Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik denk dat dit topic beter op ART past maar dat ff terzijde.
Ik heb ook een nikon D3100 met 18-55 mm lens. De 55-200mm heb ik er ook bij gekocht. Ik vind het zelf een erg fijne lens om mee te werken, al ga je natuurlijk wel altijd twijfelen welke lens je mee moet nemen en neem je er uiteindelijk meestal twee mee om er vervolgens maar 1 van te gebruiken ![]() Ik vind het in elk geval wel een hele fijne lens, in het begin is het wat wennen maar na een tijdje wilde ik niet anders meer. Wel merk ik dat ik echt zelden tot boven de 150 mm nodig heb voor foto's, meestal zit het zo rond de 80-100 waarmee ik fotografeer en achteraf zou een 30-110 dus ook voldoende zijn geweest. Ik snap goed dat je dit topic opent en navraag doet, het is nl best even een investering, wel raad ik je aan goed te kijken waar je hem koopt, ik heb de mijne bij http://www.fotokonijnenberg.nl/ gekocht omdat die op dat moment de goedkoopste was, maar het wisselt echt heel erg, want de media markt heeft ook btw vrije dagen en dan is het daar weer het goedkoopst. Ik zou proberen om iemand te zoeken die de lens heeft(dezelfde camera hoeft niet eens perse als met maar die nikon lens is) en dan vragen of je hem even op je camera mag zetten om te kijken hoe het werkt. Dat kan in principe bijna altijd als het een nikon lens en camera is. Ikzelf heb dat ook gedaan met de lens van een klasgenoot, even gekeken hoe het werkte en of het was wat ik zocht, en daarna zelf aangeschaft. Ik raad je wel aan om voor die lens een uv-filter te kopen(voor de 18-55 trouwens ook) bij een zoomlens heb je eigenlijk geen uv filter nodig omdat je er waarschijnlijk geen grote landschappen ofzo mee fotografeert, maar omdat de uv-filter voor je lens zit komen de eventuele krassen of beschadiginge op de uv-filter ipv op de lens zelf, een een uv filter kost maar iets van 15 euro en ik vind het dus altijd de moeite waard om dat te doen omdat een uv filter dus ook veel goedkoper te vervangen is dan een complete lens.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb voor mijn 18-55 al een UV-filter. Dus als ik een nieuwe lens heb ga ik ook zeker voor die naar een UV-filter kijken. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|