Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2013, 18:26
HalloHoiHey
HalloHoiHey is offline
Hallo iedereen,

Ik heb een Packard Bell EasyNote TM die sinds pas niet meer aan wilt.
Een paar dagen geleden was mijn oplader stuk gegaan, die is "ontploft" van binnen (laptop deed het nog prima), vervolgens had ik een nieuwe oplader gekocht, maar mijn laptop wou niet opladen. Ik had toen iets gelezen dat ik de accu eruit kan halen en dat powerknopje dan 30 seconde moet inhouden, dat heb ik gedaan maar helaas.

Wel is het dat als ik mijn oplader heb aangesloten op de laptop en dan het powerknopje indruk dat er een lichtje knippert op de laptop, waarom weet ik niet.

Kan iemand me helpen?
Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-08-2013, 10:24
freyk
freyk is offline
Je vind hier een servicehandleiding voor je laptop.
Daar staan ook de namen van de knoppen beschreven. Vertel ons welk lampje knipperd.
Oud 22-08-2013, 13:47
HalloHoiHey
HalloHoiHey is offline
Het "Battery" lampje knipperd.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2013, 14:13
ThomasJu
ThomasJu is offline
Wat stond er allemaal op je oude oplader?
En wat op je nieuwe?

Komt dit overeen? (Zelfde spanning, stroom en/of vermogen)

Een oplader die kapot gaat kan een accu vaak wel overleven. Daarna een verkeerde nieuwe oplader gaat verkeerd.

Wat zou er moeten gebeuren als je 30 s het powerknopje indrukt zonder accu en met oplader? Als hij dan in een of andere modus op zou starten vind ik 30 seconde wel veel.

Zag je vroeger tijdens het opladen het lampje knipperen als hij uitstond? Is dat nu ook zo?
Met citaat reageren
Oud 24-08-2013, 15:49
HalloHoiHey
HalloHoiHey is offline
Sorry voor mijn late reactie.
Ik heb mijn oude oplader al weggedaan dus dat weet ik niet meer zeker.

Wat gebeurd er als je daarna een nieuwe oplader gebruikt? (die niet overeen komt met de oude)

Nou, ik had ergens gelezen dat je dan alle "statische" elektriciteit eruithaalt ofzoiets.

Tijdens het opladen brandde het lampje vroeger, en nu is dat niet meer zo.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2013, 07:21
WolterB
WolterB is offline
Oké, het lapje van de accu die normaal aan is als hij oplaadt knippert nu? Dat is vrij normaal bij veel merken aangezien knipperen dan betekent dat de accu zo goed als leeg is.

De oude oplader weggooien was ongeveer het domste wat je kon doen, aangezien daar alle informatie op staat die je nodig hebt om een gelijkwaardige vervangende accu te vinden. Misschien staat er nog wat info in de gebruikershandleiding of op de site van de fabrikant over de accu.

Als je een universele lader gekocht hebt, had je moeten letten dat het wattage overeenkomt, aangezien die meestal vast staat per lader. Het ampèrage is vaak instelbaar en moet ook overeenkomen met de waarde van de oude lader.

Het is niet simpel zomaar even een andere lader pakken, pluggen en hopen dat het werkt, want aan wat ik uit jouw verhaal heb je met deze nieuwe lader heel fijn minstens de accu van je laptop opgeblazen. En dan mag je hopen dat het daarbij is gebleven en dat er geen verdere schade in de laptop zelf zit.
Oud 25-08-2013, 07:21
WolterB
WolterB is offline
Oké, het lapje van de accu die normaal aan is als hij oplaadt knippert nu? Dat is vrij normaal bij veel merken aangezien knipperen dan betekent dat de accu zo goed als leeg is.

De oude oplader weggooien was ongeveer het domste wat je kon doen, aangezien daar alle informatie op staat die je nodig hebt om een gelijkwaardige vervangende accu te vinden. Misschien staat er nog wat info in de gebruikershandleiding of op de site van de fabrikant over de accu.

Als je een universele lader gekocht hebt, had je moeten letten dat het wattage overeenkomt, aangezien die meestal vast staat per lader. Het ampèrage is vaak instelbaar en moet ook overeenkomen met de waarde van de oude lader.

Het is niet simpel zomaar even een andere lader pakken, pluggen en hopen dat het werkt, want aan wat ik uit jouw verhaal heb je met deze nieuwe lader heel fijn minstens de accu van je laptop opgeblazen. En dan mag je hopen dat het daarbij is gebleven en dat er geen verdere schade in de laptop zelf zit.
Oud 25-08-2013, 15:36
HalloHoiHey
HalloHoiHey is offline
Oh oke, maar als alleen de accu is opgeblazen kan ik gewoon een nieuwe accu kopen en dan zou hij het moeten doen? Behalve als er eventuele verdere schade in de laptop zit?
Met citaat reageren
Oud 25-08-2013, 17:56
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Maar als je dan dezelfde oplader gebruikt, blaas je die nieuwe accu weer net zo goed op dus zoek nou eerst uit wat voor oplader en accu je nodig hebt en koop degene die bij je laptop hoort. Je kan misschien ook even langs een computerzaak gaan om het uit te laten testen want anders koop je van alles en blijkt het iets anders te zijn en heb je er nog niets aan.
Oud 27-08-2013, 19:38
HalloHoiHey
HalloHoiHey is offline
Hartstikke bedankt voor je hulp
Met citaat reageren
Oud 01-09-2013, 05:49
hookee
hookee is offline
Het is inderdaad niet alleen de stekker die moet passen het is:
1) de juiste spanning; 12V, 15V?
2) het juiste vermogen 60W, 90W of stroom: 1000 mA, 1500 mA?
3) + en - op de juiste plek van de stekker
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten