospect is offline
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten