Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-09-2013, 13:15
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
hallo allemaal,

Ik heb eigenlijk al een paar jaar dat ik af en toe een soort steekgevoel achter m'n borst aan mijn linkerkant voel, normaal duurt het maar heel kort en is het een licht steekgevoel maar vandaag had ik het ineens heel erg, en het duurde ook een behoorlijke tijd..
Ik ga wss binnenkort naar de dokter maar wat denken jullie dat het is? ik denk dat het m'n hart is maar ik ben geen dokter, wie weet is het heel wat anders.
vroeger had ik het ook, daarna was het een jaar gestopt ofzo en toen kreeg ik het weer.

Groetjes Daichi
Met citaat reageren
Oud 03-09-2013, 14:57
Verwijderd
Dat heb ik ook vaak, maar volgens mijn moeder ligt aan je borsten die dan groeien.

Als je diep inademt doet het dan meer pijn?
Met citaat reageren
Oud 03-09-2013, 17:52
Martiño
Martiño is offline
In je hart zitten geen pijnreceptoren. Als je hartklachten hebt uiten die zich ook vaak op een heel andere manier (benauwdheid, drukkend gevoel op de borstkas, spontaan zweten, etc. etc.). Die gaan soms gepaard met pijn op de borst, maar als je alléén pijn op je borstkas voelt is het zelden je hart, zeker op jouw leeftijd. Maak je daar dus in ieder geval niet druk om.

Wat het wel kan zijn is ook wat lastig te zeggen, het kan een spiertje of rib zijn, groeipijn misschien ook wel. Maag- of leverklachten kun je ook in de buurt van je borstkas voelen (de maag en lever zitten grotendeels onder je ribben), de maag en lever zitten namelijk direct onder je hart. Daarom wordt oprispend maagzuur in het Engels ook wel eens heartburn (hart-brand) genoemd, ondanks dat het er niks mee heeft te maken.

Enfin, het kan dus van alles zijn. Tenzij het maar blijft aanhouden (niet alleen maar af en toe) of het heel heftig wordt zou ik me er niet echt druk over maken, zeker als je geen andere klachten ervaart.
Oud 03-09-2013, 18:55
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
ja, als ik het heb en dan diep in adem doet het meer pijn.
Ik denk niet dat mijn borsten nog groeien though.. helaas, entzit echt binnenin.
Het zit wel echt aardig bovenin, dus waarschijnlijk is het dan vast iets met m'n spiertjes ofzo.
Het is altijd wel eng, het kan echt heel erg zeer doen alsik er niet op druk
iig bedankt!
Met citaat reageren
Oud 03-09-2013, 21:31
Martiño
Martiño is offline
Als het pijn doet bij het inademen zou het best iets met de spieren rondom je borstkas of ribben te maken kunnen hebben. Maar goed, dat is op afstand natuurlijk niet te zeggen. Als je je echt zorgen maakt kun je altijd even de huisarts bellen of die het nodig vindt om er naar te kijken.
Oud 04-09-2013, 10:34
JVV079
JVV079 is offline
Ik denk dat het aan de spieren rondom je borstkas of ribben ligt. Een ex-klasgenote had dat ook en die maakte zich ook zorgen maar later bleek dat het gewoon om een verrekte spier ging.

Als je problemen met je hart hebt voel je dat echt niet alleen aan steken.. daar komt volgens mij wel wat meer bij kijken.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2013, 12:42
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
ok, dan hoef ik me geen zorgen meer te maken
thnx!
Met citaat reageren
Oud 08-09-2013, 16:32
Hemmingway
Hemmingway is offline
Ik heb exact hetzelfde gevoel soms! Ik ben een jongen dus aan groeiende borsten zal het wel niet liggen
Dus het is een spier? Want ik maakte me ook wel zorgen.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2013, 13:15
Verwijderd
Jongens kunnen ook borsten groeien.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2013, 15:13
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
Dat kan idd :B
Maar iig het vage vind ik dat ik het meestal aan de linkerkant heb, rond mn hart dus, maar ik heb het ook 2 of 3 keer aan de rechterkant gehad.. ik denk niet dat het m'n borsten zijn though.
Ikga maandag ff naar de dokter voor de zekerheid
Met citaat reageren
Oud 11-09-2013, 16:03
Hemmingway
Hemmingway is offline
Citaat:
Dat kan idd :B
Maar iig het vage vind ik dat ik het meestal aan de linkerkant heb, rond mn hart dus, maar ik heb het ook 2 of 3 keer aan de rechterkant gehad.. ik denk niet dat het m'n borsten zijn though.
Ikga maandag ff naar de dokter voor de zekerheid
Dan mag je me steeds op de hoogte houden wat het nu eigenlijk is
Met citaat reageren
Oud 11-09-2013, 23:02
Martiño
Martiño is offline
Het kan aan zo veel dingen liggen dat de situatie van DaichiDechu totaal anders kan zijn dan die van jou hoor.

Overigens zit het hart niet links, maar iets links van het midden in de borstkas.
Oud 12-09-2013, 07:53
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
Citaat:
Het kan aan zo veel dingen liggen dat de situatie van DaichiDechu totaal anders kan zijn dan die van jou hoor.

Overigens zit het hart niet links, maar iets links van het midden in de borstkas.
ja daar zit het ook, niet helemaal links, maar precies waar het hart zou zitten.
Iig ik zeg het als ik de uitslag heb!
Met citaat reageren
Oud 16-09-2013, 15:41
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
Tis blijkbaar gewoon groei x)
de dokter zei datet vaak bij jongere mensen voorkomt, vaker bij meisjes dan jongens.
En hij zei dat ik meer moest sporten
Met citaat reageren
Oud 16-09-2013, 18:17
Verwijderd
Huppa, en nog een cuppie dr bij!
Met citaat reageren
Oud 16-09-2013, 19:47
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
Nee dat denkik niet.. groei als in dat mn spieren of wat dan ook groeien, wss niet mn borsten ;/
Ze mogen nu wel een keer opschieten..
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten