Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Wegwijzen & Voorstellen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2013, 21:22
JoyceCobain
JoyceCobain is offline
Hallo iedereen!
Ik ben Joyce, 15 jaar en uit een stom dorp in Vlaams-Brabant.
Ik dacht even om mij bij dit forum te voegen omdat het schooljaar weer bijna begint en sommige gedeeld verdriet handig zou zijn.
Mijn hobby's zijn Nirvana, Tumblr en Youtube. Ik zit zelf niet op Youtube maar ik maak wel video's, aangezien dat mijn richting is op school. Ik ga dit jaar naar mijn vierde jaar audiovisuele vorming in de kunsthumaniora Antwerpen en dit is een nieuwe school voor mij. Antwerpen is nogal ver van mijn woonplaats dus ik ga hoogstwaarschijnlijk op internaat, wat ook nieuw is voor mij ((gedeeld verdriet is helemaal welkom)).
Tot zover mijn introductie op dit forum, als iemand een vraag heeft of gedeeld verdriet, zeker welkom!
Groetjes, Joyce.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-08-2013, 21:51
bierkoning
bierkoning is offline
Welkom! Ik deel niet in je verdriet, maar sterkte met alles!
Oud 30-08-2013, 08:25
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Hey Joyce, welkom! Veel plezier hier.
Oud 30-08-2013, 10:31
JoyceCobain
JoyceCobain is offline
Dankuwel!
Met citaat reageren
Oud 30-08-2013, 11:37
Verwijderd
Welkom Joyce, ik heb zelf 5 jaar op internaat in Hoogstraten gezeten. Tip: mocht je het tegen Nederlanders over internaat hebben, is het altijd handig om te vermelden dat je een kostschool bedoeld, want vaak worden internaten daar gelinkt aan 'gedwongen' opvang van onhandelbare kinderen en dan gaan de gesprekken nogal een vreemde kant op ^^

Veel succes in ieder geval en waarschijnlijk ook plezier, al zal het in het begin allemaal nogal wennen zijn.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2013, 16:11
JoyceCobain
JoyceCobain is offline
Citaat:
Welkom Joyce, ik heb zelf 5 jaar op internaat in Hoogstraten gezeten. Tip: mocht je het tegen Nederlanders over internaat hebben, is het altijd handig om te vermelden dat je een kostschool bedoeld, want vaak worden internaten daar gelinkt aan 'gedwongen' opvang van onhandelbare kinderen en dan gaan de gesprekken nogal een vreemde kant op ^^

Veel succes in ieder geval en waarschijnlijk ook plezier, al zal het in het begin allemaal nogal wennen zijn.

Danku!
Hoe was het internaat in Hoogstraten? Ik ben nu net ingeschreven en ik moet zondag al binnen, wat nogal stresserend is.
Danku voor de tip, ik zal er zeker op letten.

Ik hoop dat ik er snel aan wen maar we zien wel!
Met citaat reageren
Oud 30-08-2013, 17:13
bloodyb
bloodyb is offline
Welkom Joyce!
Oud 30-08-2013, 17:40
Verwijderd
Citaat:
Danku!
Hoe was het internaat in Hoogstraten? Ik ben nu net ingeschreven en ik moet zondag al binnen, wat nogal stresserend is.
Danku voor de tip, ik zal er zeker op letten.

Ik hoop dat ik er snel aan wen maar we zien wel!
Het was het Spijker, een katholieke uniformschool/-internaat, inclusief de nonnen op het internaat. We spreken bij mij wel over 15-20 jaar geleden ^^
Hoe het was, nou ja, veel meisjes op een hoop die elkaar ellendig kunnen maken, maar waar je evenveel lol mee kunt hebben, soms saai, soms tof, vaak was het hoe je zelf de regels wist te buigen of hoever je kon gaan zonder betrapt te worden
Normaal ging je maandagochtend binnen en dan rechtstreeks door naar school, maar wij konden de avond ervoor al binnenkomen en dat heb ik op een gegeven moment zelf gekozen, meestal waren we dan maar met een stuk of 8-12 en dan was er een fijnere sfeer.

Ik kan je wel vertellen over al onze regels en de strengheid, maar gezien de school zelf geen meisjesschool en geen uniformschool meer is en de nonnen waarschijnlijk dood zijn, denk ik dat mijn herinneringen behoorlijk achterhaald zijn

Misschien heb je last van heimwee, maar normaal gaat dat over, je krijgt het vast te druk om veel met je huis missen bezig te zijn.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2013, 18:33
JoyceCobain
JoyceCobain is offline
Citaat:
Welkom Joyce!
Bedankt!
Met citaat reageren
Oud 30-08-2013, 18:39
JoyceCobain
JoyceCobain is offline
Citaat:
Het was het Spijker, een katholieke uniformschool/-internaat, inclusief de nonnen op het internaat. We spreken bij mij wel over 15-20 jaar geleden ^^
Hoe het was, nou ja, veel meisjes op een hoop die elkaar ellendig kunnen maken, maar waar je evenveel lol mee kunt hebben, soms saai, soms tof, vaak was het hoe je zelf de regels wist te buigen of hoever je kon gaan zonder betrapt te worden
Normaal ging je maandagochtend binnen en dan rechtstreeks door naar school, maar wij konden de avond ervoor al binnenkomen en dat heb ik op een gegeven moment zelf gekozen, meestal waren we dan maar met een stuk of 8-12 en dan was er een fijnere sfeer.

Ik kan je wel vertellen over al onze regels en de strengheid, maar gezien de school zelf geen meisjesschool en geen uniformschool meer is en de nonnen waarschijnlijk dood zijn, denk ik dat mijn herinneringen behoorlijk achterhaald zijn

Misschien heb je last van heimwee, maar normaal gaat dat over, je krijgt het vast te druk om veel met je huis missen bezig te zijn.
Wij hebben inderdaad wel een overvloed aan vrijheid (wat ik helemaal niet erg vind) en wij moeten geen uniform dragen! Bij ons is er de keuze om maandagochtend of zondagavond binnen te gaan en aangezien ik om 5 uur zou moeten opstaan als ik maandagochtend zou binnengaan, ben ik er al zondagavond. Van heimwee zal ik denk ik niet veel last hebben, al zal ik misschien mijn kat en de goede huiselijke Wi-Fi connectie missen.
In elk geval, danku voor het delen van de ervaring.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten